علی اکبر کریمی مطرح کرد؛
تابناک: علی اکبر کریمی گفت: عدم نظارت جدی در فرآیند خصوصی سازی شرکت هپکو در سالیان گذشته باعث بروز مشکلات زیادی برای این شرکت شده است که نمایندگان اراک با جدیت از سازمان خصوصی سازی پیگیر تعیین تکلیف مالک جدید شرکت هپکو هستند.
کد خبر: ۳۲۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 02 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کیمجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک  با بیان اینکه متاسفانه با توجه به عدم نظارت جدی در فرآیند خصوصی سازی شرکت ها و کارخانجات دولتی در سالیان گذشته شاهد بروز مشکلاتی در این شرکت ها هستیم گفت: نمونه بارز این موضوع شرکت هپکو است که 61.8 درصد سهام آن به صورت یک بلوک سهامی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شده است.

کریمی ادامه داد: متاسفانه به علت عدم جدیت سازمان خصوصی سازی در طی این سالها تاکنون دولت نتوانسته است ثمن معامله را در فروش سهام دریافت کند و وضعیت واگذاری سهام در طی سالهای گذشته بلاتکلیف مانده است که  این موضوع بارها به خریدار اخطار داده شده و ضرب العجل های زمانی تعیین شده است ولی متاسفانه این موضوع به سرانجام نهایی نرسیده است.  

وی با بیان اینکه شرایط بحرانی بر شرکت هپکو حاکم است و این مقطع خریدار جدیدی برای این شرکت پیدا شده است و سازمان خصوصی سازی نیز مدعی است مذاکراتی را برای انتقال سهام شرکت انجام داده است و موضوع در حال پیگیری است بیان کرد:  از ابتدای مجلس دهم به همراه سید مهدی مقدسی دیگر نماینده مردم اراک، کیمجان و خنداب پیگیری ها، مکاتبات و جلسات زیادی را در خصوص شرکت هپکو برای تقویت روند فعالیت این شرکت و حل مشکلات مالی و قراردادهایی که دارد به ویژه برای تعیین تکلیف سهام شرکت و مالکیت آن انجام داده ایم.

کریمی با اشاره به اینکه متاسفانه آنچنان که باید و شاید سازمان خصوصی سازی به این موضوع ورود نکرده است یا اگر ورود کرده است به سرانجام نرسانده است تصریح کرد: انتظار است وزارت اقتصاد و دارایی به ویژه سازمان خصوصی سازی این موضوع بلاتکلیف را تعیین تکلیف کند تا شاهد تعیین مالک جدید در آینده نزدیک باشیم.

وی ادامه داد: هر چه سریعتر باید مالکیت سهام این شرکت روشن و مشخص شود تا شرکت هپکو به فعالیت خود مانند سالهای گذشته که نقش پر رنگی در توسعه صنعتی استان و کشور داشته است ادامه دهد.

نماینده مردم اراک، کیمجان و خنداب دغدغه کارگران شرکت هپکو به لحاظ آینده شغلی و دریافت مطالبات معوقه را به حق دانست و تاکید کرد: نمایندگان اراک این موضوع را در دستور کار خود همواره دارند و با جدیت آن را دنبال می کنند همچنین با توجه به عضویت بنده در کمیسیون اقتصادی مجلس و آقای مقدسی مقدسی در کمیسیون صنایع این موضوع را از طریق دو وزارتخانه اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت پیگیری می کنیم.

کریمی در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری از حل مشکلات شرکت هپکو در آینده نزدیک گفت: مدیریت استان نیز قطعا باید در این خصوص پیگیر باشد و تلاش هایی که تا اینجا صورت گرفته است را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار