خیمه سرما در ٢٠ استان کشور؛
تابناک: مصرف گاز بخش خانگی کشور این روزها از تولید همه فازهای پارس جنوبی فراتر رفته است.
کد خبر: ۳۳۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 27 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از میزان، میدان مشترک پارس جنوبی هم اکنون با تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت نفت، روزانه ٤٦٠ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند و این در حالی است که این روزها ٥٥٠ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی کشور مصرف می‌شود.

تولید گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی امسال نسبت به پارسال حدود ١٠٠ میلیون مترمکعب افزایش یافته و هم اکنون روزانه ٤٦٠ میلیون مترمکعب گاز در ١٦ فاز پارس جنوبی تولید و ٤٨ ساعت بعد در بخش‌های مختلف مصرف می شود.

مصرف بیش از نیم میلیارد مترمکعب گاز معادل مصرف اتحادیه اروپا بوده درحالی که جمعیت این کشورها ١٠ برابر جمعیت ایران است.

تحویل روزانه حدود ٥٥٠ میلیون مترمکعب گاز به بخش خانگی در حالی ثبت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال با حدود ٤٠ درصد افزایش به بیش از ٢٢٠ میلیون مترمکعب رسیده است. مصرف گاز بخش خانگی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش بیش از دو میلیارد مترمکعبی بوده است.

افزایش مصرف روزانه ٢٢٠ میلیون مترمکعب گاز معادل تولید حدود هشت فاز پارس جنوبی (هر فاز با ظرفیت ٢٨ میلیون مترمکعب) بوده که برای ساخت هر فاز به طور میانگین سه تا چهار میلیارد دلار هزینه شده است.

هم اکنون سرما در بخش‌های قابل توجهی از کشور خیمه زده و با تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت گاز شاهد گازرسانی به ٧٨ میلیون ایرانی در یکهزار و ١٨٨ شهر و ٢٦ هزار روستای کشور هستیم. گازرسانی به این تعداد ایرانی به طور شبانه روزی در همه مناطق کشور در جریان است تا گاز سبب گرمابخشی به منازل و ایجاد رفاه برای مردمان ایران زمین شود.

در این مسیر، مشترکان بخش خانگی با کم کردن یک درجه دمای منازل می توانند ٦ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

استفاده از لباس و پوشش متناسب با فصل سرما، کاهش حداقل یکی از بخاری های منزل، تنظیم درجه موتورخانه بر روی ٥٠ تا ٦٠ درجه، رعایت دمای رفاه ٢١- ١٨ درجه، استفاده از شیشه های دوجداره نیز از دیگر راهکارهایی به‌شمار می آید که در مصرف بهینه گاز تاثیر دارند.

کارکنان صنعت گاز تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا در فصل سرد امسال همچون سال های گذشته بتوانند با فرآورش، انتقال و توزیع پایدار گاز سبب ایجاد آسایش برای عموم مردم شوند و هموطنان عزیز نیز می توانند با مصرف بهینه، این صنعت را در خدمت‌رسانی به دیگر بخش‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار