رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد:
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه حوزه سلامت استان مرکزی نیازمند کمک همه جانبه مسئولان و خیرین است، گفت: حوزه سلامت استان مرکزی را باید در دو حوزه جسمی و روحی بررسی کرد.
کد خبر: ۳۳۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 19 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی در جمع اعضاء انجمن ادبی، هنری امیرکبیر صدرا اراکی در دانشگاه فنی تهران، افزود: در حوزه جسمی، متاسفانه امروز اراک ما، بیمارستان هایی با قدمت ۶۰ تا ۷۰ ساله دارد با تخت های بیمارستانی محدود و فرسوده دارد که به هیچ وجه جوابگوی نیاز سرزمین کهن امیرکبیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: امروز ما در استان مرکزی قریب به ۱.۵ میلیون نفر جمعیت داریم و حدوداً ۵۰۰ هزار نفر هم از استان های همجوار مانند همدان و لرستان مراجعه می کنند، که با این شرایط ما در استان مرکزی باید به حدود ۲ میلیون نفر خدمات درمانی ارائه دهیم.

وی بیان کرد: مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک حدود ۶۴ سال قبل که جمعیت اراک حدود ۵۰ هزار نفر بوده ساخته شده و امروز فقط جمعیت شهر اراک حدود ۶۰۰ هزار نفر است و این بیمارستان توان پاسخگویی به این همه مراجعه کننده را ندارد، چه برسد به اینکه از استان های همجوار هم مراجعه کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان از ۱۰۰ درصد گذشته و به حدود ۱۲۰ درصد رسیده و گاهاً مجبوریم مراجعین را در راهروها و بر روی پتو بستری کنیم که به هیچ وجه در شان مردم شریف ما نیست.

دکتر طاهراحمدی اضافه کرد: مراکز آموزشی درمانی امیرکبیر و طالقانی شهر اراک نیز شرایطی همانند مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ساخت ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) را از سه سال گذشته با حدود ۴۸۵ تخت شروع کردیم که شاید مرهمی باشد بر دل دردمند اراک و اراکی و امروز این ساختمان حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در بحث شیوع بیماری سرطان از استان های پیشرو هستیم، گفت: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک که مختص بیماران سرطانی است ۶۴ تخت دارد که متاسفانه هر روز این ۶۴ تخت اشغال و ۶۰ الی ۱۰۰ نفر نیز در نوبت بستری هستند.

وی افزود: درد داشتن بیمار سرطانی از یک طرف و نداشتن تخت برای بستری این بیمار از طرف دیگر، آسیب روحی فراوانی به خانواده ها می رساند.

دکتر طاهراحمدی اظهار داشت: به همت مجمع خیرین سلامت، فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری را با حدود ۹۶ تخت شروع کردیم که حدوداً ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: اما در حوزه سلامت روحی، بر اساس گزارشی که چند روز پیش در استانداری داده شد، متاسفانه آمار گرایش جوانان ما به اعتیاد رو به افزایش است و رتبه اعتیاد استان ما از ۲۲ کشوری به ۷ رسیده که این رقم بسیار خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان اضافه کرد: در بحث طلاق نیز که یکی از معضلات اساسی جامعه و خانواده هاست، وضعیت مطلوبی نداریم و باید در این زمینه نیز تلاش های جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار