مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی
تابناک: مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی گفت: تمام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا از طریق رسانه ملی امسال پیگیری خواهد شد و اگر در بازه زمانی تعیین شده اجرایی نشود از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم مردم می‌رسد.
کد خبر: ۳۲۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 08 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، قربانی‌جم عصر در پنجمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با تاکید بر لزوم اجرایی سازی مصوبات گفت: مصوبات بایستی عملیاتی شود و چنانچه مصوبه‌ای عملیاتی نشده باقی مانده است دلایل آن در جلسه بعدی مطرح شود.

وی افزود: یکی از مصوبات این کارگروه بررسی اثرات سوء برداشت سولفات سدیم از تالاب میقان توسط کارشناسان بوده در حالیکه این مصوبه هنوز اجرایی نشده و اثرات این برداشت‌ها هنوز برای آگاه‌سازی افکاری عمومی مطرح نشده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی تصریح کرد: بیش از سه سال در کارگروه در جلسات متعددی مقرر شده که اثرات هر صنعت و میزان آلایندگی آن ها مورد بررسی قرار گیرد تا براساس آن تصمیم گیری شود که در این مدت هنوز محقق نشده است.

قربانی‌جم با تاکید اینکه رسانه موظف به پیگیری مطالبات مردمی هستند، گفت: تمام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا از طریق رسانه ملی امسال پیگیری خواهد شد و اگر در بازه زمانی تعیین شده اجرایی نشود از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم مردم می‌رسد و مطالبه مردم را از مسئولین پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره انجام مطالعات علمی برای تعیین سهم هر یک از صنایع استان در بحث آلودگی هوای اراک گفت: چرا اثرات آلاینده ها بر سلامتی مردم به صورت شفاف مطرح نمی شود؟

وی افزود: چندین مرتبه درخواست تحقیق و پژوهش برای سنجش میزان آلایندگی صنایع استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی مطرح و رد شده است، چه اراده‌ای در استان وجود دارد که نمی‌خواهد تحقیق در بحث آلایندگی در استان صورت نگیرد؟

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در پایان تصریح کرد: چرا اعتبار لازم برای تحقیقات اختصاص پیدا نمی کند؟ این مطلب را جلوی دوربین به مردم اعلام کنید که نمی‌توان از 2 میلیارد تومان گذشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار