تابناک مرکزی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از تدوین یک‌هزار عنوان برنامه در قالب سند آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 28 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین مرکز خدمات آموزش‌های زندگی و مشاوره خانواده کشور در اراک اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری، جامعه و خانواده‌ها مطرح است که تلاش در راستای کاهش آن از ضروریات اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چهار نشست شورای اجتماعی کشور با حضور رهبر معظم انقلاب و روسای سه قوه نشان از عزم جدی مسئولان برای کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: در راستای سیاست‌های کشور در حوزه مهار آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کاهش این آسیب‌ها انجام داده و اجرای یک هزار عنوان برنامه در قالب سند آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

فتح‌آبادی افزود: 45 دستگاه اجرایی در سطح مرکز استان و شهرستان‌ها مسئولیت‌های مختلفی را در زمینه اجرای این برنامه‌ها بر عهده دارند.

وی ادامه داد: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری، 16 راهبرد برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی جامعه هدف‌گذاری شده که دو محور آن به بحث ساماندهی نظام مشاوره و رفع مشکلات تحکیم نهاد خانواده اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی همچنین از تدوین سند تحول اجتماعی در حوزه طلاق خبر داد و بیان داشت: در این سند نیز یک هزار و 29 عنوان برنامه تدوین شده است.

فتح‌آبادی با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات آموزش‌های زندگی و مشاوره خانواده افزود: این مرکز با هدف مشاوره و آموزش پیش از ازدواج زوج‌های جوان در اراک افتتاح شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سالانه 12 هزار زوج جوان زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گیرند.

در پایان این مراسم مرکز خدمات آموزش‌های زندگی و مشاوره خانواده با ظرفیت 25 کلاس در دانشگاه آزاد اراک به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار