به دنبال انتشار این فهرست که پس از ترور سفیر روسیه در ترکیه انجام شد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور تشدید تدابیر امنیتی را در داخل و خارج از کشور صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 22 December 2016
به گزارش تابناک یزد، گروه تروریستی داعش با انتشار فهرستی، سفارتخانه‌های روسیه در ایران و چندین کشور دیگر را جزو اهداف حملات آتی خود اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پرس تی وی، به دنبال ترور سفیر روسیه در ترکیه، گروه تروریستی داعش یک فایل پی‌دی‌اف شامل نشانی و اطلاعات تماس مربوط به سفارتخانه‌های روسیه در کشورهای مختلف منتشر کرده است.  بر اساس این فهرست، علاوه بر سفارت روسیه در ایران، نام اوگاندا، آذربایجان، آلبانی و چندین کشور دیگر جزو اهداف حملات تروریستی آتی داعش عنوان شده است.

به دنبال انتشار این فهرست که پس از ترور سفیر روسیه در ترکیه انجام شد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور تشدید تدابیر امنیتی را در داخل و خارج از کشور صادر کرد.

تهدید داعش برای حمله به سفارت روسیه در تهران
آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه، دوشنبه‌ شب (29 آذر) هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیۀ نمایشگاه عکسی در آنکارا، هدف حمله قرار گرفت و کشته شد. ضارب 22 ساله که مولود مرت آلتین‌تاش نام داشت، از نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه بود که در این حادثه به ضرب گلوله کشته شد.

انتشار فهرست داعش و گنجاندن نام ایران به عنوان هدف احتمالی حملات آینده داعش در حالی است که مقام‌های امنیتی و سیاسی کشور بارها از ناکامی و شکست تلاش‌های این گروه تروریستی برای انجام عملیات در داخل خاک ایران سخن گفته‌اند.

در تازه ترین این اظهارات، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، 21 آذر در یک سخنرانی گفت داعش توان انجام عملیات را در ایران ندارد.

رحمانی فضلی بابیان اینکه تاکنون هیچ عملیاتی از طرف نیروهای تروریستی و افراطی در داخل ایران انجام نشده، گفت: «این نشان‌دهندۀ تسلط، کنترل و مدیریت قوی ایران در مناطق مرزی است. با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته کاملاً آن مناطق را رصد مستمر می‌کنیم و نخواهیم گذاشت هیچ اقدامی صورت بگیرد.

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در ماه‌های اخیر چندین توطئۀ گروهک‌های تروریستی را خنثی کرده‌اند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار