حسينعلی ابراهيمي كارنامي مدير كل سازمان حفاظت محيط زيست استان مركزي مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: حسينعلی ابراهيمي كارنامي با بیان اینکه مجوز احداث سد و بند جديد در بالا دست تالاب ميقان تنها در صورت مصوب شدن در شوراي حفاظت آب استان قانونی است اظهار کرد: گزارشاتي از طرف اتاق فكر محيط زيست و تشكلات مردم نهاد در جلسه کاهش آلودگی هوا ارائه شد كه با نظر مدير كل منابع طبيعي مصوب شد يك نهاد بي طرف بررسي هاي لازم را در این خصوص انجام دهد.
کد خبر: ۳۴۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 23 December 2016

به گزارش تابناك مركزي، حسينعلی ابراهيمي كارنامي مدير كل سازمان حفاظت محيط زيست استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار تابناك مركزي در رابطه با مجوز فضاي سبز صنايع الاينده جهت توليد انرژي هاي نو در آينده گفت: اين اقدام كاملا زيست محيطي در جهت ايجاد 10 درصد ‏فضاي سبز به حساب مي آيد كه با همكاري منابع طبيعي مقرر شد از گونه هايي استفاده بشود كه قابليت استقرار در شرايط ديم را دارا باشند.

مدير كل سازمان حفاظت محيط زيست استان مركزي مطرح شدن بحث جايگزيني موتور سيكلت هاي برقي به جاي موتور سيكلت هاي آلاينده را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و  لزوم بررسی های بیشتر قبل از پایلوت شدن اراک برای اجرای این طرح را خواستار شد و بیان کرد:  كارگروه تخصصي با مسئوليت فرماندار اراك، ظرف مدت دو هفته مزايا و معايب اين طرح را بررسي و اعلام می کند تا به تصويب نهايي برسد.

كارنامي در رابطه با اثرات سدها و بندهاي ايجاد شده در بالا دست تالاب ميقان ابراز کرد: همه بايد در قبال ميقان احساس مسئوليت كنيم. خطر ميقان، خطر حيات مردم و زيست منطقه ای است كه از آن متأثر مي شوند. بنابراين بايد اقدامات موثری در این حوزه صورت گيرد.

وی با بیان اینکه مجوز احداث سد و بند جديد تنها در صورت مصوب شدن در شوراي حفاظت آب استان قانونی است اظهار کرد: گزارشاتي از طرف اتاق فكر محيط زيست و تشكلات مردم نهاد در جلسه کاهش آلودگی هوا ارائه شد كه با نظر مدير كل منابع طبيعي مصوب شد يك نهاد بي طرف بررسي هاي لازم را در این خصوص انجام دهد.

مدير كل سازمان حفاظت محيط زيست استان مرکزي با اشاره به اینکه بعد از بررسي هاي به عمل آمده، تمام سازمان های ذيربط ملزم مي باشند اجراي نتايج اعلام شده را در دستور كار خود قرار دهند گفت: مصوب شده است سازمان برنامه و بودجه استان به عنوان سازمان بي طرف با انتصاب مشاور ذيصلاح نسبت به بررسي گزارش ارايه شده اقدام و نتيجه اعلام را كند.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار