تابناک مرکزی گزارش می دهد؛
تابناک مرکزی: عزیز فیلی در جواب سوال خبرنگار صدا و سیمای شبکه آفتاب در خصوص دلیل استفاده نیروگاه از سوخت مازوت می گوید: دولت باید استفاده نیروگاه از گاز را مصوب کند و به وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامید گاز نیروگاه حرارتی شازند ابلاغ کند. در حالی که در بند 9 طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که از تصویب آن نزدیک به یک دهه می گذرد به صراحت عنوان شده سوخت نیروگاه باید از مازوت به گاز تبدیل شود.
کد خبر: ۳۴۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 11 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت در حالی است که هنوز یک ماه از سخن رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی و تاکید بر استفاده نیروگاه از سوخت گاز و سخن استاندار مرکزی پیرامون اجازه ندادن به نیروگاه حرارتی شازند در استفاده از مازوت نمی گذرد.

در این خصوص ابراهیمی کارنامی مدیر کل سازمان محیط زیست استان مرکزی به خبرنگار صدا و سیمای آفتاب گفت: برودت هوای حاکم بر استان مرکزی علت استفاده نیروگاه از سوخت مازوت بوده است.

بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند با بیان اینکه دو واحد از مجموع چهار واحد نیروگاه از مدار خارج شده است و دو واحد باقی مانده نیز به طور کامل از سوخت گاز استفاده می کند گفت: قطع سهمیه گاز نیروگاه و جلوگیری از خطر یخ زدگی واحدها باعث شده است نیروگاه برای ساعات محدودی به تعداد دو مشعل از مازوت استفاده کند.

طاهری دادستانی عمومی و انقلاب اراک نیز به خبرنگار صدا و سیمای آفتاب گفت: نیروگاه حرارتی شازند در شرایط بحرانی نیز مجوز استفاده از سوخت مازوت را ندارد.

هر چند در سفر هیات دولت به استان مرکزی 63 میلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوای اراک در نظر گرفته شده و مقرر شده است این مبلغ تا پایان سال 96 به اراک اختصاص یابد اما در بند 9 طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که از تصویب آن نزدیک به یک دهه می گذرد به صراحت عنوان شده است سوخت نیروگاه حرارتی شازند که 5 درصد برق کشور را تامین میکند باید از مازوت به گاز تبدیل شود.

در این بین اما فیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی در جوابی سوال برانگیز به خبرنگار صدا و سیمای آفتاب می گوید: تامین سوخت گاز برای نیروگاه حرارتی شازند باید به تصویب هیات دولت برسد و این موضوع از سوی دولت به وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت گاز نیروگاه حرارتی شازند ابلاغ شود.

این جواب معاون عمرانی استانداری مرکزی که نشان از بی اطلاعی ایشان از مصوبه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و لزوم تبدیل سوخت نیروگاه از مازوت به گاز که در سال 86 به تصویب رسیده است دارد در حالی بیان می شود که آلودگی هوای شهر اراک به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش میزان ابتلا افراد به سرطان عنوان می شود.

عدم آگاهی کافی مسئولان از طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باعث می شود شاهد پیگیری ها جدی در خصوص  پاسخ به مطالبات به حق مردم استان مرکزی نباشیم و خطر جدی مردم این استان را تهدید کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار