تابناک: دبیر ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی گفت: 1300 دستگاه اتوبوس از این استان برای تردد زائران حرم حسینی(ع) در آیین پیاده روی اربعین از نقطه صفر مرزی مهران فراهم شد.
کد خبر: ۳۲۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 06 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، حسن قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اتوبوس ها برای ارائه خدمت رسانی هر چه بیشتر به زائران حرم حسینی(ع) از دستگاه های مختلف دولتی استان مرکزی فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زائران حرم حسینی(ع) در مسیر بازگشت از خاک عراق به کشور مشکل جابجایی دارند، این تعداد اتوبوس تا لحظه های آخر آیین پیاده روی به انتقال زائران از مرز مهران به استان مرکزی اقدام می کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی بیان کرد: نشست های متعددی با کمیته های 9 گانه انتظامی، مستند سازی، اعزام، فرهنگی و آموزشی، امداد و نجات، بهداشت و درمان، حمل و نقل و سوخت، اسکان و تغذیه و مشارکت های مردمی این ستاد آماده خدمت رسانی به زائران حرم حسینی(ع) در آیین پیاده روی اربعین است.

وی ادامه داد: اعزام 13 کامیون و کامیونت به مرز مهران در راستای برپایی موکب در شهر مهران و مسیر نجف به کربلا از دیگر اقدامات کمیته حمل و نقل است.

قربانی اظهار کرد: وظایف همه کمیته ها به صورت مدون و فهرست بندی شده به روسای کمیته ها ارائه شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی اضافه کرد: ستاد اربعین استان مرکزی خدمات رسانی به زائران را در دو موکب در صحن حضرت زهرا(س) در مرقد مطهر امام علی(ع)، یک موکب در شهر کاظمین و در مجاورت آرامگاه ملکوتی امامین جوادین(ع)، یک موکب در سالن آمفی تئاتر در میدان صورت العشرین نجف و سه موکب در مسیر شهر نجف اشرف به کربلای معلی انجام می دهد.

وی ادامه داد: موکب هایی در روستای خیرآباد و میدان بسیج اراک، مرز مهران، شهر محلات و شهرهای غرق آباد و نوبران ساوه نیز پیش بینی شده است.

قربانی گفت : برای تسهیل در عبور و مرور و آماده سازی پارکینگ واگذاری به ستاد اربعین استان مرکزی دوستگاه گریدر، یک دستگاه غلطک و یک ستگاه لودر به شهر مهران اعزام شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی ادامه داد: هماهنگی برای اعزام دو دستگاه بالابر برای تامین روشنایی معابر مهران و نجف اشرف و چهار دستگاه خودروی حمل زباله و هفت دستگاه کامیون کمپرسی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی آتش نشانی به شهر مهران و نجف اشرف برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی اعزام شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی یادآوری کرد: هر یک از شهروندان که تصمیم به شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) را دارند باید با ثبت نام در سامانه سماح و در دست داشتن روادید به مرزها مراجعه کنند که در این راستا 37 دفتر ثابت و 14 دفتر موقت برای ثبت نام زائرین در سطح استان در نظر گرفته شده است.

سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از ایران اسلامی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار