حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: حسن طاهر احمدی با بیان اینکه متأسفانه علی رغم جمعیت نسبتاً کم در استان، اما در بیماری ام اس (MS) رتبه ی دوم از لحاظ تعداد مبتلایان به این بیماری را در سطح کشور داریم بیان داشت: آلودگی بیش از حد هوا از مشکلات بسیار مهمی است که از علل بیماری هایی مثل سرطان و دیگر بیماری های شایع در سطح استان مرکزی به شمار میرود که باید برای حل این مشکل برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت پذیرد.
کد خبر: ۳۴۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 11 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صبح امروز در نشست هم اندیشی سمن های حوزه سلامت استان که با حضور مصطفی جمالی مدیرکل سازمانهای مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت، و سمن های حوزه سلامت استان مرکزی  در ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد با اشاره به همکاری سمن های استان مرکزی با حوزه سلامت اظهار داشت: مسئولان سمن ها همکاری و همراهی بسیار خوبی را در سطح استان با حوزه ی سلامت دارند و خالصانه و با تمام وجود برای حل مشکلات حوزه ی سلامت و درمان تلاش می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این رابطه افزود: با توجه به کمک هایی که مسئولان سمن های حوزه سلامت در استان مرکزی داشته اند بیمارستان بیماران سرطانی  با ظرفیت 64 تخت به بیماران خدمات ارائه می دهد اما در بیشتر مواقع تمام تخت های این بیمارستان اشغال بوده و تا ده ها نفر در نوبت بستری و دریافت خدمات از این بیمارستان می باشند.

وی در رابطه با چینش و اشغال تخت های بیمارستانی اظهارداشت: در برخی از شهر ها، ضریب اشغال تخت های بیمارستانی 10 الی 20 درصد است. اما در 5 بیمارستان مرکز استان، ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در برخی مواقع به بالاتر از 100 درصد می رسد و مشکلات عدیده ای را در استان در حوزه ی درمان به وجود می آورد.

طاهر احمدی در رابطه با مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان بیان داشت: متأسفانه با وجود این که استان مرکزی به پایتخت و مرکز کشور نزدیک است اما استان مرکزی و استان البرز استان هایی هستند که از لحاظ زیرساخت ها و نیروی انسانی  در حوزه ی درمان با مشکلات بسیاری روبرو می باشند. 

وی با اشاره به استاندارد تعداد تخت های بیمارستانی و جمعیت استان گفت: در استان مرکزی با جمعیت حدود 5/1 میلیون نفری و مراجعه کنندگان از استان های همجوار به تعداد حدود 500 نفر مشکل کمبود تخت های بیمارستانی کاملا احساس می شود و تعداد تخت های بیمارستان های بخش دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی جمعاً 2 هزار تخت می باشد که با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

حسن طاهر احمدی با توجه به تاثیراجرای طرح تحول سلامت در استاندارد های درمانی بیان داشت: با اجرای طرح تحول سلامت در چند ماه آینده حدود 20 هزار الی 40 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور به متوسط تعداد تخت های بیمارستانی در کل کشور که هزار الی 40 هزار تخت می باشد افزوده خواهد شد که حتی با این افزایش هزار و 500 تخت از متوسط جهانی کم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در رابطه با جمعیت بیماری های استان گفت: متأسفانه  علی رغم جمعیت نسبتاً کم در استان، اما در بیماری ام اس (MS) رتبه ی دوم از لحاظ تعداد مبتلایان به این بیماری را در سطح کشور داریم.

وی در رابطه با علل شیوع بیماری ها در سطح استان مرکزی بیان داشت: آلودگی بیش از حد هوا از مشکلات بسیار مهمی است که از علل بیماری هایی مثل سرطان و دیگر بیماری های شایع در سطح استان مرکزی به شمار میرود که باید برای حل این مشکل برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت پذیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مسئولان کلنگ مجتمع آموزشی جاوید با 5000 متر مربع زیر بنا از طریق کمک 2 میلیارد تومانی خیر سلامت آقای جاوید با 36 عدد کلاس با ظرفیت 40 نفر و 8 عدد کلاس با ظرفیت 83 نفر و یک سالن 358 نفره در محل دانشگاه علوم پزشکی سردشت به زمین زده شد همچنین مابقی اعتبار ساخت این مجتمع آموزشی از طریق دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار