تابناک مرکزی: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: موضوع راه اندازی سامانه ثبت حقوق کارمندان در برنامه ششم گنجانده شده تا از این طریق پرداخت ها شفاف سازی شود که این طرح در صورت تصویب مجلس اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 22 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، عادل آذر در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: راه اندازی سامانه ثبت پرداخت های حقوق کارمندان بر بستر دولت الکترونیک، اقدام خوبی در راستای کنترل پرداخت ها و پیشگیری از مسائلی همچون پرداخت های نامتعارف و نجومی است.

وی افزود: در صورت تصویب اجرایی شدن این پیشنهاد، دستگاه های اجرایی موظف می شوند پرداخت های خود را در این سامانه ثبت کنند که این اقدام موجبات رفع نگرانی های مردم را فراهم می سازد.

رئیس دیوان محاسبات کشور بیان کرد: مساله دیگری که در دست پیگیری داریم تا به صورت لایحه تقدیم مجلس و در صورت تصویب اجرایی شود، ایجاد نظام اطلاعات اقتصادی برای هر فرد است.

آذر تصریح کرد: این اقدام به معنای آن است که هر شهروند علاوه بر شماره ملی، یک شماره کسب و کار یا شناسه اقتصادی نیز داشته باشد و اطلاعات اقتصادی وی بر مبنای شناسه اقتصادی خاص وی جمع آوری شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان ساخت: این سیستم موجب شفاف سازی اطلاعات اقتصادی و امور مالی افراد شده و هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان به اجرا درآمده است.

آذر افزود: نظارت بر اجرای این موضوع بر عهده دیوان محاسبات و اجرای آن بر عهده وزرات اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و دیگر دستگاه های مرتبط و مسئول است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
دولت محترم در بحث فیش های نجومی خوی وارد شد ولی در جمع بندی طوری عملکرد که دارد به نفع اصولگرایان تمام می شود
شاید جرم یا خلافی صورت نگرفته یا تعداد مجرمان اندک است ولی در جامعه ای که حقوق اکثر کارگران حدود یک میلیون تومان است ، حقوق اکثر بازنشستگان کشوری بطور متوسط زیر 2میلون تومان است وحقوق اکثریت کارکنان دولت حدود 2تا 2/5 میلیون تومان است حقوق مدیران باید حدود 5تا 6 میلیون تومان باشد عدالت اجتماعی حکم میکند مدیران کشور اسلامی که پایه گذار حکومت دینی والهی است مدیرانی متعهد وبا تقوا باشند وخدمت به مردم را افتخار بدانند وبا قناعت خود وخانواده خود بذر تواضع وفروتنی بکارند وخود را تافته جدابافته ار اکثریت ملت فرض نکنند هرچند که ما در این چند دهه مدیران موثری نداشته ایم که مشکلات مردم را حل کنند وکار فوقالعاده ای کرده باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار