منصور کاظمی دبیر قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: منصور کاظمی آگاهی با بیان اینکه برای ساختن اقتصاد مقاوم نیاز به مردمی مقاوم داریم که این صفت ابتدا باید در خودمان بروز عینی پیدا کن گفت: هدف قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ابتدأ احیای مبانی و محورهای اقتصاد اسلامی با شاخصه های زکات، خمس، انفاق، برکت و بیع می‌باشد در گام دوم به احیای صنایع مادر در استان می پردازد و گام بعدی احیای کشاورزی استان است..
کد خبر: ۳۴۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 08 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، منصور کاظمی دبیر قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی از مبحث اقتصاد مقاومتی و نحوه‌ی فضاسازی و فراهم آوردن بستر فرهنگی مناسب جهت پیاده کردن اقتصادی مقاوم سخن گفت.

دبیر قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با یاد آوری اصل 21 از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بیان تاکیدات مکرر رهبر انقلاب طی چندین سال گذشته پیرامون گفتمان سازی در این حوزه ادامه داد: تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی در محیط های رسانه ای، علمی و فرهنگی را با توجه به نفوذ تئوری های دشمن در محیط های دانشگاهی ورود به عرصه جنگ جهت بیرون راندن دشمن دانست.

 کاظمی افزود: در این منازعه تلاش مضاعف و همکاری حداکثری تمام ارگان ها و موسسات در راستای مقابله با آنچه که طی سالیان متمادی به عنوان الگوی پذیرفته شده به مردم معرفی شده، ضروری است و البته  دشوار است بالاخص اگر این مقابله در حوزه تفکری و در جهت تغییر پارادایم ها باشد.

کاظمی در ادامه‌ی توضیح در مورد چگونگی روند کار قرارگاه فرهنگی که به تازگی در استان شروع به کار کرده ابراز داشت: همانطور که از نام قرارگاه پیداست، تمام هم و غم اعضای فعلی از سپاه استان مرکزی، اندیشکده حکمت عهد، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و حوزه بسیج شهید چمران بر آگاهی بخشی مردم شریف استان حول گزاره های فرهنگی موکد در کلام رهبر و علما و شناساندن پتانسیل و بنیه‌ی تفکری ملی و مذهبی است که تا به حال مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: در راستای نشر داشته های موجود، تمام سعی و کوشش ما در جهت تحلیل و نقد نظریه های شکست خورده فعلی با برگزاری جلسات سخنرانی در محیط های دانشگاهی و علمی و تبیین گزاره های دینی و بومی با نشر مقاله هایی در محیط های رسانه ای و چاپ و پخش بروشور در مراکز فرهنگی استان بوده و برای درک بهتر مباحث کرسی آزاد اندیشی جهت شفاف سازی مباحث مطرح شده تشکیل می شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ضمن توضیح پیرامون مشکلات و موانعی که بر سر راه کارهای فرهنگی قرار دارد به لزوم استقامت و پشتکار در این حوزه پرداخت و افزود: برای ساختن اقتصاد مقاوم نیاز به مردمی مقاوم داریم که این صفت ابتدا باید در خودمان بروز عینی پیدا کند که علی‌رغم وجود تمام کمبودها و مشکلات چه مالی و چه غیر مالی باز به کار خود ادامه دادیم چون به " ان الله یبسط الرزق لمن یشاء" و برکت کار خود ایمان داریم.

وی افزود: همایشی با موضوع "ما و فرهنگ کدآمایی، بازگشت به فرهنگ زنان کدبانو و مردان کدخدا" در روز 28 ام آذرماه ساعت 14 در سالن ستارگان برگزار خواهد شد که که مشخصا به ریشه های شکل گیری اقتصادی مقاوم می پردازد.

کاظمی در توضیح بیشتر در مورد موضوع همایش مذکور، تصریح کرد: برنامه همایش مدنظر در ادامه روند پیش بینی شده جهت تبیین ابعاد مختلف یک اقتصاد مقاوم است. اگر قرار است کار بنیادی انجام گیرد که منتج به یک شکوفایی در زمینه اقتصاد شود گام ابتدایی، بررسی وضع موجود و تبیین وضع مطلوب است.

وی تصریح کرد: با بررسی فاصله بین این دو وضعیت تمام تلاش باید بر روی کم کردن این فاصله و رساندن وضع موجود به وضع مطلوبِ مدنظر باشد.

دبیر قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاوم تنها با اقتصاد صنعتی سنجیده نمی‌شود و اقتصاد مقاوم یعنی اقتصادی که در تئوریهایش مقاوم باشد و از اساس و بنیاد مطابق با مذهب و فرهنگ کشور باشد که در غیر این صورت پیاده کردن تئوری های غربی است گفت: رهبر انقلاب صراحتا از اقتصاد آدام اسمیت نام می برند و از فروپاشی دیکتاتوری اقتصاد سخن به میان می‌آورند.

کاظمی با متوجه کردن اذهان به وضعیت صنعت استان واتفاقات اخیر کارخانه هپکو و اعتراضات کارگران کارخانه ای که تا چند سال پیش حدود ۸۵ درصد تولید غلتک های کشور را در اختیار داشت اما اکنون قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیست گفت: هدف قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ابتدأ احیای مبانی و محورهای اقتصاد اسلامی با شاخصه های زکات، خمس، انفاق، برکت و بیع و ... می‌باشد در گام دوم به احیای صنایع مادر در استان می پردازد و گام بعدی احیای کشاورزی استان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریدون از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
مردم سهم خودشانرا از اول انقلاب تا حالا دادند برید قرارگاهاتونو برای مدیراتون بزنید که پدر مردم و این مملکت رو ضعف مدیریت در آورده و ایقدر پول مردم رو صرف کمسیون زدن و قرارگاه زدن نکنید تابناک محترم لطفا منتشر کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار