مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛
تابناک: ابراهیمی کارنامی پایبندی دولت به سوگند حفاظت از محیط زیست را قابل ستایش خواند و با این عنوان که دولت یازدهم زیست محیطی است گفت: استان مرکزی مخصوصا شهر اراک به عنوان یکی از شهرهای دردمند در حوزه محیط زیست مورد توجه جدی دولت است که نشان دهنده عزم دولت برای تحقق شعار خود در حوزه زیست محیطی است.
کد خبر: ۳۱۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 28 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسین ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک با تشکر از حماسه مردم استان مرکزی در استقبال از دولت تدبیر و امید آن را تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و امام راحل دانست و گفت: از جامعه رسانه اي استان که در پوشش اخبار سفر دولت یازدهم به استان مرکزی سنگ تمام گذاشتن تشکر میکنم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی پایبندی دولت به سوگند حفاظت از محیط زیست را قابل ستایش خواند و با این عنوان که دولت یازدهم زیست محیطی است ادامه داد: در سفر هیات دولت به استان مرکزی شاهد بهره برداري از پروژه هاي زيست محيطي مانند تصفيه خانه شهري تفرش، تصفيه خانه صنعتي مامونيه و زاويه، نيروگاه خورشيدي در اراك به عنوان بزرگترين نيروگاه خورشيدي كشور بودیم.

ابراهیمی با ورود به اقدامات و مصوبات زیست محیطی سفر هیات دولت به استان مرکزی از قطع کامل سوخت مازوت از چرخه مصرف نيروگاه به طور جد بعد از سفر سخن گفت و بیان کرد: سه هزار ميليارد  ريال براي انتقال آند سازي آلومينيوم اختصاص یافته است كه بايد در ٢٤ ماه آينده شاهد بهبود وضعیت ايرالكو به عنوان يكي از صنایع آلاينده صنعتي باشيم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از عقد تفاهم نامه با شركت شهرك هاي صنعتي ايران جهت تصفيه خانه فاضلاب پنج شركت صنعتی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: توجه به حمل و نقل عمومي، ارائه تسهيلات ارزان قيمت براي دستگاه هاي اتوبوس و ساير نقليه عمومي برای استفاده از سوخت مناسب در دستور كار قرار گرفته است.

ابراهیمی بیان کرد: امسال 83 روز وضعيت هوای استان مرکزی به دلیل وجود ذرات كمتر از 2.5 ميكرون نامناسب بوده است که از تالاب ميقان به عنوان یکی از عوامل آلودگی می توان نام برد که برای این امر پنج هزار هكتار عمليات احيائي با اعتباری بالغ بر  120 ميليارد ريال اعتبار انجام می شود.

وی افزود: اصلاح سدها و بندهاي ايجاد شده بالادست حوزه آبريز نیز توسط تشكل هاي مردم نهاد صورت گرفته است.

کارنامی از پیگیری بحث پسماندهای خانگی برای رسیدن حالت مطلوب خبر داد و گفت: استان مرکزی مخصوصا شهر اراک به عنوان یکی از شهرهای دردمند در حوزه محیط زیست مورد توجه جدی دولت است که نشان دهنده عزم دولت برای تحقق شعار خود در حوزه زیست محیطی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار