نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:
تابناک مرکزی: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان به شدت مخالف جدا شدن بخشی از استان و الحاق آن به اصفهان و یا کاشان بوده و با آن مقابله خواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 14 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اخیراً مباحثی مبنی بر جدا سازی تعدادی از روستاهای دلیجان در وزارت کشور مطرح شده که به شدت مخالف آن هستیم.

وی ادامه داد: برخی از روستاهای دلیجان هم مرز با کاشان هستند، یکی از مسئولان کاشان پیشنهاد کرده گردنه‌ای که قسمت منطقه نراق و مشهد اردهال را جدا می‌کند از حد گردنه به سمت کاشان، تمام روستاها و مناطق دلیجان به کاشان ملحق شود، به ویژه روستای اطراف مشهد اردهال که زیارتگاه است که مجمع نمایندگان استان به شدت مخالف جدا شدن بخشی از استان و الحاق آن به اصفهان و یا کاشان بوده و با آن مقابله خواهند کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان با هرگونه دخل و تصرف در تقسیمات کشوری در استان مرکزی به ویژه در این منطقه مخالف بوده و قطعاً اعتراض خود را به صورت مکتوب در اولین فرصت به وزارت کشور منعکس خواهد کرد.

کریمی افزود: اینکه کسانی بخواهند بدون اطلاع و هماهنگی چنین موضوعاتی را مطرح کنند، دور از ادب اداری و انصاف همسایگی است، اگر کسی پیشنهادی دارد باید به صورت مشخص، روشن و شفاف ارائه کند تا توسط مسئولان امر در استان مرکزی بررسی شود.

وی تصریح کرد: اینکه عده‌ای بخواهند به صورت پنهانی به وزارت کشور رفته و با لابی‌گری و بهر‌ه‌گیری از نفوذ برخی مسئولان منتصب به استان اصفهان و کاشان بخواهند موضوع به این مهمی را به صورت پنهانی دنبال کنند، کار شایسته‌ای نیست و نمایندگان استان نسبت به آن معترض خواهند بود و اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

همین بی‌توجهی طی سال‌های گذشته و در مجلس ششم اتفاق افتاد و متأسفانه منطقه مشهد اردهال که یکی از زیارتگاه‌های مهم کشور است و یک منطقه تفریحی و توریستی به شمار می‌رود از استان جدا شد و در حال حاضر جزو استان اصفهان است، اما نمایندگان مردم استان با حساسیت و هوشیاری دیگر اجازه این کارها را که با رفتارهای غیراخلاقی اداری و با لابی‌گری در وزارتخانه انجام می‌شود و از حالت متعارف خارج است را نخواهد داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار