تابناک: دکتر خشنودی گفت: با توجه به آمار موجود حوادث مذکور علت اول مرگ افراد در گروه سنی 29-18 سال و دومین علت مرگ در گروه سنی 59-30 سال که در حقیقت دو گروه اصلی جمعیت فعال کشور هستند می باشد.
کد خبر: ۳۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 21 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن روزجهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی تصادف، بر لزوم توجه جدی به بحث حوادث ترافیکی و ضرورت بکارگیری حداکثر ظرفیت تمامی نهادها  و  سازمانهای مرتبط در این مقوله در جهت کاهش آسیب پذیری کشور، تاکید نمودند.

دکتر خشنودی  افزود: حوادث ترافیکی در کشور ما در رده اول علت بار بیماری ها قرار دارد و پیامدهای آسیب زای اجتماعی، روانی ، اقتصادی باعث تحمیل هزینه های سنگین برای جامعه، خانواده و خود فرد مصدوم و همچنین نظام سلامت کشور می گردد.

در ادامه ایشان تصریح کرد: با توجه به آمار موجود حوادث مذکور علت اول مرگ افراد در گروه سنی 29-18 سال و دومین علت مرگ در گروه سنی 59-30 سال که در حقیقت دو گروه اصلی جمعیت فعال کشور هستند می باشد.

لذا با توجه به وضع موجود برنامه ریزی و اقدامات جدی و اساسی باید مورد توجه کلیه آحاد جامعه و مدیران و مسئولین قرار گیرد تا از هدر رفت این منابع غیر قابل بازگشت هرچه بیشتر جلوگیری گردد  و قطعا آگاه سازی، حساس سازی و ارائه آموزش علمی و هدفمند آحاد جامعه نقش به سزایی در کاهش این آسیبها خواهد داشت.

وی گفت: از طرفی سرمایه گذاری منابع (مالی ، انسانی و ... ) دولت و سایر نهادها در این زمینه قطعا از پرداخت هزینه های آتی این آسیبها کمتر خواهد بود.

در پایان ایشان ضمن تشکر از فعالیتهای شبانه روزی تمامی همکاران حوزه سلامت و سایر دستگاههای  متولی در این امر خواستار همکاری و هم افزایی بیشتر در جهت اقدامات پیشگیرانه و افزایش ظرفیت پاسخگویی به این حوادث را گردیدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار