ظرف مدت 10 روز در اراک؛
تابناک: به همت سازمان زیباسازی شهرداری اراک و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی، سردیس شهدا و مفاخر اراک در نگارخانه این اداره فعالیت خود را با حضور 10 هنرمند مطرح کشور آغاز کرد.
کد خبر: ۳۲۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 31 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ محسن گلشن زاده جانشين فرماندهي سپاه روح اله در مراسم افتتاحیه نخستين سمپوزيوم مجسمه سازي، سرديس شهدا و مفاخر اراك که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، شهردار اراک و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به رشادت های سربازان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: هدف دشمن از حمله به ایران ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

سرهنگ گلشن زاده عشق و ارادت مردم به امام را وصف نشدنی توصیف کرد و افزود: در ابتدای جنگ که ایران اسلامی از نظر نظامی اوضاع مساعدی نداشت و سپاه نیز تازه شکل گرفته بود عملا حضور مردم در صحنه نبرد باعث پیروزی لشگر اسلام شد.

وی حضور 36 کشور دنیا دركنار صدام و پرداخت هزینه های میلیاردی عربستان و امارت به دولت عراق برای پیروزی در جنگ را خیانت محض دانست و بیان کرد: ایران در حنگی به پیروزی رسید که به گفته سرلشكر عراقي تصاوير سربازان ايراني كه در حال آموزش دیدن بودن از طریق ماهواره در اختیار عراقی ها قرار می گرفت.

سرهنگ گلشن زاده با اشاره به اینکه این اقدام مهم و تأثیرگذار که توسط هنرمندان شاخص کشور و به همت سازمان زیباسازی شهرداری اراک و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک انجام شده جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: این هنرمندان به منظور عشق به شهدا پیکر تعدادی از شهدای شاخص و مفاخر استان مرکزی را خواهند ساخت.

قرار است ظرف مدت 10 روز مجسمه و سرديس مفاخير و شهداي استان همچون يوسف گرجي بنيانگذار اراك توسط هادي ضياالدين، استاد عباس سحاب پدر علم جغرافيا ايران توسط استاد ناصريان، ضياءالدين عراقي فقيه و مجتهد توسط هادي عارفي منش، دكتر قريب پدر علم زمين شناسي توسط داديار گروسيان، شهيد كاوه نبيري توسط محمد بيك زاده، شهيد محمد صادق بابايي توسط صادق زاده، سرلشكر شهيد عزيزالله كاظمي كرهرودي توسط منصور طاهري و كربلایی كاظم ساروقي روستايي بيسوادی كه حافظ قران شد توسط علي چراغي ساخته شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار