تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از سیزدهم آذرماه تا هیجدهم آذرماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی غرب کشور در اراک برگزار می شود.
کد خبر: ۳۳۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 19 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،«مهدی حقیقی» اظهار داشت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

به گفته وی در واقع یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: در آموزه‌های اسلامی و دینی ما بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بسیار تاکید شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی هر چه بیشتر مردم فرهنگ دوست استان با کتاب‌های منتشر شده در کشور و عرضه این کتاب‌ها در سبد خانواده‌ها، اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب کرده است.

وی با بیان این که کتاب، موضوع بسیار مهمى است، اما وضع کنونى کتاب در کشور، متناسب با شأن، سابقه و داعیه فرهنگى ایران و هدف هاى ترسیم شده براى جمهورى اسلامى نیست، تصریح کرد: کتاب بهترین وسیله انتقال داشته ها وانوخته های فرهنگی،دینی ومعنوی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی وتاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهند.

حقیقی مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، انس و الفت بیشتر مردم با کتاب، بسترسازی مناسب برای ایجاد فرصت های درخور مخاطبان در جهت آشنایی بیشتر با مقوله کتاب و کتابخوانی، حضور ناشران کشوری برای دست یابی شهروندان به آثار متنوع فرهنگی هنری مکتوب، ایجاد زمینه لازم برای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با آثار گوناگون در زمینه های مختلف برشمرد.

به گفته این مسؤول، کتابهای این نمایشگاه با ٢٠درصد تخفیف به فروش می رسد که ١٠ درصد این تخفیف سوی ناشران و ١٠ درصد نیز از طریق خرید بن الکترونیکی  کتاب صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار