تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با ابراز تأسف نسبت به عملکرد برخی از رسانه‌های استان گفت: این رسانه‌ها باید رویکرد خود را از نقدهای مغرضانه به نقدهای منصفانه تغییر دهند زیرا تنها در این صورت می‌توانند در بالندگی و توسعه فرهنگی استان ایفای نقش داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 25 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت روز فرهنگ کتابخوانی که روز، پنجشنبه ۴ آذرماه در این اداره‌کل برگزار شد، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مهمترین موضوع فرهنگی هر استان است گفت: اگر بخواهیم یک استان را از نظر فرهنگ عمومی بسنجیم باید به تعداد نمایشگاه‌های کتابی که در آن استان برگزار می‌شود نگاهی بیاندازیم.

وی با ابراز تأسف از وقفه یک‌ساله نمایشگاه کتاب استان گفت: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اراک برگزار می‌شود، جای تأمل دارد که هیچ نهاد فرهنگی استان از رسانه‌ها گرفته تا بقیه، سال گذشته نسبت به برگزار نشدن نمایشگاه کتاب هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و تأسف بارتر اینکه مسئولان فرهنگی استان نسبت به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب غافل هستند.

حقیقی تصریح کرد: نمایشگاه‌ کتابی که در تهران برگزار می‌شود علاوه بر ابعاد فرهنگی، بیشتر جنبه سیاسی دارد ولی در شهرستان‌ها نمایشگاه‌های کتاب یک حرکت و فعالیت کاملاً فرهنگی است.

وی با بیان اینکه کل بودجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری، ۲۷۰ میلیون تومان است گفت: برای همه ما این سؤال پیش می‌آید که این اداره‌کل با تنوع و حجم زیاد فعالیت‌هایش با این اعتبار کم چگونه می‌تواند فعالیت اثربخش داشته باشد به عنوان مثال امسال جشنواره تئاتر استان مرکزی نزدیک ۶۰ میلیون تومان هزینه داشت، نمایشگاه کتاب هم نزدیک به ۵۰ میلیون تومان هزینه بر می‌دارد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شخصاً به این مسأله باور دارم که اجرای کار فرهنگی مؤثر فقط داشتن اعتبار و پول نیست و باید در وهله اول کار کارشناسی کرد ولی ارشاد استان علاوه بر کمبود اعتبار از لحاظ نیروی انسانی نیز دچار مشکل است ما در ادارات ارشاد بعضی از شهرستان‌ها فقط یک نفر نیرو داریم، با این نیروی کم و حجم زیاد فعالیت‌ها چگونه می‌توان کار مؤثر کرد؟ مسئولان استان باید در برگزاری برنامه‌های ارشاد همکاری و تعامل داشته باشند همانطور که این اداره در کلیه فعالیت‌ها با دستگاه‌ها مشارکت دارد.

حقیقی در پایان با ابراز تأسف نسبت به عملکرد برخی از رسانه‌های استان گفت: این رسانه‌ها باید رویکرد خود را از نقدهای مغرضانه به نقدهای منصفانه تغییر دهند زیرا تنها در این صورت می‌توانند در بالندگی و توسعه فرهنگی استان ایفای نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار