محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان؛
تابناک مرکزی: زمانی قمی با بیان اینکه هیات سه نفره موضوع دعوت افراد برای سخنرانی در دانشگاه ها را بررسی میکند و لغو سخنرانی در دانشگاه نباید با جوسازی همراه باشد گفت: دیواری کوتاه تر از دولت پیدا نمی کنیم چرا که هر کس می رسد مطلبی بیان می کند و دریغ از اینکه یکبار در جلسه ای اعتراضی به این حملات صورت گرفته شود. طرف مقابل همه چیز می گوید این طرف را جاسوس و خارجی خطاب می کند و هر چیز که علاقه مند است اظهار می کند، کسی حتی اعتراض هم نمی کند.
کد خبر: ۳۴۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 18 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات دانشگاه های سطح استان نسبت به سایر استان ها چشمگیر نبوده است گفت: دانشگاهی میتواند در سطح جامعه یاری گر باشد که طبع مشارکت جویی داشته باشد.

زمانی قمی از آماری خبر داد که نشان دهنده پایین آمدن سطح مشارکت دانشجویان در دانشگاه هاست و ادامه داد: دانشگاه محل طرح اندیشه های مختلف است اما این به معنی ناب و بدون اشکال بودن اندیشه ها هم نیست در واقع تا اندیشه ای طرح نشود یک دانشگاه مشارکت جو نخواهیم داشت و باید به طرح اندیشه ها فرصت داد.

وی توهین را از دایره اندیشه خارج دانست و تمرین را لازمه عدم توهین به افراد در بیان اندیشه ها عنوان کرد و افزود: زمانی که به عنوان های مختلف به مسئولان کشور چیزی گفتیم تبدیل می شود به یک مسئله شخصی که می توانند شکایت کنند، اندیشه ها باید طرح شود و دانشگاه ها هم باید با ملایمت بیشتری از خطای دانشجو عبور کنند و نباید توقع داشته باشیم دانشجو هم مثل ما فکر کند اگر مثل ما فکر و عمل نکند مگر چه اتفاقی می افتد؟

استاندار مرکزی کنار گذاشتن کج روی ها را در دانشگاه ها خواستار شد و با بیان اینکه مقصود مسئولان از طرح دیدگاه های مختلف را نباید به پای پیروی آنها از هر دیدگاهی نوشت ابراز کرد: 16 آذر تلاش دانشگاه برای خروج از تک صدایی بود چرا که دانشگاه نمی تواند تک صدایی باشد، هر دو طیف فعال در دانشگاه باید با بیان دیدگاه های خود همدیگر را تحمل کنند.

استاندار مرکزی در صحبت های خود به کوتاه بودن دیوار دولت اشاره کرد و گفت: در مورد دولت خیالمان راحت است که دیواری کوتاه تر از دولت پیدا نمی کنیم چرا که هر کس می رسد مطلبی بیان می کند و دریغ از اینکه یکبار در جلسه ای اعتراضی به این حملات صورت گرفته شود.

وی ادامه داد: طرف مقابل همه چیز می گوید این طرف را جاسوس و خارجی خطاب می کند و هر چیز که علاقه مند است اظهار می کند، کسی حتی اعتراض هم نمی کند و یا وقتی یک کلمه گفته می شود  تفسیر می کنند و پروبال می دهند و در آخر وصل می کنند به جاهای مختلف و این تفاوت قابل مشاهده است و نمی توان انکار کرد.

زمانی قمی بیان کرد: باید فضای دانشگاه فضای اندیشه باشد، طیف راست و چپ کلا معترض است طیف راست معترض است که ما اصلا مسلمان نیستیم و طیف چپ هم معترض است که روش های آن ها غلط است.

وی با ابراز اینکه دخالت در انتخاب افراد برای سخنرانی در دانشگاه ها سبب تنزل دانشگاه ها می شود اظهار کرد: در تصمیمات دانشگاه ها دخالت نمی کنم و امکان ندارد برای آمدن یا رفتن فردی حتی تماسی برقرار کنم، اینکه چه کسی برای سخنرانی بیاید یا چه کسی نیاید به ما ارتباطی پیدا نمیکند و این کارها تنزل دادن دانشگاه ها است.

استاندار مرکزی از وجود یک هیات سه نفره که اختیارات و مقررات دارد برای بررسی موضوع دعوت افراد به دانشگاه ها برای سخنرانی خبر داد و با اعلام اینکه دانشجو خودش باید به نتیجه برسد چه کسی را دعوت کند و اندیشه سفارشی نیست خاطر نشان ساخت: زمانی که هیات سه نفره تصمیم به عدم حضور فردی در دانشگاه می گیرد نباید جو سازی شود چرا که هیچ چیز مثل قانون و مقررات نیست در حالی که همیشه تصور می کنیم باید فراتر از قانون حرف بزنیم.

وی ادامه داد: چه جریانی که تند روی می کند و چه جریان مقابل همه باید اخلاق را رعایت کنند ما یک جامعه اخلاقی و مسلمان هستیم و زمانی که حضور فردی در دانشگاه تایید می شود به عنوان دولت از آن حمایت می کنیم.

زمانی قمی با طرح این سوال که چه دلیلی دارد بیان افکار و اندیشه با تندی، افراط و توهین به دیگران باشد در حالیکه می تواند بهتر طرح شود ابراز کرد: آئین ما توهین به هیچ کس حتی دشمنان را قبول و تایید نمیکند این چه تعبیر و تفسیری است و کجا دین آورده شده است که کسی را متهم به جاسوس و خائن بودن کنیم و بعد بگوئیم ارزشی هستیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید به دانشگاه اعتماد کنیم و در دانشگاه تنها رئیس دانشگاه باید تصمیم گیری کند گفت: تاثیر سیاسی بر قطب بندی کشور را نمی توانیم منکر شویم چرا که وجود دارد اما اینکه یک نفر بیاید سفارش دهد که اتفاقی رخ دهد یا نه اشتباه است و نباید اجازه دهیم از خارج برای دانشگاه تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار