تابناک مرکزی: مدیرکل دادگستری استان مرکزی گفت: بایستی پیام‌های 9 دی را همیشه برای تاریخ خوب درک کرده و حفظ می‌کنیم.
کد خبر: ۳۵۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 28 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عبدالهی عصر امروز در نشست بصیرتی که به همت بسیج اساتید سپاه روح‌الله در دانشگاه اراک برگزار شد ضمن گرامیداشت حماسه روز 9 دی بر حفظ پیام این روز تاکید کرد و گفت: اهداف و پیمان‌های 9 دی سال 88 و آنچه را که زمینه ساز این حماسه بود را خوب می شناسیم و از یاد نمی‌بریم. بایستی پیام‌های 9 دی را همیشه برای تاریخ خوب درک کرده و حفظ می‌کنیم.

وی افزود: در تمام عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره دشمن درصدد توطئه و ترفند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده است ولی هر بار با عنایت الهی و به برکت خون شهدا دشمنان موفق به دستیابی به خواسته‌هایشان نشدند.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام فراز و نشیب‌ها، انقلاب اسلامی با سرعت در مسیر رشد و پیشرفت به حرکت خود ادامه داد تا اینکه دشمنان نظام اسلامی در برههای دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی با جنگ احزاب در سال 88، بار دیگر انقلاب را به چالش کشاندند ولیکن غافل از قدرت حضور مردم بودند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با تاکید بر اینکه جریان فتنه 88 هرگز از ذهن ملت پاک نمی‌شود، گفت: آنچه که در جریان فتنه 88 به وقوع پیوست را نمی توان نادیده گرفت. به رغم اضطراب و اغتشاشاتی که جامعه را فرا گرفت و انقلاب اسلامی را به لبه پرتگاه نزدیک کرد بصیرت مردم بود که آتش فتنه را خاموش کرد.

حجت‌الاسلام عبدالهی ادامه داد: حرف اصلی بسیج که رهبری انقلاب در رأس آن قرار دارد این است که نظام اسلامی چارچوب، اصول و ارکانی دارد که مردم به خاطر این اصول و ارکان قیام کردند و رهبری‌شان را به دست یک فرد لایق روحانی سپردند و خواهان اجرای همان احکام شدند و ذره‌ای از انحراف اصول کوتاه نمی‌آیند.

وی ادامه داد: اما برخی از این اصول کوتاه آمدند، آنانی که مدعی بودند همراه انقلاب هستند زمانی که دیدند منافعشان تامین نمی‌شود ببینید از کجا سر درآوردند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با تاکید بر لزوم داشتن بصیرت و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: شناخت یکی از اصول مهم در بحث دشمن شناسی است. در بحث دشمن شناسی یکی از مسائل خیلی جزئی، واضح و روشن را این قدر شاخ و برگ می دهند و می گویند مگر دشمن وجود دارد؟ اگر سیری در مسائل داشته باشند. اصلا هم لازم نیست تاریخ بخواند یا آیات قرآن را مرور کند یا اینکه تحلیل قوی بر مسائل داشته باشد فقط مقداری انصاف داشته باشند می بینند که از همان صدر اسلام کسانی که خود را حزب مردم معرفی کرده‌اند و دفاع از خلق را شعار خود قرار داده‌اند علیه خلق اقدام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالهی تصریح کرد: براساس نص صریح قرآن در دشمن عهد و پیمانی وجود ندارد چراکه براساس آیات قرآن اگر همین دشمنان بر شما ظفر پیدا کنند به هیچ اصلی پایبند نخواهند بود. دشمن هرگز خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد و ما نیز نباید هیچ گاه به این اوصاف شک کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار