تابناک: عاشقانی که از عصر پاییزی بیست و هشتم آبان ماه به بهترین نحو استفاده می کنند تا ثابت کنند حواسشان به فوتبال جمع است و در مقابل یک گام رو به جلوی سربازانشان، صدها گام در حمایت از آنها برمی دارند. پس فراموش نکنیم، جمعه 13:30، قلب فوتبال ایران در همین نزدیکی می تپد
کد خبر: ۳۳۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 17 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا امین نجما روزنامه نگار  فعال استان مرکزی در یادداشتی در خصوص بازی روز جمعه آلومینیوم اراک با سپاهان اصفهان نوشته است:

استان مرکزی بعد از مدت ها دور بودن از سطح اول فوتبال ایران و به تبع آن محروم ماندن از برگزاری دیدارهای مهم در آن، حالا در آستانه برگزاری یکی از 8 دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایران، در اراک قرار دارد، اتفاقی که بدون شک می تواند برای اهالی فوتبال و دوستداران این رشته مهیج در استان اتفاق ویژه ای به شمار رود.

علاقمندان به فوتبال در اراک که سال هاست در لیگ یک و پشت سد لیگ برتر گرفتار شده اند و نتوانسته اند به آرزوی دیرینه خود برسند، مدت مدیدی است که به لطف توالی ناکامی ها، تمایل چندانی به حضور پررنگ و چند هزار نفری در استادیوم از خود نشان نمی دهند و گاه در بازی های لیگ یک تعدادشان به هزار نفر هم نمی رسد.

اتفاقی که به هیچ وجه خوشایند نیست و می بایست این سیر نزولی اقبال مردمی و علل آن مورد بررسی قرار گیرد، چرا که در سال های دور وضعیت به این شکل نبود و استقبال به مراتب بهتری از دیدارهای نمایندگان استان صورت می پذیرفت.

اما به هر حال حضور تیم فوتبال آلومینیوم اراک در رقابت های جام حذفی در این فصل و کسب نتیجه مناسب در مرحله یک شانزدهم نهایی حالا فرصتی را در قالب بازی برد-برد در اختیار مردم و مسئولین باشگاه قرار داده است، فرصتی به نام تقابل با پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران در اراک که می تواند به آشتی دوباره مردم با استادیوم در اراک بینجامد و منفعت آن در ادامه فصل نیز شامل حال آلومینیوم شود.

یک جور آشتی سراسری با فوتبال در اراک و تمرین متحد شدن و خواستن، نه برای موفقیت در این جام، که برای آینده ای که شاید قرار نباشد به سیاهی گذشته رقم بخورد.

شکی در این نیست که نماینده فوتبال استان با توجه به حضور در لیگ یک و بضاعتی که با تیم های لیگ برتری قابل قیاس نیست، نمی تواند در جام حذفی تا مراحل بالا پیشروی کند و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما حضور پررنگ مردم در این مسابقه دستاوردهای گرانسنگی برای فوتبال در این استان بهمراه خواهد داشت.

بدون شک مهم ترین پیام رقم زدن یک روز پرهیاهو و شلوغ در استادیوم امام خمینی(ره) اراک این خواهد بود که مردم فوتبال با کیفیت می خواهند و اگر فوتبال با کیفیت در این شهر ارائه شود، حداقل سکوهای خالی به اندازه بازی های لیگ یک توی ذوق نمی زند و آن وقت مردم هم هستند.

مسئله ای که می تواند انگیزه بیشتری برای نهادهایی که بر سر سرمایه گذاری در ورزش مردد هستند ایجاد کند. اتفاقی که نمونه اش را پیشتر در بسکتبال نیز دیده ایم.

 از سوی دیگر، حضور در این مسابقه می تواند به فوتبال ایران نیز پیامهایی را مخابره کند، چرا که بدون شک پس از طرح کذایی انتقال نفت به اراک، هرگز فوتبال استان تا این حد در کانون توجهات نبوده است. فراموش نکرده ایم چطور در پرمخاطب ترین برنامه سیما و البته در سایر رسانه ها، به لطف برخی تلاش ها و تصمیمات غلط در راستای یک انتقالِ از پایه و بنیان اشتباه، علاقه مان به فوتبال نیز زیر سوال رفت و بارها شنیدیم که اگر اراکی ها لیگ برتر را می خواستند با تلاش و حمایت شان خود به لیگ برتر راه می یافتند و احتیاجی به چنین نقل و انتقالاتی نبود.

شنیدیم و شکستیم و دم نزدیم اما حالا شاید زمان رد این فرضیات غلط از راه رسیده باشد و بهترین زمان باشد که با حضوری پررنگ نشان دهیم اگر دلهایمان از برخی مسائل در فوتبال این شهر پر است اما جوانه های امید در دلهایمان نمی میرند و این فوتبال هرچه که باشد، عاشقان خودش را دارد.

عاشقانی که از عصر پاییزی بیست و هشتم آبان ماه به بهترین نحو استفاده می کنند تا ثابت کنند حواسشان به فوتبال جمع است و در مقابل یک گام رو به جلوی سربازانشان، صدها گام در حمایت از آنها برمی دارند.

پس فراموش نکنیم، جمعه 13:30، قلب فوتبال ایران در همین نزدیکی می تپد...

/ انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار