کد خبر: ۳۵۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 28 December 2016


اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز سه‌شنبه گذشته در نشست ارائه گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اظهاراتی گفته است: کشوری که به ته درّه برده شده، حال چند پله بالاتر آمده و هنوز ته درّه است، اتفاقی که در تورم سال 91 و 92 انجام شد و رکود حاصل از آن درآمد سرانه مردم را به قدری کاهش داد که دولت هر چه تلاش می‌کند، تاکنون نتوانسته آنچنان که باید جبران نماید.

به گزارش ایرنا، او در عین حال و در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید می‌کند: امروز عده‌ای آمده‌اند کشور را به ثبات برسانند و در مقابل، عده‌ای تمام هدف خود را قرار داده‌اند که چطور می‌توان امید مردم را گرفت. امید مردم بزرگترین سرمایه کشور است...امید مردم باعث همراهی با سیاست‌ها می‌شود که برخی این نقطه را نشانه رفته‌اند.[

روز گذشته و همزمان با انتشار اظهارات جهانگیری، «ری تکیه» تحلیلگر ارشد آمریکایی نیز در مقاله‌ای در نشریه نشنال‌ریویو، نوشت: ایران برای اولین بار در تاریخ معاصر، از خلیج فارس تا دریای مدیترانه را فرماندهی می‌کند.

*مقامات دولت یازدهم در حالی در مقاطع مختلف از سیاه‌نمایی علیه اوضاع کشور و دستاوردهای دولت انتقاد می‌کنند که خودشان متهم ردیف اول این پرونده هستند.

فی‌الواقع، مباحثی مثل «خزانه خالی»، «تحریم‌ها استخوان مردم را خرد کرده است» و «کشور در دولت قبلی دچار مرض هاری بود» را هیچکس غیر از آقایان روحانی و هاشمی مطرح نکرده‌اند!

در ادامه به تعدادی دیگر از مشکل‌نمایی‌های عجیب اعضای ستاد دولت اعتدال اشاره می‌کنیم:

_ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور: قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تأمین کرد و حرکت ما به سمت اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای ما امنیت را هم رقم بزند.

_ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور: عموماً شاخص‌های اقتصادی ما غیر قابل قبول است.

_ مجید انصاری، معاون روحانی:‌ دولت، خونریزی شدید اقتصاد ایران را مهار کرد!

_ محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور: فکر نبودن برجام، تنم را می‌لرزاند.

_ اسحاق جهانگیری: بزرگترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد!

این سیاه‌نمایی‌ها در حالی صورت گرفته است که جمهوری اسلامی ایران با تدابیر ولی فقیه و خدمات مدیران دلسوز در تمام دولت‌های گذشته و اکنون، دستاوردهای بزرگی داشته و امروز در جایگاه رفیعی به‌سر می‌برد.

ایران اسلامی به گواه صندوق بین‌المللی پول در رتبه 20 اقتصاد برتر جهان قرار دارد و امنیت خود را بصورت فرامرزی نیز تأمین می‌کند. ایران از کشورهای متحد خود حتی در عمق اروپا نیز حمایت‌های مالی و نظامی و سیاسی تعیین کننده دارد، جمهوری اسلامی با شرایط بحرانی در امنیت و اقتصاد مواجه نیست و تحریم‌های دشمنان نیز به گواه گزارش‌های علمی، هیچگاه نتوانسته‌اند اثری بیش از 30 درصد بر اقتصاد کلان ایران داشته باشند.

این اقدامات و نتایج مطلوب البته و متأسفانه طی 4 سال اخیر مورد سیاه‌نمایی یک جریان خاص سیاسی قرار گرفته‌اند...

گفتنیست در دوران دولت سابق نیز یکی از مسئولان دولتی در تشریح اوضاع کشور و سختی شرایط، عبارت «شِعب ابی‌طالب» را به‌کار برد که این مسئله با واکنش رهبر معظم انقلاب مواجه شد و ایشان تأکید کردند که ایران اسلامی نه تنها در شرایط شِعب ابی‌طالب نیست که در «شرایط بدر و خیبر» است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :