تابناک: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به علت طولانی شدن فرایند صدور کارت هوشمند ملی ( شش ماه از زمان ثبت نام تا تحویل) از مردم عذرخواهی کرد و گفت: به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 21 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،سیف الله ابوترابی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون 3 خط تولید کارت هوشمند ملی در کشور وجود دارد علت طولانی شدن تحویل این نوع کارت های شناسایی را نبود تجهیزات کافی دانست و افزود: با توجه به اینکه دستگاه های لازم خریداری شده است به زودی تعداد خطوط تولید کارت هوشمند ملی به 5 خط افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه زمان مناسب و استاندارد برای تحویل کارت های هوشمند ملی یک ماه است گفت: با این رویکرد تلاش می شود زمان تحویل این کارت ها به مرور کاهش یابد.

ابوترابی امروزدر نشست خبری افزود: تا کنون 10 میلیون و 436 هزار و 808 تن از هموطنان کارت هوشمند ملی خود را تحویل گرفته اند؛ ضمن اینکه ثبت نام 18 میلیون و 793 هزار و 284 تن تکمیل شده است که این شمار، شامل همه افرادی است که در اداره های خود و همچنین در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کرده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد که براساس پیش بینی ها تا پایان امسال 15 میلیون نفر، کارت هوشمند ملی خود را باید دریافت کنند و این سازمان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به این هدف پیش بینی شده دست یابد.

ثبت یک میلیون و 32 هزار و 988 رویداد ولادت در هشت ماهه امسال ابوترابی اعلام کرد: در هشت ماهه امسال یک میلیون و 32 هزار و 988 رویداد ولادت به ثبت رسیده است و همچنین در این مدت 244 هزار و 171 رویداد فوت ثبت شد.

وی درخصوص ولادت های به ثبت رسیده در هشت ماهه امسال، ادامه داد: سن مادر در 31 درصد از ولادت ها بین 25 تا 29 سال و سهم مادران 31 تا 34 سال هم 26درصد بوده است؛ این درحالی است که سن های یاد شده برای مادران در سال1390 به ترتیب 32 و 21 درصد گزارش شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: میانگین سن فوت شدگان در کشور در هشت ماهه امسال 63 سال است که این میانگین برای زنان 66 سال و برای مردان 61 سال گزارش شده است.

این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال کشور درباره میانگین سن فوت شدگان در سال 90 هم اظهار کرد: میانگین سنی فوت شدگان در این سال، 61 سال بود که 63 سال برای زنان و 59 سال هم برای مردان به ثبت رسید.

ابوترابی میانه سنی متوفیان کشور را هم 5 / 72 سال عنوان کرد و افزود: این، یعنی نیمی از متوفیان کشور در زمان فوت، بیش از 5 / 72 سال سن داشته اند.

ثبت 102 هزار و 81 واقعه طلاق در کشور

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشورتعداد واقعه طلاق ثبت شده در هشت ماهه امسال را 102 هزار و 81 عنوان کرد و گفت: همچنین در این مدت 448 هزار و 945 رویداد ازدواج به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در ثبت احوال، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله های اجتماعی بخش عمده ای از آمارهای تولیدی ثبت احوال برشمرد.

ابوترابی تصریح کرد: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمارهای آن در سال 95 صورت گرفته است که از مرداد امسال اعلامیه های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار