یادداشت؛
تابناک مرکزی: ورزش قربانی تمامیت خواهی کاسبان سیاسی می شود تا مردمی که امروز به واسطه بی ندبیری ها و بی لیاقتی های موجود سخت ترین شرایط اقتصادی را تجربه می کنند از این موهبت لذت بخش نیز محروم شوند تا شاید میل سیری ناپذیر کاسبان فروکش کند که البته بعید است.
کد خبر: ۳۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 30 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سیاست و پرداختن به شاخ و برگ های آن روزگاری است با گسترش فضاهای مجازی بخش قابل توجهی از زمان زندگی مردمان را به خود اختصاص داده است و اطلاع از تغییرات و کنش های سیاسی به جز لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است.

جریانات سیاسی نیز با درک این مهم تلاش می کنند با به خدمت گرفتن وسایل و ابزارهای جهت دهی افکار عمومی آنها را برای رسیدن به منافع و مقاصد سیاسی خود راهبری کنند تا مسیر کوتاهتر و سهل الوصول تری را برای رسیدن به خواسته خود طی کنند.

جهت دهی به افکار عمومی و القا کردن این موضوع که بیان و گفتار هم حزبی های ما اگر مورد پذیرش واقع شود نتیجه بهتری دارد و می تواند گلستانی را بوجود آورد نیاز به زیر ساخت و ورود به فضای انتخاباتی چندین ماه قبل تر از این مهم دارد تا زمینه های شکل دهی افکار عمومی را فراهم کند.

جریان سیاسی به خوبی لمس کرده است که برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و کاستی های خود و برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی می توان با توسل به ابزارها و وسایل تطمیع شده راه چهره کردن افراد جدیدی که خطر کمتری دارند و تخریب افراد پر سر و صدا را پیمود.

این امر باعث می شود نخست تسلط بر حوزه هایی که از مقبولیت و قدرت اجتماعی برخوردار هستند و تخریب و حذف افرادی که بیم این می رود در ایام تاثیر گذار انتخابات نقشه های جریان سیاسی را بر هم بزنند مورد توجه قرار گیرد.

از جمله حوزه هایی که می توان آن را تاثیر گذار ترین حوزه به سبب اجتماعی و نفوذ در بین مردم یاد کرد ورزش است که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد و به طور جد باید افراد حاضر در این حوزه  همراه و همساز جریان سیاسی باشند تا از ظرفیت عظیم آن به نحو احسن برای دستیابی به منافع حزبی و سیاسی بهره برد.

پس از فراز و نشیب های فراوان و گذشت بیش از یکسال نابسامانی به دلیل بروز شایعات تغییر مدیریت ورزش و جوانان استان همچنان انتخاب سکاندار این بخش سترگ اجتماعی استان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و به صورت سرپرستی اداره می شود. شاید یکی از دلایل عمده این موضوع کشمکش ها و کنش های سیاسی موجود بین مسئولان سیاسی استان باشد که هر یک فارغ از توجه به مقوله اثر گذار ورزش و همچنین عرصه پهناور جوانان به دنبال منافع سیاسی خود بوده اند و به نوعی در حال تقسیم غنائم و تدبیری جز تعارف سیاسی به هم حزبی های سیاسی خود نداشته و ندارند.

آنچه موجب نگرانی اهالی ورزش شده است نتیجه این تعارضات و تعارفات سیاسی است چرا که ممکن است حاصل آن تزریق مدیر غیر بومی به این عرصه باشد که تجربه و تخصص کافی را نداشته باشد و نتواند نیاز مبرم ورزش و جوانان استان که همانا تحول آفرینی و دمیدن روح جدیدی در پیکره خسته ورزش و جوانان است را بر طرف کند و یا اینکه به نظر می رسد پس از خارج شدن تمامی گزینه های پیشنهادی و احتمالی مجددا افراد از پیش تعیین شده را مطرح و به اهداف سیاسی خود در این بخش دست یابند.

بار ورزش سیاسی استان به دلیل بی تدبیری های صورت گرفته بر دوش باشگاه ها افتاده است تا آنها به سبب حضور در لیگ های معتبر ورزشی و تلاش برای آموزش دهی در مقوله پرورش ورزشکار به نوعی این خلا را جبران کنند. اما حامیان این باشگاه ها دقیقا نقطه ای است که می توان با تسلط بر آنها جریانات سیاسی را به خوبی حمایت کرد.

نگاهی به حامیان دو باشگاه اراکی که با حضور در لیگ های معتبر ورزشی شوق و شعف بسیاری را در ورزشکاران و ورزش دوستان ایجاد کرده اند بیانگر این است که یکی کاملا همسو و هم جهت با اهداف سیاسی آقایان حرکت میکند و هر جا لازم باشد با  استفاده از نفود اجتماعی ورزش اهداف سیاسی را دنبال می کند.

اما حامیان باشگاه دوم که در به دست آوردن موفقیت های ورزشی گوی سبقت را از رقیب خود ربوده اند و به نوعی برخاسته از خواست مردم هستند همراهی خوبی را با تفکرات سیاسی نشان نمی دهند و نمی توان از آنها استفاده ابزاری کرد پس باید پروژه تخریب کلید بخورد تا با آماده سازی فضا و زیر ساخت های لازم افرادی بر این جایگاه تکیه بزنند که منافع حزبی را تامین کنند.

ورزش قربانی تمامیت خواهی کاسبان سیاسی می شود تا مردمی که امروز به واسطه بی ندبیری ها و بی لیاقتی های موجود سخت ترین شرایط اقتصادی را تجربه می کنند از این موهبت لذت بخش نیز محروم شوند تا شاید میل سیری ناپذیر کاسبان فروکش کند که البته بعید است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار