امام جمعه ساوه؛
تابناک: حجت الاسلام حسینی با به کار بردن لفظ کاسبان برجام برای آنهایی که به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه نکردند و الان در برابر بدعهدی آمریکا و نقض برجام موضع می گیری می کنند اظهار کرد: این موضع گیری ها نوعی تهدیدات توخالی و سیاسی است و آن زمان که باید موضع گیری ها صورت می گرفت برجام را قبول کردند تا فشار تحریم ها کمتر شود ولی امروز خود برجام فشار بر مردم است.
کد خبر: ۳۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 25 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه که با حضور بسیجیان در مصلی امام علی (ع) ساوه برگزار شد، گفت: یکی از ابعاد تقوا، تقوای سیاسی است اینکه با همه کس و با هر مسلکی و آئینی ارتباط مثبت داشته باشیم و خود را زیرک بدانیم این خلاف تقوا است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: گروهی از طرفی همفکر با طاغوت اعظم هستند و از طرفی دم از رهبری و تابعیت از ولایت فقیه بودن می زنند، این رفتار نفاق است و این گروه به ظاهر زیرک شیطان و نادان هستند، همه باید در زندگی برای خود اصول خاصی داشته باشند و بر اساس آن رفتار کنند.

امام جمعه ساوه با طرح این سوال که چرا باید به خاطر لغو یک سخنرانی پوچ، بی محتوا و جنجالی کشور و نظام را به چالش کشید خاطر نشان ساخت: دولتمردان و نمایندگان مجلس می پرسیم آیا مشکل دیگری نداریم الان تنها دغدغه شما لغو یک سخنرانی است؟

وی ادامه داد: بر اساس اصل 156 قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم از وظایف دادستان است و دادستان مشهد اقدام قابل قبولی داشته است، شرمساری به خاطر لغو سخنرانی نیست، شرمساری برای این است که دم از نظام علوی می زنیم ولی مقابل آن قرار گرفته ایم.

خطیب نماز جمعه ساوه با اظهار تاسف از رفتار برخی مسئولان که دم از مدارا با دشمن می زنند و هدیه می برند ولی با دوستان نبرد می کنند بیان کرد: دولت به جای حاشیه سازی و دو قطبی کردن نظام که به ضرر نظام و مردم است به فکر خدمت به مردم و رفع بیکاری و رکود باشید امسال سال اقدام و عمل است.

حجت الاسلام حسینی با به کار بردن لفظ کاسبان برجام برای آنهایی که به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه نکردند و الان در برابر بدعهدی آمریکا و نقض برجام موضع می گیری می کنند اظهار کرد: این موضع گیری ها نوعی تهدیدات توخالی و سیاسی است و آن زمان که باید موضع گیری ها صورت می گرفت برجام را قبول کردند تا فشار تحریم ها کمتر شود ولی امروز خود برجام فشار بر مردم است.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه 10 ماه از بحث مذاکرات 5+1 می گذرد و تعهداتی که فقط در غالب کاغذ بوده است نه تنها حل نشده بلکه بسیاری از تهدیدات دیگر نیز به آن اضافه شده است گفت: اعتماد به آمریکا یک فکر باطل است، حرف ما حرف رهبری است که در پاسخ به رئیس جمهور آمریکا که گفت برجام را پاره می کنم فرمود " اگر شما پاره می کنید ما آن را به آتش می کشیم" ما شیفته برجام نیستیم و بهتر است دروغ گفتن به ملت را خاتمه دهید.

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر پیروی از خط امام و رهبری افزود: تمدید تحریم ها و نقض برجام با اقدام انقلابی و اقدام متقابل ملت ایران مواجه خواهد شد و این آمریکا است که زیان خواهد دید، شعار ما شعار هیات من الذله و ایستادگی در برابر ظالمان است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین تصریح کرد: با مدیریت مقام معظم رهبری یک آئین فردی و عبادی تبدیل یه یک آئین چند ده میلیونی شد که با اجرای این مانور بزرگ بار دیگر جهان اسلام قدرت و اقتدار خود در برابر ایادی استکباری به رخ جهانیان کشید.

وی افزود: هر چند دشمن تلاش کرد این عظمت را سانسور کند ولی نتوانست پیاده روی اربعین یک پدیده معنوی، سیاسی و اجتماعی و یک همایش بزرگ بود.

امام جمعه ساوه با ابراز تاسف از اینکه برخی رسانه های داخلی از به تصویر کشیدن این اجتماع بزرگ ناتوان بودند و کوتاهی کردند بیان کرد: رسانه های بیگانه اعلام کردند پیام اربعین این است که آمریکا رفتنی و ایران ماندنی است لذا باید سعی کنیم فراتر از احساس در این تجمع حسینی شرکت کنیم و با معرفت عمیق تر از بحث احساسات خارج شویم تا این حرکت به یک بصیرت معنوی تبدیل شود.

 امام جمعه ساوه افزود: شایسته نظام اسلامی نیست که مرز مهران و دیگر مسیرهای کربلا برایراهپیمایی اربعین فاقد امکانات باشد

حجت الاسلام حسینی توجه به منافع ملی و ارزش های نظام، از خودگذشتگی، خستگی ناپذیری، حضور در صحنه را از ویژگی های بسیجان برشمرد و گفت: بسیجیان با بصیرت انقلابی توانستند فتنه های بسیاری از جمله فتنه 88 را خنثی کنند.

امام جمعه ساوه ادامه داد: جنگ 8 ساله ما یک جنگ بین المللی بود که این بسیجیان بودند که در کنار ارتش و سپاه پیروز وارد میدان شدند و امروز کشورهای منطقه با بهره گیری از الگوی بسیجی ما توانسته اند دست داعش و دیگر ایادی استکبار را از خاک خود کوتاه کنند.

حجت الاسلام حسینی ارتحال مجاهد حضرت آیت اله موسوی اردبیلی را که از پیشگامان انقلاب و از یاران با وفای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود دانست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار