تابناک: سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه در مالزی امکانات و ورزشگاه های بهتری نیز برای برگزاری دیدار ایران و سوریه وجود داشت، گفت: روز گذشته وجاهت فوتبال زیر سوال رفت و برگزاری این دیدار خجالت آور بود.
کد خبر: ۳۳۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 16 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، کارلوس کی روش پس از بازگشت تیم ملی فوتبال از مالزی در فرودگاه امام خمینی (ره) درباره بازی با سوریه و زمین نامناسب ورزشگاه عبدالرحمن، گفت: دیروز روز تلخ فوتبال بود وجاهت فوتبال زیر سوال رفت؛ فوتبال ایران ضرر بزرگی خورد.

وی با بیان اینکه ایران می توانست 3 امتیاز دیدار با سوریه را کسب کند، افزود: براساس برنامه ریزی قبلی من، تیم ایران می توانست با 13 امتیاز دور رفت مسابقات را به پایان برساند که عملکردی عالی بود، کسب 11 امتیاز نیز خیلی خوب است اما برخی از افراد فرصت بزرگی را از ایران گرفتند.

تیم می فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، روز گذشته در شهر سرمبان مالزی و در زمین چمن باتلاق گونه ورزشگاه عبدالرحمن با تیم سوریه به تساوی بدون گل رسید.

تیم ایران با تیم های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه در گروه اول رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه در منطقه آسیا هم گروه است. تیم ایران در پایان دور رفت با کسب 11 امتیاز از 5 دیدار در صدر این گروه قرار دارد و تیم های کره جنوبی با 10 و ازبکستان با 9 امتیاز در رده های دوم و سوم هستند.

کی روش با بیان اینکه اگر شرایط زمین چمن مناسب بود، ایران می توانست 3 امتیاز دیدار با سوریه را کسب کند، اظهار داشت: برگزاری این دیدار، اتفاقی تاسف آور برای تصمیم گیران کنفدراسیون فوتبال آسیا بود؛ حتی اگر قرار بود این دیدار حتما در مالزی برگزار شود، ورزشگاه و امکانات بهتری در چند کیلومتری شهر سرمبان وجود داشت که می توانست میزبان این دیدار باشد.

وی تصریح کرد: در گزارشی حرفه ای به AFC اعلام کردم که شرایط برگزاری دیدار ایران و سوریه فراهم نیست اما نه تنها تصمیم بهتری نگرفتند، بلکه وقتی می خواهیم حرفی بزنیم، می گویند با جرائمی روبه رو خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال به خبرنگاران پیشنهاد داد که دلیل برگزاری دیدار ایران و سوریه در شرایط نامناسب ورزشگاه عبدالرحمن را از مسئولان AFC سئوال کنند.

وی بدون نام بردن از علی کفاشیان، گفت: اصحاب رسانه از نایب رئیس AFC که جایگاهش را در این نهاد به دلیل موفقیت های تیم ملی فوتبال بزرگسالان و سایر تیم ها به دست آورده و در کشور شما حضور دارد، سئوال کنند که چرا تصمیم گرفته شد تا این دیدار برگزار شود.

کی روش درباره غیبت تیم ملی فوتبال ایران در جمع برترین های فوتبال آسیا در حالی که تیم های ملی، فوتسال و فوتبال ساحلی امتیازات خوبی کسب کرده اند، گفت: بهترین و بزرگترین جایزه ای که تیم ملی بزرگسالان، بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران کسب کرده اند، شاد کردن ملت بزرگ و دوست داشتنی ایران است؛ ما اجازه می دهیم سایر کشورها جوایز را بگیرند ولی برای ما ارتقای جایگاه پیراهن مقدس تیم ملی ایران در اولویت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره برنامه های تیم ملی برای دیدارهای دور برگشت، اظهار داشت: هر فردی که تصور می کند، صعود به جام جهانی سهل بوده و مانند قدم زدن در پارک است، نمی خواهد که تیم ملی به جام جهانی صعود کند زیرا شرایط سخت تری را در دور برگشت پیش روی داریم.

کی روش افزود: در دور برگشت نه تنها باید درون زمین قدرتمند عمل کنیم، بلکه باید خارج از زمین نیز هوشمندانه برنامه های خود را ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه تمامی تیم ها در دور برگشت دست همدیگر را خوانده اند، اظهار داشت: تیم های هم گروه ایران تمام تلاش خود را خواهند کرد تا ایران را از جام جهانی دور کنند و باید سخت تر از قبل کار کنیم تا صعودمان را به جام جهانی روسیه تضمین شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار