معاون هماهنگی امرو عمرانی استاندار مرکزی؛
تابناک: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به قول رئیس جمهور به مردم اراک درخصوص قطع سوخت مازوت نیروگاه شازند گفت: شیر سوخت مازوت این نیروگاه باید پلمپ شود، حاضریم نیروگاه شازند تعطیل شود ولی لحظه‌ای این شرکت مازوت مصرف نکند.
کد خبر: ۳۲۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 08 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، عزیز فیلی در پنجمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به جلسات برگزار شده با رئیس جمهور در قبل از سفر به استان گفت: یکی از دستاوردهای سفر دولت به استان باتوجه به جلسات متعددی که با رئیس جمهور قبل از سفر داشتیم مصوبات کاهش آلودگی هوای اراک بود.

وی با اشاره به عدم آگاهی رئیس جمهور درخصوص موقعیت جغرافیایی و مشکلاتی که کویر میقان برای مردم اراک به همراه داشته است، گفت: نیم ساعت زمان صرف کردیم تا موقعیت و مشکلات موجود را برای رئیس جمور بیان کردیم، رئیس جمهور تصور می کرد کویر میقان با شهر فاصله داشته و مشکلی برای مردم به دنبال ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: در زمینه احیا و بیابان‌زدایی در تالاب کویری میقان مصوبات بسیار ارزشمندی در سفر هیئت دولت به این بخش داده شد، که می‌تواند در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک بسیار دارای اهمیت باشد از جمله بیابان‌زدایی سالانه 50 هکتار توسط شرکت املاح معدنی و نیز تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بحث بیابان‌زدایی کویر میقان که در مدت دو سال محقق خواهد شد.

فیلی در ادامه گفت: تخصیص 300 میلیارد تومان برای انتقال آند سازی به شهرک صنعتی خیرآباد و تاکید هم داشتند که در مدت دو سال باید این مسئله محقق شود.

تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کنارگذر شمالی اراک

وی افزود: تکمیل کنار گذر شمالی اراک با تخصیص 53 میلیارد تومان اعتبار، از آنجا که 20 درصد آلودگی هوای اراک به دلیل تردد وسایط نقیله سنگین است تکمیل این کنارگذر می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: با ارائه تسهیلات بنا شد که 80 دستگاه اتوبوس نوسازی و به ناوگان اتوبوسرانی اراک افزوده شود .

فیلی با اشاره به قول رئیس جمهور به مردم اراک درخصوص قطع سوخت مازوت نیروگاه شازند گفت: موافق مصرف سوخت مازوت چه در سطح ملی و چه استانی نیستیم چراکه سلامت مردم برای ما اهمیت دارد.

وی با اشاره به توجیحات مدیرعامل نیروگاه شازند و مصرف سوخت مازوت در زمستان و شرایط اضطرار گفت: حاضریم نیروگاه شازند تعطیل شود ولی لحظه‌ای این شرکت مازوت مصرف نکند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: شرکت ملی گاز موظف هستند گاز مورد نیاز نیروگاه را تامین کنند و این نیروگاه اجازه ندارد حتی یک لحظه سوخت مازوت مصرف کند حتی در شرایط اضطرار این امر ممکن نیست همچنین از این لحظه شیر سوخت مازوت این نیروگاه می‌بایست پلمپ شود.

فیلی با اشاره به گزارش ایرالکو مبنی بر خروج دیگ‌های قدیمی از مدار تولید گفت: ایرالکو موظف است تا پایان آذرماه در مجموع 147 دیگ را از مدار خارج سازد که برای بررسی پیشرفت کار نیز محیط زیست موظف است که هر دو هفته یک بار گزارشی از میزان پیشرفت به معاونت ارائه دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایرالکو موظف است تا پایان سال جاری تمام دیگ‌های خود را جمع آوری کند و چنانچه این امر اجرایی نشود به طور قطع برخورد جدی خواهیم داشت و دستور پلمپ آن را با مساعدت مرجع قضایی صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار