به قلم نیره یوسفی راد مدیر مسئول روزنامه وقایع استان؛
تابناک: مدیر مسئول روزنامه وقایع استان در مسر مقاله امروز خود با اشاره به عذرخواهی استاندار از وضعیت بیمارستان های استان در ستاد صیانت از حقوق شهروندی گفت: جایی که با سلامت و جان مردم سرکار دارد محل تاخت و تاز سیاسی نیست و ای کاش آقای استاندار برای تمام شدن ساخت هر چه سریعتر بیمارستان ولیعصر تلاش خود را میکردند و سپس از مردم عذر خواهی می نمودند.
کد خبر: ۳۲۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 15 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، نیره یوسفی راد مدیر مسئول روزنامه وقایع استان در سر مقاله امروز خود در خصوص ستاد عذرخواهی استاندار درباره وضعیت بیمارستان های استان مرکزی در ستاد صیانت از حقوق شهروندی نوشته است: سلامت یکی از حوزه های مهم اجتماعی و مربوط به عموم مردم می باشد، لذا در طول چند دهه اخیر برای اولین بار است که با تاکید مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاستهای کلی سلامت، نظام سلامت در زمره اولویتهای دولت قرار گرفته و طرح تحول سلامت جهت پاسخ گویی به نیازهای مردم و مطالبات بر زمین مانده حوزه سلامت تصویب و اجرایی شده است و امروز دولت توجه خاصی به حوزه سلامت دارد و اعتبارات زیادی را صرف نموده که این مسئله نشان می دهد نظام اسلامی برای سلامت مردم ارزش زیادی قائل است.

 اما نکته مورد تاکید این است که نگاه به این حوزه باید فراجناحی باشد، چرا ارتقاء سطح سلامت جامعه با رویکرد فراجناحی محقق خواهد شد. در روز گذشته جلسه ای تحت عنوان صیانت از حریم امنیت عمومی و از حقوق شهروندی برگزار شد که در آن جلسه استاندار مرکزی از شهروندان به خاطر وضعیت بیمارستانها عذرخواهی نموده است. جالب تر اینکه معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز در این نشست عنوان نموده است هدف از ارزیابی بیمارستان های استان مچ گیری نیست بلکه هدف رفع مشکلات و بهبود خدمات رسانی به مردم است.

جدای از مباحث سیاسی که وجود دارد طرح ارزیابی بیمارستان های استان مرکزی یک طرح بسیار ارزشمند است و باید این طرح استمرار یابد. بسیاری از مسائل و مشکلات مراکز درمانی و بهداشت و درمان این استان به دلیل کمبود فضای فیزیکی، فرسوده بودن بیمارستان ها، کمبود پرستار و نیروهای خدماتی است، اصلی‌ترین مشکل سلامت استان کمبود تخت‌های بستری ویژه بیماران است.

به طور یقین نقاط ضعف باید اصلاح شود اما باید به دیگر جنبه ها نیز توجه کرد و از این جمله باید به طلب شرکت های دارویی از بخش بهداشت و درمان نیز اشاره کرد. نباید با ارزیابی یک طرح، زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان زیر سوال برود. اگر گزارش معضلات موجود به رییس دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ میشد صد در صد ایشان در صدد رفع آن برمی آمدند و در این جلسه نمی گفتند بنده به عنوان متولی سلامت در این شهر تا به امروز گزارشی با عنوان وجود معضلاتی که امروز ارائه شد و اعمال اصلاحات لازمه دریافت نکرده‌ام.هر چند تا آنجا که لازم باشد خود ایشان نیز سرکشی ها و بررسی های لازم را باید انجام دهند.

جایی که با سلامت و جان مردم سرکار دارد محل تاخت و تاز سیاسی نیست و ای کاش آقای استاندار برای تمام شدن ساخت هر چه سریعتر بیمارستان ولیعصر تلاش خود را میکردند و سپس از مردم عذر خواهی می نمودند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
چرا از کارگران که ماهها حقوق نگرفتن و دولت هم به آنها توجه نمی کند عذر خواهی نکردن؟
چرا به تشکلها و ثمن ها که وقت ملاقات نمیدهند عذرخواهی نمیکنند؟؟
فقط باز اتاق ایشون به روی بعضی آدمهای سیاسی باز است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار