مروری بر روزنامه های دوشنبه ششم دی ماه؛
روزنامه های منتقد دولت، امروز اقدامات و اظهارات اخیر وزیر صنعت را مورد توجه جدی قرار داده اند و به شدت به وی انتقاد کرده اند. این در حالی است که انتخابات و همچنین ایجاد احزاب و گروه های سیاسی در آستانه این انتخابات، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۳۴۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 26 December 2016

روزنامه های منتقد دولت، امروز اقدامات و اظهارات اخیر وزیر صنعت را مورد توجه جدی قرار داده اند و به شدت به وی انتقاد کرده اند. این در حالی است که انتخابات و همچنین ایجاد احزاب و گروه های سیاسی در آستانه این انتخابات، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

تیتر برخی روزنامه ها

آرمان: ماجرای دل چرکین شدن روحانی برای حضور در انتخابات

کیهان: راز دفاع وزیر 1000 میلیاردی از مدیران نجومی

جوان: سند اشتباه ظریف

آفتاب یزد: منطق کیهانی!

به گزارش«تابناک»، روزنامه های منتقد دولت نعمت زاده وزیر صنعت را به باد انتقاد گرفته اند.

روحاني براي حضور در انتخابات دل‌چركين شده؟/ وزیر صنعت در بوته نقد 

روزنامه کیهان با اختصاص دادن تیتر یک خود به این موضوع، در مطلبی با عنوان «راز دفاع وزیر 1000 میلیاردی از مدیران نجومی » با اشاره به این سخن وزیر صنعت که حقوق‌های نجومی اولویت اصلی کشور نیست و کل ماجرا را به ۲میلیارد حقوق گرفته شده توسط برخی مدیران محدود کرد، گفت : آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟ این روزنامه همچنین نوشت: «وزیر صنعت با بیان این که حقوق‌های نجومی اولویت اصلی کشور نیست کل ماجرا را به ۲میلیارد حقوق گرفته شده توسط برخی مدیران محدود کرد و گفت : آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟ وزیر صنعت با بیان این که حقوق‌های نجومی اولویت اصلی کشور نیست کل ماجرا را به ۲میلیارد حقوق گرفته شده توسط برخی مدیران محدود کرد و گفت : آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟»

 روحاني براي حضور در انتخابات دل‌چركين شده؟/ وزیر صنعت در بوته نقد

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان « ترحم 3‌هزار ميلياردي وزیر برای شرکت متخلف كره‌اي » نوشت: « وزير صنعت و تجارت كه علاقه بسياري به صنايع بزرگ و پولساز دارد، پس از حمايت چند باره و سؤال‌برانگيز از پتروشيمي‌ها كه در عمل رانت قيمتي گاز را صادر مي‌كنند، اين بار حمايت از يك صنعت لوازم خانگي را در دستور كار خود قرار داده و از بيت‌المال حاتم‌بخشي كرده و با ارسال نامه‌اي به رئيس كل گمرگ خواستار عدم اجراي قانون و ترحم 3 هزار ميليارد توماني براي برند مشهور كره‌اي شد.

یك مقام مسئول گمركي گفته است وزارت صنعت نمي‌تواند راجع به بخشودگي تخلف 3 هزار ميليارد توماني يك برند لوازم خانگي كره‌اي اظهارنظر كند و قانون اجازه بخشودگي نمي‌دهد!

وي در مورد اينكه گفته مي‌شود مسئولان وزارت صنعت با گمرك به منظور بخشودگي جريمه 3‌هزار ميليارد توماني اين شركت مكاتبه كرده‌اند، تصريح كرد: طبق قانون هيچ فرد يا دستگاهي نمي‌تواند در اين زمينه اظهارنظر كند، زيرا روند پرونده بايد در كميسيون حل اختلاف بدوي و تجديدنظر بررسي و نهايي شود و در صورت وجود اعتراض از سوي صاحب كالا به ديوان عدالت اداري ارجاع شود.

به نظر مي‌رسد، محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت و تجارت، به‌جای توجه به وظايف اصلي‌اش که كمك و حمايت از صنايع كوچك و متوسط و كمك به كارآفرينان صنعتي و توليدي در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است حمايت از صنايع پر رانت و به اصطلاح پول‌ساز را وظيفه خود مي‌داند، به طوري كه در 5/3 سال گذشته از صنايع پتروشيمي و نحوه فروش محصولاتشان گرفته تا بخشودگي جرايم گمركي يك توليد‌كننده لوازم خانگي، دفاع از افزایش قيمت خودروسازان و پرداخت تسهيلات بانكي به اين صنايع و... دغدغه اصلي وي بوده است. بر اساس آمار تعداد نامه‌هايي كه وزير صنعت در راستاي حمايت از صنايع بزرگ (خودرو، پتروشيمي، لوازم خانگي) به رئيس‌جمهور و ديگر سازمان‌ها ارسال كرده در سابقه اين وزارتخانه بي‌سابقه است.»

کاریکاتور از روزنامه شهروند

 روحاني براي حضور در انتخابات دل‌چركين شده؟/ وزیر صنعت در بوته نقد
 

کاریکاتور از روزنامه قانون

 روحاني براي حضور در انتخابات دل‌چركين شده؟/ وزیر صنعت در بوته نقد

انتخابات96

روزنامه وطن امروز در گزارشی امروز به موضوع ایجاد جبهه مردمی انقلاب پرداخته و در این گزارش با عنوان « جبهه جمهوری» نوشت: « دیروز به همت جمع زیادی از دلسوزان و افراد موجه غیروابسته به تشکیلات و احزاب سیاسی، «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» راه‌اندازی شد تا جرقه امید هم در دل توده‌های مردم و هم نزد دلسوزان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی زده شود. امید به ایجاد یک جریان مردمی که با استفاده از ظرفیت‌های بی‌کران توده‌ها به دنبال بسامان کردن امور به سبک «آنچه مردم می‌خواهند» است. اعلام موجودیت این جبهه مردمی در مجموعه فرهنگی سرچشمه که محل دفتر مرکزی حزب جمهوری بوده است نیز بسیار قابل تامل و پر معنی است. این بار جبهه جمهوری با همراهی و مدیریت یاران دیرین امام خمینی(ره) آمده است تا با به میدان آوردن «صاحبان انقلاب» علیه «تشنگان قدرت»، یک بار دیگر نشان دهد «جمهوری اسلامی، حکومت مستضعفان است». «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» دیروز یکشنبه 5 دی‌ماه اعلام موجودیت کرد.»

 روحاني براي حضور در انتخابات دل‌چركين شده؟/ وزیر صنعت در بوته نقد

روزنامه اعتماد هم در این رابطه در گزارشی با عنوان « جريان سوم اصولگرايان » نوشت: « اصولگرايان يكي پس از ديگري تشكل‌هاي جديدشان را رونمايي مي‌كنند. پس از جبهه يكتا و ياران انقلاب كه در دوران دولت يازدهم اعلام موجوديت كرده‌اند حالا تشكلي جديد خلق شده است. جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي، نام تشكل جديدي است كه تلاش كرده از طيف‌هاي مختلف اصولگرا نيروهايي را دست‌چين كند تا شايد بتوانند از اين طريق لويي‌جرگه اصولگرايي را راه بيندازند. آنها در نشست اعلام موجوديت خود تلاش كردند همه طيف‌ها را زير يك سقف جمع كنند. از مهدي محمدي تا مرندي و از مهدي چمران تا آل‌اسحاق و البته نادر طالب‌زاده اصولگراهاي بي‌تشكل يا بريده از تشكل‌هاي سياسي گرد هم جمع شدند. در ميان آنها تنها حاجي‌بابايي است كه هويت تشكلي دارد و در جبهه يكتا فعاليت مي‌كند مابقي يا در تشكل نام و نشان داري عضو نيستند يا مدت‌هاست از حزب و تشكل خود بريده‌اند. آنها مي‌گويند چترشان وسيع‌تر از اصولگرايي است و مي‌خواهند بر بستر نيروهاي انقلابي در تمامي جناح‌هاي سياسي عليه فساد اقتصادي و وضعيت موجود برخيزند. در بيانيه اعلام موجوديت اين تشكل كه پاي آن امضاي محمدحسين رحيميان يحيي آل‌اسحاق، مهدي چمران، حميدرضا حاجي‌بابايي، رضا روستاآزاد، محمود خسروي‌وفا، مهدي محمدي، عليرضا مرندي، نادر طالب‌زاده و مرضيه وحيد دستجردي ديده مي‌شود، آمده است: «ما آشكارا اعلام مي‌كنيم اين وضعيت و وجود اين مشكلات، شايسته نظام جمهوري اسلامي نبوده و در شأن مردم انقلابي و فداكار اين سرزمين نيست.»

 

در زمینه انتخابات سيد محمود ميرلوحي در گفت‌وگو با «آرمان‌امروز» افشاگری کرده و در این گفت و گو با عنوان « ماجراي دل‌چركين شدن روحاني براي حضور در انتخابات» گفت: « اصولگرايان خطاب به آقاي روحاني عنوان مي‌كنند كه شما تنها۷/۵۰راي داشته‌ايد و بقيه آرا متعلق به اصولگرايان بوده است. با اين حال اصولگرايان اين مساله را مطرح نمي‌كنند كه بقيه آرا نيز متعلق به يك نفر و يك گروه سياسي نبوده، بلكه به گروه‌هاي مختلفي تعلق داشته است. شرايط به گونه‌اي پيش رفت كه آقاي روحاني به‌شدت از اين وضعيت و حضور در انتخابات آينده دل چركين شدند. از سوي ديگر آقاي روحاني قصد داشتند در اصلاح كابينه تغييرات جدي‌تر و بيشتري صورت بدهند كه با مشاهده اين هجمه‌ها از تغييرات بيشتر پرهيز كردند و تنها به تغيير سه وزير اكتفا كردند». جملات بالا سخنان سيد محمود ميرلوحي معاون پارلماني وزير كشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «آرمان امروز» است. سخنگوي ستاد اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات۹۴ همچنين عنوان مي‌كند: «رئيس دولت اصلاحات همواره به اصلاح‌طلبان توصيه مي‌كند كه ديدگاه‌هاي حمايتي خود را نسبت به دولت آقاي روحاني ادامه بدهند. حتي در يكي از ديدارهايي كه ايشان با آقاي روحاني داشتند به آقاي روحاني عنوان كرده بودند كه مراقب هجمه‌هاي اصولگرايان عليه دولت باشند و به راحتي ميدان را خالي نكنند».

روحاني براي حضور در انتخابات دل‌چركين شده؟/ وزیر صنعت در بوته نقد
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار