تابناک: آیت‎الله جوادی آملی با تاکید براینکه نباید اسلامی حرف زد و غربی عمل کرد، گفت: کسب و کار اسلامی از صبح زود آغاز می‎شود و غروب به پایان می‎رسد و در این میان نه انرژی بی‎‌دلیل هدر می‎رود و نه رفت و آمد بی‎‌دلیلی در برخی ساعات انجام می‎شود.
کد خبر: ۳۳۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 16 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم فقیه‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه سیدرضا طباطبایی معاون پژوهش این واحد، بعد از ظهر چهارشنبه با حضور بنیاد بین المللی اسرا و اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله العظمی جوادی آملی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار گفت:جهاددانشگاهی با تولید آثار فاخر و ارزشمند، الگوی اسلامی و ایمانی را ارایه کند که از نظرعلمی و ظاهری، عمل دینی را در کنار سخن دینی متجلی سازد.

وی با تاکید براینکه نباید اسلامی حرف زد و غربی عمل کرد، گفت: کسب و کار اسلامی از صبح زود آغاز میشود و غروب به پایان میرسد و در این میان نه انرژی بیدلیل هدر میرود و نه رفت و آمد بیدلیلی در برخی ساعات انجام میشود.

وی همچنین گفت: در حقیقت زندگی اسلامی برنامه دقیق دارد که در آن انرژی انسان ذخیره شده و در هنگام کار، کار انجام میشود و در زمانی که انسان باید استراحت کند، این عمل انجام میشود؛ شبها نیز برای استراحت و جلسات علمی قرارداده شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: وقتی که صبحها خواب هستیم و شبها کار می‌کنیم به این معنی است که اسلامی حرف میزنیم و غربی عمل میکنیم.

در ابتدای این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه فرهنگی و علمی و نوآوری و درمانی جهاددانشگاهی این استان پرداخت.

فقیه‌زاده اظهار کرد: متاسفانه معماری امروز شهرهای ما بیشتر به شکل سکولار نزدیک شده است ولی جهاددانشگاهی واحد استان قم سعی کرده است با فعالیتهای فرهنگی، هنری و علمی خود الگوی ناب معماری اسلامی و ایرانی را با محوریت معماری اسلامی در شهر مقدس قم ارایه کند.

وی در ادامه به تشریح فعالیتهای گسترده پژوهشی ودرمانی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری بر لزوم طبقه بندی و استخراج موضوعات مستحدثه فقهی در این حوزه و استفاده از نظرات جامع و دقیق مراجع عظام تقلید در این حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار