رئیس دانشگاه علوم پزشكي استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از کلنگ زنی 111 پروژه در حوزه بهداشت استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۳۳۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 21 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی 111 پروژه بهداشتی در استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح نظام سلامت اظهار داشت: در اجراي طرح بزرگ نظام سلامت امروز به عنوان دومين اقدام در حوزه بهداشت شاهد كلنگ زني همزمان ١١١پروژه در استان هستيم.

وی افزود: اقدام اول چندماه پيش بود که  ٤٤مركز سلامت را به بهره برداري رسانديم و در حال حاضر ۱۱۱ پروژه بهداشتی که امروز در سطح استان مرکزی کلنگ زنی شد، در قالب ساخت ۳۱ خانه بهداشت، ۳۰ پایگاه سلامت، ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۲۲ محل زیست پزشک، یک مرکز آموزش بهورزی و ۳ ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به تامین هزینه‌های این 111 پروژه درمانی گفت: هزینه نهایی این پروژه‌ها 440 میلیارد ریال است که برای تامین هزینه های این پروژه‌ها حدود ٥٠ درصد بصورت مستقيم از وزارت بهداشت، ٣٥ درصد استانداري و ١٥  درصد علوم پزشكي اخذ می‌شود.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: خیران تعهد کردند که مبلغی در حدود دو میلیارد تومان به منظور اجرای 111 پروژه بهداشت استان مرکزی پرداخت کنند.

وی با اشاره به افتتاح این 111 پروژه گفت: از اين ١١١پروژه تعداد ٤٠ پروژه در اراك ،١٧پروژه در شازند و  ۷۱ پروژه در سایر شهرستانها اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بيشتر طرح ها در راستاي تقويت مراكز بهداشتي روستاها و نقاط حاشيه است، همچنین قسمت عمده طرح‌ها به نوسازي و قسمت كمتري به بازسازي اختصاص داده شده است.

طاهراحمدی با اشاره به مشکلات درمان در مناطق حاشیه و روستاها گفت: خانه هاي پزشك نداشتيم و به همین سبب پزشك ها ماندگار نبودن در همین راستا تعداد ٢٣ واحد مربوط به ايجاد خانه پزشك ،٣١مركز خانه بهداشت در جائيكه خانه بهداشت نداشتيم احداث کردیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی جزء استان‌های پيش قدم در اجرای اين قبیل پروژه‌ها است و تنها درخواست ما از مسئولان عالی رتبه استانی این است که اون قسمت از هزینه‌ها استانی را پرداخت کنند تا به دنبال آنها وزارت بهداشت هم سهم خودش را پرداخت کند.

انتهای پیام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار