تابناک: سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و 715 هزار نفر از زائران از کشور خارج شده اند گفت: از این تعداد حدود 210 هزار نفر از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران وارد کشور شدند.
کد خبر: ۳۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 16 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: کماکان محور مواصلاتی به استان ایلام در استان های کرمانشاه و لرستان بسته بماند و زائران از مرز شلمچه و چذابه استفاده کنند و زائرانی که در مهران و در محور مهران تا پایانه مرزی مهران هستند از مرز تردد کنند بنابراین مرز مهران باز و تردد به آرامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تا کنون از مهران 797 هزار نفر و از مرز شلمچه 466 هزار نفر و از مرز چذابه 356 هزار نفر و از مرز هوایی 95 هزار نفر خارج شده اند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: همچنین تاکنون از اتباع پاکستانی هشت هزار و 688 نفر ، از اتباع عراقی هفت هزار و 86 نفر، از اتباع افغانستانی پنج هزار و 474 نفر و سایر اتباع هشت هزار و 601 نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین وارد عراق شده اند.

گودرزی افزود: تاکنون برای یک میلیون و 930 نفر روادید و 831هزار گذرنامه صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد اتباع عراقی که تا کنون در اداره کل اتباع خارجی استانداری ها ثبت نام کردند چهار و 200 نفر است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: زائران به موضوع مدیریت بازگشت به کشور توجه کنند و بازگشت را به روز آخر نگذارند.

گودرزی افزود: تاکنون هزار و 200 خودرو در مهران به حالت احتیاط نگهداری شده که برای برگشت زائران مشکلی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: زائران در حفظ و نگهداری اسناد و مدارک هویتی دقت لازم را داشته باشند. چنانچه کسی مدارک خود را گم کرد به کنسولگری ایران در عراق مراجعه کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار