کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی؛
تابناک: عبدالرحیم علیپور، با بیان اینکه امروز همه اقدامات دولت در موضوع برجام خلاصه شده در حالی که همه مملکت برجام نیست، گفت: رئیس جمهور به همه منتقدان احترام بگذارد زیرا منتقدین دشمن دولت نیستند و قطعاً نقدشان خیرخواهانه است.
کد خبر: ۳۲۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 10 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس ، اینکه نقد کننده، منتقد و بیان ناتوانی‌ها و اشتباهات را به پای موارد فوق بگذاریم و بخواهیم جلوی این کار را بگیریم، لاجرم کشور به سوی اختلاس‌ها، فساد اداری، خودرأیی‌ها، تغییرات جناحی و باندبازی و... پیش خواهد رفت که چند وقتی است شاهد اختلاس و فساد در کشور هستیم.

آزادی بیان اگر وجود نداشته باشد، که باید منتظر اختلاس و فساد اداری‌های 8 هزار میلیارد تومانی دیگر باشیم، باید فتنه‌ای دیگر را انتظار بکشیم، منتظر تروریست‌های اقتصادی باشیم، حقوق‌های نجومی را ندیده بگیریم و... کسانی که می‌گویند آزادی بیان خوب است شاید حد و مرزش تا تملق و چاپلوسی بیشتر نمی‌دانند.

در این رابطه با عبدالرحیم علیپور کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی و نماینده یکی از سایت‌های خبری کشور به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی گفت: روحانی باید به همه منتقدان احترام بگذارد و بداند که منتقدین دشمن دولت نیستند، هر فردی که منتقد و دوست واقعی رئیس جمهور است، نباید لال شود.

عبدالرحیم علی‌پور اظهار کرد: روحانیون به عنوان مردانی آزاده در ذهن و افکار مردم شناخته شدند، زمانی که حسن روحانی رئیس جمهور شد، اکثریت ملت ایران چون روحانی دوست هستند، خوشحال شدند و معتقد بودند چون شخص رئیس جمهور فردی روحانی است، کاملاً آزاده بوده و به آزادی در چارچوب شرع و قانون اساسی و خطوط قرمز نظام کاملاً معتقد است، بر این اساس با فساد مبارزه می‌کند و اجازه می‌دهد منتقدین حرف‌هایشان را بیان کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در مقطعی از زمان شعار «زنده باد منتقد» سر می‌داد و انتقاد را هدیه‌ای الهی می‌دانست و معتقد بود نه فقط منتقدین، بلکه باید مخالفین را هم تحمل کرد و تحمل مخالف را جزو سیاست‌های خود معرفی کرد که این دیدگاه‌ها در آن مقطع زمانی موجب خوشحالی بسیاری از مردم، نخبگان، احزاب و رسانه‌ها شد.

* قرار نیست جامعه را به سمت استبداد، دیکتاتوری و تک صدایی هدایت کنیم

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه طی سه سال اخیر 95 درصد از رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات دولت، وزرا، استانداران و فرمانداران پرداخته‌اند، تصریح کرد: باید رئیس جمهور که تا به این اندازه از آزادی بیان استقبال کرده و خود را انسان آزاده معرفی می‌کند اجازه دهد همان‌طور که 95 درصد رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، اقدامات، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت می‌پردازند، پنج درصد مابقی نیز منتقد بوده و به بیان مشکلات و حقایق پنهان بپردازند، قرار نیست که جامعه را به سمت استبداد و دیکتاتوری هدایت کنیم، هدایت جامعه به سمت دیکتاتوری و تک صدایی بر خلاف نص صریح قرآن، شیوه پیامبران و روش امامان معصوم است.

علیپور افزود: شخص رئیس جمهور در حضور مقام معظم رهبری و مسؤولان عالی رتبه نظام به طور خصوصی می‌خواهد که صدای منتقدین را توسط آنها خفه کند و اجازه ندهد منتقدین دو کلمه انتقاد کنند، اما برای فریب افکار عمومی در صدا و سیما و در ملأ عام می‌گوید؛ «قلم‌ها را نشکنیم، زبان‌ها را نبریم، اجازه دهیم مردم حرفشان را بزنند».

وی خاطرنشان کرد: روحانی در جمع مردم می‌گوید اجازه دهید رسانه‌ها که سخنگویان مردم در جامعه هستند، حرف‌ها را بزنند، اما در خفا علیه رسانه‌ها شکایت می‌کند و رسانه‌ها را پشت میز محاکمه می‌نشاند.

* منتقدان دوستداران واقعی شخص رئیس جمهور هستند

این فعال سیاسی استان مرکزی گفت: از شخصیت فردی که نفر دوم مملکت محسوب می‌شود، به دور است که گفتار و کردارش با یکدیگر تناقض داشته باشد، منتقدان دوست داران واقعی شخص رئیس جمهور هستند، اما به نحوه عملکرد وی نیز انتقاد و اعتراض دارند، متأسفانه معاون رئیس جمهور کار کسانی را که منتقد دولت هستند، به کار منافقان انقلاب تشبیه می‌کند که این اهانت بزرگی به رسانه‌ها و منتقدین و اهانت به کسانی است که رئیس جمهور را قبول دارند؛ اما نسبت به نحوه عملکرد دولت انتقاد دارند.

علیپور اظهار کرد: شیوه دوگانه‌ای که دولت در پیش گرفته شیوه بسیار ناپسندی است، از یک سو برخی از معاونان رئیس جمهور، وزرا، استانداران و دیگر مسؤولان دولتی منتقدین را به پشت میز محاکمه می‌کشانند و از رسانه‌ها شکایت می‌کنند و از سویی دیگر رئیس جمهور دم از آزادی بیان زده و می‌گوید اجازه دهیم مردم حرفشان را بزنند.

وی با بیان اینکه این گفتار و کردار فوق‌العاده متناقض مایه تأسف است، ادامه داد: این گونه رفتار کردن موجب سرخوردگی منتقدین می‌شود، رئیس جمهور باید به انتقادها پاسخ دهد، امروز در استان مرکزی منتقدین از عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی، فیش‌های نجومی، هزینه‌های جاری دولت، تعطیلی کارخانجات، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و تغییر مدیران به صورت اتوبوسی انتقاد دارند، اگر به راستی در این زمینه‌ها اقدام و فعالیتی از سوی دولت صورت گرفته رئیس جمهور به بیان این اقدامات بپردازد و جواب منتقدین دلسوز را به منطق و از همین تریبون منتقدان بدهد.

* منتقدین حق دارند، بدانند فعالیت‌هایی که در حوزه اقتصاد صورت گرفته، چه بوده است

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: منتقدین حق دارند، بدانند اگر فعالیتی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و در بوق و کرنا می‌شود، این فعالیت چه بوده است، اگر برای فعال سازی کارخانه‌ها حرکتی صورت گرفته چرا با وجود کارخانه واگن پارس در اراک شاهد واردات واگن از روسیه هستیم، اگر اقدامی در زمینه رفع آلودگی هوای شهر اراک صورت گرفته، چرا رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی برخوردی با مسئولان ایرالکو که سه سال پیش با گرفتن اعتبارات هنوز اقدامی برای رفع آلودگی انجام نداده‌اند، انجام نداد؟

علیپور تاکید کرد: منتقدین انتظار دارند، زمانی که انتقادی می‌کنند رئیس جمهور به قول خودش آن را به عنوان هدیه‌ای الهی پذیرفته و در راستای برطرف کردن آن تلاش کند نه اینکه برای فریب افکار عمومی ظاهرسازی کرده و بگوید اجازه دهیم دیگران انتقاد کنند.

وی افزود: روحانی باید به همه منتقدان احترام بگذارد و بداند که منتقدین دشمن دولت نیستند، هر فردی که منتقد و دوست واقعی رئیس جمهور است، نباید لال شود.

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی بیان کرد: رئیس جمهور هیچ پاسخی به منتقدین نمی‌دهد، در استان مرکزی برای کسانی که طرفداران محض دولت هستند، چشم و گوش بسته هر گونه آزادی قائل است، به طوری که اگر آنها به مقدسات اسلام، قانون اساسی، ارزش‌ها و آرمان‌ها، اسلام و انقلاب اهانت کنند، اعتقاد دارد هیچ‌گونه برخوردی نباید با آنان صورت گیرد.

علیپور ادامه داد: رئیس جمهور می‌گوید؛ اجازه دهیم افراد آزادی داشته باشند، به راستی منظور رئیس جمهور از افراد کیست، آیا مراد آزادی داشتن دشمنان اسلام و انقلاب و نظام است، یا دوستان نظام و انقلاب، اگر مقصود این است که به دشمنان نظام، انقلاب، اسلام، قانون اساسی و مخالفین آزادی بدهیم، حرف بسیار بدی است، هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مخالفین و منتقدین حکومت خطوط قرمز آن کشور را در هم بریزند، ما چرا باید چنین اجازه‌ای بدهیم.

وی تصریح کرد: روحانی در ظرف سه سال و نیم اخیر پر حاشیه‌ترین رئیس جمهور ایران در طول 37 ساله عمر انقلاب بوده است، منتقدین، مردم، جریانات سیاسی و رسانه‌ها را توصیه می‌کند به آرامش، اما خود آرامش مردم را بر هم می‌زند که این کار درستی نیست.

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: رئیس جمهور نباید به گونه‌ای صحبت کند که با نظرات اکثر مردم تعارض داشته باشد، گاهاً مواضعی که رئیس دولت تدبیر و امید پیرامون موضوعات مختلف اتخاذ می‌کند، موجب نگرانی مردم می‌شود.

علیپور گفت: طبق قانون شورای عالی فضای مجازی باید به ریاست رئیس جمهور تشکیل و در این شورا تکلیف فضای مجازی مشخص شود، اما با گذشت بیش از 20 ماه این جلسات هنوز شکل نگرفته است، در همه نقاط جهان فضای مجازی مدیریت می‌شود در ایران نیز فضای مجازی باید به درستی مدیریت و رهبری شود.

* فضای مجازی را به مانند سایر امورات فرهنگی نباید به شکل ولنگار به حال خود رها کرد

وی اظهار کرد: اینکه فضای مجازی را به مانند سایر امورات فرهنگی به شکل ولنگار به حال خود رها کرده و شعار سر دهیم که مردم باید از اطلاعات علمی فضای مجازی استفاده کنند، درست نیست، آیا همه اطلاعات فضای مجازی اطلاعات صحیحی است؟ فضای مجازی مثل یک اقیانوس است که همه در آن وجود دارند، باید این فضا را مدیریت کرد، باید جلسات شورا تشکیل و تکلیف روشن شود، امروز هیچ چیز فضای مجازی در اختیار ایران نیست و کشور ابتکار عمل آن را در دست ندارد، سرورهای فضای مجازی توسط یهودی‌ها مدیریت می‌شود، هیچ فرد و گروه و حزبی با پیشرفت علمی مخالفتی ندارد، اما با ولنگاری و رها سازی مخالف هستند.

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای استان مرکزی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم باید در عمر باقی مانده خود به بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان پرداخته و نام نیک از خود بر جای بگذارد، افزود: همه مملکت برجام نیست، متأسفانه امروز همه اقدامات دولت در موضوع برجام خلاصه می‌شود، برجام خسارت محض بوده و این را همه مردم می‌دانند، مگر می‌شود 50 سال فریب آمریکا را خورد، اگر در دولت‌های قبلی دولتمردان در موضوعاتی مانند جریان گروگانگیری هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند، آمریکایی‌ها را مکلف می‌کردند که تمام ثروت ایران را بازگرداند، موارد بسیاری در گذشته رخ داده که آمریکایی‌ها محتاج ایران بوده و از ایران درخواست‌هایی داشتند که ما اجابت کردیم و آنها اقدامی نکردند، آخرین نمونه آن همین موضوع برجام بود.

علیپور بیان کرد: رئیس جمهور منتقدین را به کوری و نابینایی و لجباز بودن متهم می‌کند و می‌گوید؛ چرا عمر منتقدان زیاد شده است، به راستی که این موضوعات مایه تأسف است، همه کسانی که در این کشور هستند می‌دانند که در برجام خسارت محض دیدیم.

وی ادامه داد: متأسفانه آقای روحانی بر خلاف ظاهر آرامی که دارد با تکبر و غرور رفتار می‌کند، اهانت‌های وی به عنوان فردی که لباس روحانیت بر تن داشته و به قول خودش دکتری حقوق دارد و سرهنگ نیست، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین محمودیان ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
سلام تشکرازمواضع تابناک عزیز،که درد دل مردم راصادقانه بیان میکند.
یعقوبی ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
سلام ازتلاشهای مخلصانه تابناک سپاسگزاریم.دولت محترم به دردملت برسد.
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
سلام تشکرازتابناک عزیز.باعث افتخاراستان مرکزی.
محسن
|
United States
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
سلام ازسخنان حقی که بیان شده تشکرمیکنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار