تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: حوزه گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و جذب بیکاران حوزه پرظرفیتی است و استان مرکزی در این زمینه استعدادهای فراوانی دارد که باید با جذب سرمایه گذار به فعلیت برسد.
کد خبر: ۳۵۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 28 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، محمود زمانی قمی صبح چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها دولت باید سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار شغل در کشور ایجاد کند که با وجود ایجاد ۷۰۰هزار شغل در سال گذشته، هنوز ۵۰۰هزار شغل با میزان مقرر  شده فاصله داریم.

وی افزود: موضوع تلمبار شدن بیکاران و اضافه شدن به این جمعیت یک خطر برای همه کشور است، بنابراین نباید از این موضع به سادگی بگذریم و آن را بی اهمیت قلمداد کنیم و از سوی دیگر باید به جای سخنرانی، در عمل این مشکل را رفع کنیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: لازمه ایجاد این میزان شغل دارا بودن رشد اقتصاد مطلوب و مناسب است تا بتوانیم از درون این رشد، به اشتغال برسیم و بدون دستیابی به رشد اقتصادی این مهم ممکن نیست.

زمانی قمی گفت: در سال جاری با تاکیدات مقام معظم رهبری، ستادهای اقتصاد مقاومتی توانستند تحرک نسبی در استان ها به وجود بیاوردند و امسال ۱۲۶ کارخانه کوچک و متوسط در استان به چرخه تولید بازگشتند که در حقیقت می توان گفت علائمی از بهبود وضع دیده می شود.

وی خاطرنشان ساخت: حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال و جذب و جلب افراد بیکار حوزه پرپتانسیل و پراستعدادی است و استان مرکزی ظرفیت های فراوانی در این حوزه دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی شهرستان های استان بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری دارند از جمله شهرستان های ساوه و دلیجان که طبق آمار، روند رو به رشد جمعیت دارند و باید به توسعه و گسترش برسند.

زمانی قمی افزود: شهرستان دلیجان به واسطه وجود غاز نخجیر و دیگر جاذبه های توریستی، خمین به واسطه وجود بیت تاریخی امام راحل(ره) و شازند با جاذبه های طبیعی می توانند یک محور گردشگری در استان باشند.

وی بیان کرد: در این راستا پیشنهاد می کنم سرمایه گذارانی که در سطح کشور در حوزه گردشگری فعال هستند به استان دعوت شده و از نزدیک در جریان پتانسیل های توریستی استان قرار گیرند تا در این زمینه فعال تر عمل کنیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه سرمایه گذاری در استان مرکزی باید شرایط حضور سرمایه گذاران را در استان تسهیل کرده و این افراد را در روندهای خسته کننده اداری درگیر نکنند تا زمینه بهتری برای فعالیت های سرمایه گذاری در مرکزی فراهم شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار