تابناک: معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان از فعاليت سامانه پيامكي مركز فوريت هاي پليس 110 خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 24 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "سيامك قاسمي" معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در اين باره گفت: پيچيدگي موضوعات و مقتضيات فعاليت پليسي در جامعه متحول شده امروزي از يك سو و تنوع و پيچيدگي در جرم از سوي ديگر مستلزم تعميق دانش ، بينش و مهارت هاي تخصصي بيش از پيش بوده و حرفه اي گرايي در پليس را اجتناب نا پذير ساخته است.

وي ادامه داد: به تناسب پيشرفت و توسعه فناوري ، پليس نيز در هريك از عرصه هاي ماموريتي خود به مقتضاي تخصصي بودن آنها مي بايست از ظرفيت ها ، توانمندي ها و قابليت هاي متناسب با آن پيشرفت ها و ماموريت ها بهره مند شود و بدين منظور سامانه فوريت هاي پليس 110 در ناجا آغاز به فعاليت كرد.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي تصريح كرد: طراحي سامانه اي كه بتواند با سازماندهي امكانات موجود، موجبات افزايش و تحرك و سرعت عمل را در بدنه اجرايي ناجا، به منظور پاسخگويي به نيازهاي پليسي مردم فراهم آورد ضروري به نظر مي رسيد و در اين راستا و با توجه به گستردگي و تنوع مأموريت هاي ناجا ، نياز به برنامه ريزي مناسب و اجراي دقيق آن پاسخگو بودن پليس در مقابل انتظارات به حق و فزاينده مردم احساس مي شد .

وي اضافه كرد: سر انجام ، پس از اقداماتي گسترده و شبانه روزي و مهيا شدن مقدمات كار ، در سال 1379 ، مصادف با سالروز ولادت امير مومنان ، حضرت علي (عليه السلام) و در سالي كه به نام ان حضرت نام گذاري شده بود ، مركز فوريتهاي پليسي موسوم به 110 راه اندازي و آغاز به كار كرد .

اين مقام انتظامي با اشاره به مهم ترين بازخوردهاي اثرگذار با فعاليت سامانه فوريت هاي پليس 110 افزود: ايجاد بانك اطلاعاتي درخواست هاي مردم از پليس ، دستيابي به جغرافياي جرايم ، توزيع زماني و مكاني نيازمندي ها و تجزيه و تحليل داده ها از عوامل اصلاح و اعمال مديريت و فرماندهي در انجام وظايف محوله از مهم ترين مولفه هاي تاثيرگذار با فعاليت اين سامانه بوده است.

سرهنگ قاسمي اظهار داشت: ايجاد امكان نظارت و كنترل بر عملكرد ماموران و يگان هاي انتظامي كه اين امر تاثير قابل توجهي در صحت ، دقت و سرعت اقدامات پليس داشته است يكي ديگر از بازخوردهاي اثرگذاري بوده است كه با آغاز به كار سامانه تلفني 110 مركز فرماندهي و كنترل بدان دست يافته است.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي از فعاليت سامانه پيامك 110 نيز خبر داد و گفت:‌ از زمان آغاز فعاليت سامانه تلفني 110 تجهيز و افزايش خطوط تلفن 110 در پليس استان با جديت دنبال شد و هم اكنون نيز بستر استفاده از سامانه پيامكي 110 نيز براي شهروندان مهيا شده است.

اين مقام انتظامي در پايان تأكيد كرد:‌ با فعاليت اين سامانه پيامكي ، شهروندان مي توانند با ارسال گزارش ها و اطلاعات خود به شماره 110، از آن همانند سامانه تلفني 110 استفاده كنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار