ورزش مدارس از زمان عملی شدن طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای وارد دوران جدیدی شده است و نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش به موضوع تربیت بدنی دانش‌آموزان، مدارس را در نقطه شروع برنامه دگرگونی ورزش همگانی به ویژه در قم قرار داده است.
کد خبر: ۳۳۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، این روز‌ها المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در نقاط مختلف استان قم در حال برگزاری است و مدارس قم در چارچوب فضای مدارس خود درگیر برگزاری مسابقه‌های ورزشی دانش‌آموزی هستند. 

علاوه بر اجرای این طرح که دانش‌آموزان را برای مدت محدودی درگیر مسابقه‌های ورزشی در فضای آموزشی می‌کند طرح جدیدی در مدارس در آستانه اجراست که فضای ورزشی مدارس را در پایان هفته در اختیار تیم‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای قرار می‌دهد. 

تیم‌هایی در رشته‌های مختلف که هماننند یک باشگاه ورزشی شکل می‌گیرند، سازماندهی می‌شوند و جوی ورزشی به یک مدرسه می‌دهند. در حوزه ورزش همگانی اما، تعبیه نشان‌ها و طرح‌های ورزشی روی دیوار و حیاط مدارس اقدام دیگری است که در مدارس قم کلید خورده است. نشان‌هایی که به طور خودجوش دانش‌آموزان را به انجام حرکات ورزشی در مدرسه چه در ساعت‌های تدریس درس تربیت بدنی و چه در ساعات فراغت تحریک می‌کند.

آموزش و پرورش قم، یکی از نهادهای درگیر در طرح توسعه ورزش همگانی در استان قم است که در جلسه‌های ستاد ورزش همگانی به ریاست استاندار قم شرکت داشته است.

 از نظر علمی، نظام آموزشی به دلیل قرار گرفتن در انتهای هرم رشد ورزشی جامعه و در بر گرفتن جامعه جوان و نوجوان، اساسی‌ترین نقش را در توسعه ورزش هر کشور ایفا می‌کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار