تابناک: سیدمحمد حسینی گفت: کنگره دو روزه استانی تاریخ معماری و شهرسازی استان مرکزی به منظور تبیین معماری و شهرسازی تاریخی استان، ششم و هفتم بهمن ماه سال جاری در پردیس دانشگاه اراک واقع در سردشت، برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 10 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: نخستین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی استان مرکزی به منظور تبیین معماری و شهرسازی تاریخی استان، بهمن ماه سال جاری در اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله محورهای برگزاری این کنگره می توان به تبیین و بررسی حوزه های فرهنگی و طبیعی شهرها و روستاها، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی و معماری، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی و میراث فرهنگی ناملموس اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: این کنگره دو روزه خواهد بود و ششم و هفتم بهمن ماه سال جاری در پردیس دانشگاه اراک واقع در سردشت، برگزار می شود.

حسینی خاطرنشان ساخت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، صدا و سیما، شهرداری اراک، سازمان نظام مهندسی، شهرداری نراق، بنیاد نخبگان استان مرکزی، شرکت عمران و مسکن سازی  و برخی دانشگاه های استان از جمله دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی خمین در برگزاری این کنگره با میراث فرهنگی استان مرکزی همکاری دارند.

وی بیان کرد: کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی ایران از رویدادهای ارزشمند فرهنگی است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی با اهمیت بوده و چهارمین دوره این کنگره پس از یک دهه فاصله، در سال جاری در استان ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌ صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خودشان را برگزار کنند.

حسینی افزود: کنگره‌های استانی برای نخستین بار با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی هر استان برگزار می شود و امیدواریم از این طریق، زمینه آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاریخی و گردشگری استان را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات برای این کنگره، تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۵ بوده و دبیرخانه کنگره، اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی واقع در فاز یک شهرک شهید بهشتی اراک است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار