تابناک: دومین جلسه هماهنگی مراسم ستاد بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان‌ماه استان مرکزی با حضور و اظهار نظر مدیران‌ کل استان، برگزار و کمیته‌های ستاد بزرگداشت تعیین شدند.
کد خبر: ۳۲۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 30 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، دومین جلسه هماهنگی مراسم ستاد بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان‌ماه در استان مرکزی، امروز یکشنبه، ۹ آبان‌ماه با حضور شکر الله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مدیران‌کل استان در استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و دبیر این ستاد با بیان اینکه ۱۳ آبان‌ماه نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است گفت: در این روز استکبار ستیزی و مقابله با ظلم، پیام اصلی همه مردم به جهانیان و استکبار جهانی آمریکا است.

وی ادامه داد: یوم الله ۱۳ آبان‌ماه برای همه ما یک روز مهم قلمداد می‌شود زیرا در این روز بود که دانشجویان با تبعیت از امام راحل لانه جاسوسی را ویران کرده و به آمریکا و کشورهای استبدادی فهماندند که ملت ایران در مقابل استبداد و ظلم با تمام قدرت ایستادگی می‌کند.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: هر ساله در این روز نهادهای استان با همیاری و همفکری سعی در برگزار کردن هر چه با شکوه‌تر این مراسم دارند که خوشبختانه امسال با مشارکت دستگا‌ها برنامه‌های متنوع و تاثیرگذاری برای این روز در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایکنا، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مراسم ۱۳ آبان‌ماه جزو اولویت‌ها و خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، که باید هر ساله نگاه جدیدتر و به روزتر برای انتقال مفاهیم روز از طریق هنر به شرکت‌کنندگان در این مراسم داشته باشیم حضور مردم مهم است ولی آنچه که مهم‌تر است تبیین پیام این روز از طریق ابزار هنر به عموم افراد جامعه است.

عباس اسماعیلی نماینده دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه گفت: ۱۳ آبان را فقط نباید مختص به دانش‌آموزان دانست بلکه ۱۳ آبان متعلق به همه مردم به ویژه دانشجویان است و دانشگاهیان همانطور که به ۱۶ آذر اهمیت می‌دهند باید به این روز مهم، به اندازه ۱۶ آذر اهمیت بهند زیرا این دانشجویان بودند که در این روز لانه جاسوسی آمریکا را بدون هیچ حمایت نظامی تسخیر کردند.

محمد قربانی، رئیس بسیج رسانه استان مرکزی نیز در این جلسه، با بیان اینکه دشمن تمام سعی و تلاش خود را از طریق فضای مجازی می‌کند تا این روز را نزد جوانان و مردم کم اهمیت جلوه دهد گفت: ما باید از تمام ظرفیت‌های بالقوه خود برای مقابله حرکت دشمن در فضای مجازی استفاده کنیم.

قربانی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که صحیفه سجادیه یک منبع خوب برای دشمن‌شناسی است ما می‌‌توانیم در این روز با استفاده از پیام‌ها و دعاهای این کتاب، استکبار ستیزی و مقابله با دشمن را به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم.

مجتبی صدیقی، مسئول بسیج استان مرکزی نیز در ادامه این جلسه گفت: در مراسم و رویدادهای مهم کشوری که در آن مردم حضور دارند همچون یوم الله ۱۳ آبان‌ماه مکان برگزاری مراسم و تجمع، یکی از عوامل‌ مهم برای حضور هر چه بیشتر مردم است در واقع هر چه مراسم به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد جمعیت بیشتری شرکت می‌کنند و حتی افرادی که به دلیل مشغله کاری قصد حضور در مراسم ندارند وقتی شور و شوق مردم را از نزدیک مشاهده کنند در این مراسم شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ علی اکبرده‌نمکی، کارشناس معاونت عملیات ناجای استان مرکزی نیز در جلسه گفت: مراسم یوم الله ۱۳ آبان و مکان برگزاری آن مهم است ولی باید سعی شود این مراسم در جایی برگزار شود که همکاران ما از لحاظ حفاظتی و امنیتی بتوانند اشراف کامل داشته باشند و علاوه بر آن کمترین حجم ترافیک را برای مردم استان داشته باشد.

ده‌نمکی در ادامه بیان کرد: امنیت و رفاه مردم استان در این مراسم از درجه اهمیت بالایی برای همکاران بنده در ناجا برخوردار است و خوشبختانه تمام تدابیر برای حفظ امنیت و رفاه مردم استان در این روز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: در این نشست مکان و زمان تجمع شرکت کنندگان در یوم‌الله سیزدهم آبان‌ماه مصلی بیت‌المقدس اراک، ساعت ۱۰ صبح اعلام شد و کمیته‌های این ستاد به شرح ذیل معرفی و تفسیم‌بندی شد:

کمیته تبلیغات و هیات مذهبی به عهده اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی به عهده شهرداری‌های هر شهرستان، کمیته دانشجویی به عهده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، کمیته دانش‌آموزی بر عهده اداره‌کل آموزش‌وپرورش، کمیته فرهنگی و هنری بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته فضای مجازی بر عهده بسیج رسانه استان، کمیته بسیج بر عهده سپاه روح‌الله استان، کمیته بانوان بر عهده امور بانوان استانداری مرکزی.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار