تابناک: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استاندار مرکزی گفت: 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای انتقال آب دهکده گل و گیاه شهرستان محلات اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۲۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 04 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، ظفر افشون شامگاه روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات و تامین آب مورد نیاز دهکده گل و گیاه محلات، افزود: محل تامین منابع آبی شهرک گل و گیاه محلات که در سال های گذشته اراضی آن با کمک سازمان جهاد کشاورزی به افراد متقاضی واگذار شده است، از طریق آب های سطحی و نزولات آسمانی بود.

وی بیان کرد: در سال های اخیر به علت کاهش بارش باران ،استخرهای ذخیره آب با کمبود منابع آبی مواجه شد که همین امر مشکلاتی را برای گلخانه ها ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، افشون عنوان کرد: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی با تخصیص بیش از ۸ میلیارد ریال و در اختیار گذاشتن این مبلغ به جهاد کشاورزی مقرر شد از طریق لوله کشی حدود ۶ کیلومتر، استخره های ذخیره آب دهکده گل محلات از محل پساپ مورد تایید بهداشت و محیط زیست پر شود تا مشکل کمبود منابع آبی گل خانه ها ار بین برود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی و تخصیص این مبلغ ۵۰ درصد معادل بیش هشت میلیارد ریال هزینه انتقال پساپ در راستای حل مشکل کم آبی گلخانه شهرستان محلات اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، افشون ادامه داد: تولید گل‌وگیاه در شهرستان محلات از مزایای مهم اقتصاد محلات و استان مرکزی شناخته شده است و باید این بخش در حوزه تولید و صادرات روز به روز درآمدزا و پویاتر باشد.

در این نشست عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرعامل آب منطقه ای، مدیرعامل آبفای شهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار محلات، کارشناسان و برخی گلکاران و کشاورزان شهرستان محلات نیز حضور داشتند.

محلات از توابع استان مرکزی به بام گل و گیاه ایران شهرت دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار