رئیس هیات دوچرخه سواری استان یزد گفت: زیر ساخت های ورزشی استان مناسب نیست و باید برای حل آن اقدام های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۳۴۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 14 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد حسین ریاحی در سومین جلسه بررسی سند تحول، نعالی و آینده نگری ورزش همگانی استان افزود: ایجاد مسیر سبز یزد باید مورد توجه قرار بگیرد این مسیر باید بنحوی طراحی شود تا عموم مردم بتوانند در آن پیاده روی، دوچرخه سواری و دیگر ورزش ها را انجام دهند.
وی ادامه داد: در این خصوص باید با همکاری جمعی و پیگیری های لازم توسط متولیان امر و دستگاه های مرتبط اقدام های مناسب برای انجام مسیر سبز در یزد فعالیت عملی بعمل آید.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد در سخنانی با اشاره به لزوم همکاری همه نهادها در امر همگانی کردن ورزش گفت: در کشورهای پیشرفته بودجه بهداشت و ورزش در یک پروسه تعریف می شود به گونه ای که بودجه ورزش بسیار بیشتر از بهداشت و درمان است چون که ورزش از بیماریهایی که نیاز به هزینه های بسیار زیاد است جلوگیری می کند.
مسعود شریعتی با اشاره به فعالیت های انجام شده در استان یزد افزود: به تازگی در مصوبه ای که به تصویب مسئولان استانی رسیده از این به بعد هر شهرک صنعتی که در استان تاسیس می شود باید پیوست فرهنگی و ورزشی داشته باشد وگرنه این پروژه ها در کارگروه رد خواهد شد.
وی ماده 54 قانون که می گوید باید یک درصد بودجه نهادها به ورزش اختصاص یابد را ظرفیتی دانست که باید از طریق آن تمام نهادهای حاکمیتی این بخش بودجه خود را به ورزش اختصاص دهند که این بودجه در صورت محقق شدن در همه نهادها بسیار قابل توجه خواهد بود.
وی برگزاری همایش های خانوادگی مانند، مادر و کودک، پدر و فرزند و سایر همایش ها را را از مهمترین فعالیت ها برای همگانی کردن ورزش دانست که در گذشته نیز در استان یزد عملیاتی شده است.
در ادامه فرشته کتبی دبیر کمیته سند تحول، تعالی و آینده نگری ورزش همگانی استان یزد با اشاره به کتاب سیاست های کلی منتشر شده از سوی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: استان یزد ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه ورزش همگانی دارد که باید با همت مسئولان و نهادها و همچنین ترغیب عموم به ورزش به این مهم دست یابیم.
همچنین مائده سعیدی ، نایب رئیس هیات ورزشهای همگانی یزد با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در جهت اجرای سند تحول ادامه داد: ما تاکنون موفق شده ایم 18 مورد از بندهای اراته شده از سوی فدراسیون را عملی نماییم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال ورزش همگانی استان یزد عملکرد بسیار خوبی در برگزاری همایش روز جهانی پیاده روی، اجرای مناسب طرح پایش سلامت، طرح فرهنگ سازی از طریق سازمان صدا و سیما، همایش های پیاده روی خانوادگی، ورزش شهروندی و ... داشته باشیم.
همچنین ابوالفضل کارگر معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان یزد در سخنانی ، فرهنگ سازی را مهمترین اقدام برای همگانی کردن ورزش دانست و ادامه داد: طرح هایی برای فرهنگ سازی در نظر گرفته شده که با همکاری هیات ورزشهای همگانی در صدد اجرای آن هستیم.
در ادامه این جلسه مهدی پیشکوهی مدیرعامل باشگاه ورزشی پیشگامان یزد با اشاره به لزوم مشارکت همه نهادها در ورزش همگانی افزود: این جلسه ها باید با حضور مسئولان شهرداری و فرمانداری برگزار می شد که علیرغم دعوت متاسفانه حضور نیافته اند.
وی در بخش دیگری انجام فعالیت های ورزشی را وظیفه اجتماعی این تعاونی دانست و گفت: باشگاه پیشگامان طرح های بزرگی را در امر ورزش در دست بررسی و اجرا دارد تا بتوانیم به نحوی مناسب به نیازهای مردم پاسخ دهیم.
همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد در سخنانی با تاکید بر انجام طرح های پژوهشی در این اداره گفت: نامناسب بودن فضای ورزشی یزد هم از نوع زیرساخت و آب و هوا از مهمترین چالش های ورزش یزد است که باید با بررسی دقیق، هنجارهای ورزشی را اصلاح کنیم.
در ادامه امین سامعی مدیر روابط عمومی و فرهنگی هئیت ورزشهای همگانی استان نیز با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته از سوی این هیات افزود: انتشار کامل و سریع اخبار و فعالیت های استان در رسانه ها، تهیه فیلم های انگیزشی ورزشی، تهیه رادیو همگانی، انتشار پوستر، تراکت ورزشی را از اقدام های کمیته روابط عمومی در فرهنگ سازی همگانی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار