به مناسبت هفته خود مراقبتی؛
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: خود مراقبتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مردم باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 17 November 2016

حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به هفته خود مراقبتی اظهار داشت: بسیاری از بیماری های سخت با توجه به خود مراقبتی پیشگیری می شود.

وی بیان کرد: شواهد نشان داده خودمراقبتی باعث کاهش ویزیت عمومی تا 40 درصد، کاهش ویزیت های سرپایی تا 17 درصد، کاهش ویزیت های بعدی بیماری ها تا 50 درصد، کاهش بستری شدن در بیمارستان تا 50 درصد، کاهش و یا تعدیل مصرف داروها و کاهش روزهای غیبت از کار تا 50درصد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: بخش های خود مراقبتی شامل ارتقاء سلامت، اصلاح سبک زندگی، پیشگیری از بیماری، خود ارزیابی، حفظ سلامت و مشارکت در درمان و توانبخشی است.

دکتر طاهر احمدی تاکید کرد: توانمند شدن افراد در زمینه خود مراقبتی امری ضروری است و همه باید به شعار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که هر خانه ایرانی یک خانه سلامت توجه جدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: شهروندان استان مرکزی می توانند از هر خانوار یک نفر از اعضای آن که حداقل دارای هشت کلاس تحصیلات داشته باشند با در دست داشتن کد ملی برای تشکیل پرونده سلامت و به عضویت درآمد در برنامه سفیران سلامت به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت این استان مراجعه کنند تا با استفاده از کتب و محتواهای آموزشی و آموزش های لازم در راستای خود مراقبتی توانمند شوند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار