تابناک: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگر تدوین لایحه "لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهر" بتواند تقویم آموزشی هر منطقه جغرافیایی را با توجه به شرایط آن تغییر دهد، تحولی در سیستم آموزشی کشور رخ خواهد داد.
کد خبر: ۳۳۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 20 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب لایحه "لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهر" در هیات دولت و تکلیف آموزش و پرورش به ارائه "طرح تقویم جدید آموزشی کشور"، گفت: این لایحه دولت از جهاتی نیاز جامعه و آموزش و پرورش بود چراکه مدارس سالیان سال در سراسر کشور با یک نسخه اداره می‌شدند درحالی که در مناطق سردسیر تحصیل برای دانش‌آموزان در اکثر ماه‌های زمستان به دلیل برف و کولاک بسیار سخت و طاقت فرسا است، ضمن آنکه این سختی برای دانش‌آموزان مناطق گرمسیر در اردیبهشت و خرداد نیز وجود دارد و البته باید آلودگی هوای تهران را نیز به این شرایط نامساوی اضافه کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این لایحه بتواند تقویم آموزشی هر استان و یا منطقه جغرافیایی را با توجه به شرایط آن تغییر دهد به طوری که شرایط آموزشی دانش‌آموزان افزایش ارتقاء یابد تحولی در سیستم آموزشی ایران رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه احتمالا این لایحه با موافقت مجلس رو به رو خواهد شد، افزود: معتقدم نکات مثبت این لایحه بالا است و اگر کاهش تعطیلات و افزایش سطح آموزشی از این طریق محقق شود، می‌توان با آن موافقت کرد اما باید تا آمدن لایحه به کمیسیون آموزش و تحقیقات و بررسی دقیق مفاد آن تامل کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش  مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در لایحه "لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهر"  باید افزایش کارایی و بهره‌وری سیستم آموزشی توأم با حفظ سلامت جسم و روان دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و توزیع تعطیلات مدارس در طول سال با توجه به خصوصیات اقلیم مناطق مختلف کشور نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیات دولت در آخرین جلسه خود "لایحه لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهر" را تصویب و آموزش و پرورش را مکلف به ارائه "طرح تقویم جدید آموزشی" کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار