گفتگو ویژه بسیج با مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله:
تابناک مرکزی: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: یکی از پیام‌های حماسه 9 دی‌ماه به دشمن این بود که فهماند دشمن کوچکتر از آن است که با طراحی‌های خود بتواند بر باورهای ملت ایران اثرگذارد.
کد خبر: ۳۵۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 27 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام رضوی‌راد در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که فتنه گران چه شرایطی را در سال 88 برای رسیدن به اهداف خود فراهم دیدند با تاکید بر تقابل همیشگی جبهه حق و باطل گفت: تقابل جبهه حق و باطل در طول تاریخ خلقت بشر همیشگی است.

وی افزود: خداوند انسان را آفرید و به او اختیار داد تا مسیر را خود انتخاب کند. اینکه تصور کنیم این تقابل از بین رفتنی است یا امکان سازش میان جبهه حق و باطل وجود دارد اشتباه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: صف آرایی و تقابل جبهه باطل در مقابل پیامبران و اهل بیت(ع) را هم در آیات و هم روایات داریم و چیز جدیدی نیست. اما با پیروزی انقلاب اسلامی تقابل این دو جبهه جلوه دیگری پیدا کرد چراکه انقلاب اسلامی یک حاکمیت دینی را در جهان به منصه ظهور رساند.

جبهه استکبار همواره در مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کرده است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه تقابل جبهه باطل با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سه جبهه نظامی، اقتصادی و فرهنگی نمود پیدا کرد، گفت: در جبهه نظامی هشت سال دفاع مقدس نماد رویارویی جبهه حق و باطل است. در ظاهر از سوی رژیم بعث عراق جنگ هشت ساله بر ملت ایران تحمیل شده بود اما در حقیقت دنیای استکبار در مقابل ملت ایران صف آرایی کرده بودند.

وی افزود: در جبهه نظامی با رشادت و فداکاری جوانان این مرز و بوم و ملت ایران توانستیم بدون آنکه یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد پیروز شویم ولی باید بدانیم که هنوز در جبهه نظامی توطئه‌های دشمن به قوت خود باقیست به نحوی که امروز این جبهه گسترده‌تر از مرزهای جغرافیایی کشورمان شده است.

گروه‌های تروریستی دست پرورده نظام استکبار است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: امروز مدافعان حرم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در مقابل گروهک‌های تکفیری داعش در سوریه، لبنان و عراق ایستاده‌اند. گروه‌هایی که به نمایندگی از آمریکا در مقابل جبهه حق صف‌آرایی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به تقابل جبهه باطل در جبهه اقتصادی گفت: جنگ اقتصادی را از همان روزهای نخست علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند و امروز با پیچیدگی بیشتری در این جبهه حضور پیدا کرده‌اند. انرژی هسته‌ای تنها برایشان یک بهانه است اگر انرژی هسته‌ای هم نداشته باشیم بی شک مسائلی نظیر حقوق بشر را مطرح می کنند؛ به واقع هرقدر جلوتر می‌رویم تقابل جدی‌تر می‌شود.

در جبهه فرهنگی دشمن به دنبال قتل عام فرهنگی/ در جنگ نرم دشمن به دنبال القاع تفکر «ما نمی‌توانیم» است

وی با اشاره به عرصه فرهنگی و تقابل در این جبهه گفت: جبهه دیگری که دشمن در مقابل نظام اسلامی ایستاده است جبهه فرهنگی است و سال‌هاست از سوی مقام معظم رهبری خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می کند به مردم و مسئولین گوشزد می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: در این جبهه هدف دشمن قتل عام فرهنگی است و برای رسیدن به این هدف از ابزارها و امکانات به روز بهره می گیرد تا بتواند بر فکر و اندیشه مردم، جوانان و نخبگان جامعه تاثیرگذار باشد و به ملت ایران القاع کند «شما نمی‌توانید» شما باید وابسته باشید در حالیکه انقلاب اسلامی خلاف این موضوع را اثبات کرد. حضرت امام خمینی(ره) «ما می‌توانیم» را به ملت ایران القاع و اثبات کرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اهداف دیگر دشمن در جنگ نرم گفت: هدف دشمن در جنگ نرم تضعیف اعتقادات، باورها و شکستن غرور ملی است. اینکه کشور به جبهه استکباری وابسته باشد و تن به ذلت دهد همچنین القاع این موضوع که نظام دینی ناکارآمد است.

ایجاد تفرقه و نفاق راهبرد دیگر دشمن در جنگ نرم

وی افزود: راهبرد دیگر دشمن در جنگ نرم ایجاد تفرقه و نفاق است. دشمن درصدد است اتحادی را که بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد را از بین ببرد؛ باید هوشیار باشیم اهداف نظام سلطه در کلان تغییر ساختار و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است که اگر در این زمینه موفق نشود سعی به تغییر رویه و تغییر رفتار در نظام می کند اینکه نظام در روابط بین‌الملل و دیگر عرصه ها اهداف متعالی خود را دنبال نکند و باز اگر در این زمینه موفق نشود برای استحاله و تغییر ماهیت دینی نظام تلاش می کند و آرام آرام در این زمینه پیش می رود.

تقلب در انتخابات اتهام ناجوانمردانه دشمن به نظام اسلامی/برخی از خواص در جریان اتهام دشمن به نظام لغزیدند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمن با توجه به این راهبردها در سال 88 بستر را برای رسیدن به اهداف خود فراهم دید و بهانه واهی تقلب در انتخابات را مطرح کردند. دشمنان نظام اسلامی این اتهام ناجوانمردانه را به جمهوری اسلامی ایران وارد کردند و متاسفانه برخی از خواص جامعه هم لغزیدند و پیرو سیاست دشمن شدند و به مسئله دامن زدند از این‌رو بستر برای آشوب و فتنه فتنه‌گران فراهم شد و استکبار جهانی، اسرائیل و حتی برخی از کشورهای اروپایی نیز از این فتنه حمایت کردند و برای کمک به این مسئله سفارتخانه‌های خود در ایران را برای حمایت از جریان فتنه فعال کردند.

هدایت رهبری و حضور با بصیرت مردم فتنه 88 را خنثی ساخت

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اهداف فتنه‌گران گفت: در فتنه 88 هدف این بود که نظام را تسلیم خواسته های خود کنند و در نهایت به هدف خود که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود دست پیدا کنند. اما آنچه که باعث شد دشمن به هدف خود دست پیدا نکند یکی رهبری و دیگری حضور با بصیرت مردم بود.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری توانست با هدایت اندیشه مردم در خنثی سازی فتنه نقش اثرگذاری داشته باشند همچنین مردم نیز با حضور خود باعث شدند تا بساط فتنه 9 دی برچیده شود از این‌رو نباید حماسه نهم دی فراموش شود چراکه نهم دی یک نقطه عطف تاریخی است که بصیرت مردم در مقابل لغزش و تردید خواص به نمایش گذاشته شد، میلیون‌ها نفر با اعتقاد به نظام در صحنه حضور یافتند و بساط فتنه را برچیدند.

دشمن کوچکتر از آن است که بتواند باورهای ملت ایران را تضعیف کند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: حماسه 9 دی‌ماه پیام‌هایی را برای دشمن به همراه داشت اول اینکه به دشمن فهماند شما علیرغم نزدیک به چهار دهه دشمنی در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی راه به جایی نبرده و نخواهید بُرد چراکه مردم انقلابی و معتقد به اسلام هستند؛ مردمی که از فرهنگ غنی و محکمی برخوردار هستند و دشمن کوچکتر از آن است که با طراحی‌های خود بتواند بر باورهای ملت ایران اثرگذارد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به حمایت مردم از نظام اسلامی گفت: مادامی که ملت ایران عاشورایی فکر کنند دشمن نمی‌تواند بر اندیشه مردم اثرگذار باشد. البته مجموعه‌های فرهنگی هم باید تلاش کنند تا باورهای دینی و اعتقادی را تقویت کنند یکی از وظایف حکومت‌های اسلامی تقویت‌های باورها و اعتقادات دینی جامعه است؛ مردم نشان دادند که در مقابل توطئه دشمنان با بصیرت هستند.

وی افزود: حماسه نهم دی به دشمن این پیام را داد که شما ملت ایران را آزموده‌اید در راهپیمایی‌های روز قدس، 22 بهمن و نیز در صحنه انتخابات حضور مردم را دیده‌اید به واقع در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور رسیده است. ملت ایران در حماسه نهم دی در حمایت از رهبری به پا خواستند شما نمی‌توانید مردم و این نظام را از پای درآورید

خواص فریب دشمن را نخورند و به وعده ها دل نبندند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دومین پیام این حماسه این است که مردم پایگاه نظام اسلامی هستند. مردم مدافع نظام هستند مسئولین نیز باید قدر این مردم را بدانند و برای رفع مشکلات این مردم تلاش کنند. تا زمانی که مردم در صحنه باشند دشمن نمی تواند آسیبی به این نظام برساند منتهی مسئولین باید قدردان این مردم باشند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به پیام دیگر حماسه 9 دی گفت: حماسه نهم دی ماه پیامی را هم برای خواص داشت اینکه خواص و فریب خوردگانی که هنوز حضور مردم را درک نکرده‌اند باید بیدار شوند و فریب دشمن را نخورند دل به وعده‌های دشمن نبندند. آمریکایی‌ها هر زمان که وعده داده‌اند به وعده خود عمل نکردند در موضوع برجام هم این را ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند اما جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقادات و دین خود به وعده‌هایش در بحث برجام عمل کرد.

مشکل مردم آمار نیست

وی افزود: تورم و بیکاری مشکل امروز این ملت است و تنها راه برون رفت از این مشکلات تحقق اقتصادمقاومتی و تکیه بر توان نیروی انسانی کشور است. واقعیت جامعه تورم، بیکاری، تعطیل شدن کارخانجات و... است، آمار دادن راحت است ولی مشکل اصلی مردم آمار نیست واقعیت جامعه در قدرت خرید مردم است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: راهکار رفع مشکلات مردم نیز در تحقق اقتصادمقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است نه دل بستن به دشمن، مشکلات موجود را دشمنان نظام برای ما رقم زده‌اند و هرگز نیز به دنبال رفع آن نخواهند بود.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به ظرفیت‌های درخور توجه کشور گفت: کشور ظرفیت‌های خوبی دارد از جمله نیروی انسانی جوان که بزرگترین سرمایه نظام است برخوردار است مسئولین بایستی به جوانان اعتماد کنند و از توانمندی آنان در جهت رشد و پیشرفت کشور بهره بگیرند. همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد کردند و پیروزی های بزرگی را به دست آوردند.

فلان آقا سخنرانی کرد یا نکرد مگر مشکلی از این مردم حل می‌شود

وی افزود: دغدغه اصلی مسئولین باید رفع مشکلات مردم باشد. اینکه فلان آقا سخنرانی کرد یا نکرد دردی از مردم رفع نمی کند. بعضی از این آقایان چرا بیراهه می‌روند و وقت کشور و برخی از مجموعه‌ها را به این مسائل تلف می‌کنند. در حال حاضر مشکل مردم کارخانجاتی است که چرخشان نمی چرخد؛ کشاورزی که با هزاران امید محصولی را به بار نشانده‌اند اما شرایط به گونه ای است که بازار فروش محصولش را ندارد. رئیس جمهور و دولتمردان ماوظیفه‌شان رسیدگی به این مشکلات است اینکه دست واسطه ها را قطع کنند تا مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان رفع شود.

مردم لحظه‌ای پای نظام و انقلاب مسامحه نمی‌کنند/عزت کشور در تبعیت از ولایت است

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: مردم در حماسه 9 دی ثابت کردند که پای نظام ایستاده‌اند و اگر باز دشمن به دنبال فتنه ای دیگر باشد این مردم مجدد در صحنه حضور خواهند یافت و حماسه دیگری را خواهند آفرید. مردم پای انقلاب و نظام یک لحظه مسامحه نمی‌کنند. عزت این کشور و مردم در تبعیت از ولایت فقیه است پیام دیگری که حماسه 9 دی به همراه داشت تبعیت از رهبری است؛ در 9 دی مردم با تبعیت از رهبری حماسه آفریدند. ولایت فقیه یعنی ادامه ولایت امام زمان(عج)، باید بدانیم که تبعیت از رهبری همواره راهگشای مشکلات بوده و هست.

عزت مسئولین در خدمت به مردم/روشنگری وظیفه عمارهای نظام اسلامی

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: امروز ببینیم ولی فقیه از ما چه می‌خواهد؟ که هر مسئولی در هر جایگاهی که است برای رفع مشکلات مردم و رشد کشور تلاش کند. مردم با تمام وجود از ولی فقیه تبعیت می کنند مسئولین هم باید چنین باشند.عزت مسئولین هم در خدمت به این مردم است هر مسئولی که تلاش بیشتری برای رفع مشکلات مردم داشته باشد عزتش بیشتر و مردم هم قدردان او خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که عمارهای انقلاب چه وظیفه‌ای دارند؟ گفت: انقلاب اسلامی هم ریزش داشته و هم رویش، جوانانی که امام را ندیده‌اند و دوران دفاع مقدس و انقلاب را هم ندیده‌اند ولی با تمام وجود به حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری عشق می ورزند. وظیفه عمارهای انقلاب روشنگری است اینکه دشمن اصلی را به کسانی که نمی شناسند، بشناسانند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمن اصلی نظام اسلامی آمریکا و اسرائیل و انگلیس است. باید توطئه هایی که دشمن علیه ملت انجام داده را افشا کنیم. توطئه‌هایی که حتی قبل از به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی علیه ملت ایران انجام داده‌اند برای اینکه وحدت میان مردم و مسئولین را از بین ببرند و جدایی ایجاد کنند.

انقلاب اسلامی دست غارتگران را کوتاه کرد/مسئولان اجرایی کارشان سخنرانی نیست

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی منافع دشمنان را به خطر انداخت، گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره به این ملت خیانت کرده‌ و دست به چپاول و غارت زدند ولی انقلاب اسلامی باعث شد تا دست این دشمنان از این کشور کوتاه شود این همان مسئله‌ای است که آنان را آزار می‌دهد و به دنبال این هستند که مجدد به منطقه بازگردند بایستی روشنگری کنیم تا آنان که دشمن را نمی شناسند تحت القاع‌های دشمن و فریب خوردگان او قرار نگیرند.

وی افزود: کار اصلی مسئولین هم خدمتگزاری است تا زمانی که خدمتگزاری صادقانه باشد مردم هم به آنان عشق خواهند ورزید نمونه‌اش را هم دیدیم که مردم در مقابل خدمت صادقانه و خالصانه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری چگونه به آنان عشق می ورزند و حمایت خود را نسبت به ولی‌فقیه اعلام می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: مسئولین اجرایی بدانند کارشان سخنرانی نیست بلکه رفع مشکلات مردم وظیفه اصلی آنان است. رئیس جمهور، وزراء، معاونین، وکلای مردم، استاندار و همه مسئواین بدانند با رای این مردم مسئولیت گرفته‌اند باید خدمتگزار مردم باشند و برای رفع مشکل مردم گام بردارند

رفع حصر سران فتنه شانتاژ است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در پایان با اشاره به اقدام برخی از افراد در تطهیر چهره سران فتنه گفت: مشکل مردم امروز رفع حصر سران فتنه نیست، سران فتنه در سال 88 آب به آسیاب دشمن ریختند و به این کشور خیانت می کردند ولی با این وجود نظام نسبت به آنان رأفت نشان داد. اینکه امروز برخی در بوق و کرنا می‌کنند و خواستار رفع حصر هستند باید گفت که اینها شانتاژ است و نباید خیلی به آن‌ها توجه کرد. افرادی که در محافل مختلف سخن از رفع حصر می‌زنند یا ناآگاه هستند که باید آگاه شوند یا اینکه آگاه هستند که در این صورت مجامع قضایی باید با آن‌ها برخورد کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار