خطیب نماز جمعه ساوه؛
تابناک مرکزی: حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به تمدید قانون تحریم های ایران گفت: بعضی ها که هنوز برجام را آفتاب تابان می بینند با نقض برجام باید محکم مقابل دشمن بایستند.
کد خبر: ۳۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 02 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به تمدید قانون تحریم های ایران گفت: بعضی ها که هنوز برجام را آفتاب تابان می بینند با نقض برجام باید محکم مقابل دشمن بایستند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه موضوع عدم تحریم های 10 ساله ایران در برجام آمده است ادامه داد: آمریکا بازهم چهره واقعی خود را به نمایش گذاشت و با تایید تحریم های 10 ساله ایران عملا برجام را نقض کرد.

حجت الاسلام حسینی با نقل جمله رهبر انقلاب که " اگر موقع مذاکرات عجله نمی کردید این مشکلات به وجود نمی آمد خاطر نشان کرد: آقایان می گویند اقدام متقابل می شود ما منتظر اقدام هستیم، مگر شما نمی گفتید از همان روز اجرای برجام، تحریم ها برداشته می شود پس چرا با وجود برجام، باز تحریم تمدید می شود.

خطیب نماز جمعه ساوه با ذکر این جمله که مردم عزتمند ایران اسلامی از این در باغ سبز منتظر گلابی نباشند چرا که با این رفتاری که آقایان دارند، باغ را می سوزانند بیان کرد: راهکار همان سخن رهبر معظم انقلاب است باید علوی رفتار کرد در مجلس سنا، آمریکایی ها حتی یک رای مخالف به تحریم ایران ندادند پس باید ایران هم قاطع عمل کند و تک تک تعهدات ایران برگردانده شود.

حجت الاسلام حسینی به جوایزی که به تیم مذاکره کننده تقدیم شده است گریزی زد و افزود: از رئیس جمهور سوال دارم مگر این نیست که این تحریم، 20 سال قبل زمان آقای رفسنجانی شروع شد و الان زمان شما با وجود برجام تمدید شد، ببینید خودتان چکار کردید یا دوستان چکار کرده اند؟

خطیب نمار جمعه ساوه با بیان اینکه بعضی از مدیران به عنوان مدیر نمونه و ذخیره های کشور مدال افتخار گرفتند اما حقوق های نجومی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان مشمول مرور زمان نمی شود، گفت: مردم منتظر برخورد علنی دولتمردان با غارتگران بیت المال بدون ملاحظه برادر یا آقازاده بودن هستند، که اگر برخورد نکنند مایه شرمساری است.

امام جمعه ساوه با اشاره به سالروز مجلس به مناسبت شهادت آیت اله مدرس بیان کرد: این بیان امام (ره) که «مجلس در راس امور است» بستگی به خود نماینده دارد، نماینده ای که خود حرمت قانون را نگه ندارد، فساد کند موجب از بین رفتن حرمت مجلس می شود.

وی با اشاره به جنجال سازی یک نماینده و سعی در استفاده از مصونیت نمایندگان درباره شکایت شخصی افزود: نمایندگان وکیل الدوله نیستند وکیل مردم هستند و نماینده ای که از قانون کشور تبعیت نکند و مردم بی اطلاع را فراخوان کند اشتباه است، البته دستگاه قضایی هم باید سنجیده عمل می کرد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مصونیت نمایندگان مجلس در خصوص انتقادها و اظهار نظرات در جایگاه خود است نه اینکه هر خلافی کرد مصونیت داشته باشد، طبق قانون اساسی حتی رهبر معظم انقلاب با مردم برابر است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) الگو هستند افزود: حضرت علی(ع) در محکمه ای با شکایت مرد یهودی حاضر شد بعد یک نماینده ای که قبل از نماینده شدن متهم شده است توقع دارد در دادگاه حاضر نشود در حالی که نظام جمهوری اسلامی در برابر جرم هیچ تفاوتی بین مردم قائل نمی شود و دستگاه قضایی هم باید مقتدرانه برخورد کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز دانشجو گفت: این قشر فرهیخته جامعه به بیان امام (ره) مبدا تحولات کشور هستند و مسئولان باید حتما به این قشر آینده ساز توجه و رسیدگی بیشتری کنند.

خطیب نماز جمعه ساوه به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مورد تاکید رهبر انقلاب در دانشگاه ها اشاره و بیان کرد: این کرسی های آزاد اندیشی اولا باید بدون بی ادبی و حرمت شکنی باشد، دوما در راستای مسایل مورد نیاز نظام باشد و سوما همه جناح ها بتوانند شرکت کنند و در اختیار گروه خاصی نباشد.

امام جمعه ساوه توجه برخی از سیاسیون کشور را که به اتفاقات این روزهای آمریکا و آتش زدن پرچم این کشور خواستار شد و با بیان اینکه بعضی ها دشمن را واضح نمی بینند گفت : متاسفانه به لغو چندین سخنرانی واکنشی نشان داده نمی شود و ابراز شرمساری نمی کنند اما سخن فرد خاصی لغو می شود و مایه شرمساری آقایان را فراهم می آورد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار