معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در شبکه آفتاب استان مرکزی؛
تابناک: محمد شریعتمداری با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان مرکزی پروژه محور نیست بلکه راهبرد محور است گفت: رئیس جمهور دو روز در استان مرکزی هستند روز اول ملاقات با مردم در استادیوم شهدای پنجم مرداد است و روز دوم بازدید از بیت امام (ره)، جلسه شورای اداری و جلسه مصاحبه پایانی در خمین خواهند بود.
کد خبر: ۳۱۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ 23 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در استودیوی صدا و سیمای شبکه آفتاب استان مرکزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به این استان اظهار داشت: رئیس جمهور دو روز در استان مرکزی هستند روز اول بعد از ملاقات با مردم در استادیوم شهدای پنجم مرداد، برنامه های متعددی از جمله بازدید از مراکز صنعتی، حضور در جمع فعالان اقتصادی مرکزی و هم استانی هایی که خارج از کشور هستند، جلسه با فرهیختگان از اقشار گوناگون استان مرکزی دارند.

وی افزود: رئیس جمهور روز دوم در خمین خواهند بود و بازدید از بیت امام (ره)، جلسه شورای اداری و جلسه مصاحبه پایانی را در برنامه خود دارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: وزرا و معاونین در تمام شهرستان ها حاضر خواهند شد و با مردم دیدار خواهند داشت و از مراکز مختلف بازدید می کنند و بیش از 40 پروژه در 6 نقطه از استان مرکزی با ویدیو کنفرانس به وسیله رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و عملیات اجرایی خود را آغاز می کنند.

شریعتمداری بیان کرد: هر استان اقتضائات خودش را دارد و این ها در اسناد و اوراق که در اختیار نظام برنامه ریزی کشور و یا مسئولان در سطوح مختلف کشور قرار می گیرد اما سفر های تدبیر و امید تنها متکی بر این اطلاعات نیست بلکه می خواهد از خود مردم نظر سنجی کند.

وی ادامه داد: ما 2 بار از مردم اراک نظر سنجی کردیم یک مورد این بود که اگر از رئیس جمهور بخواهید مشکلات استان شما را بررسی کند مهم ترین مسئله کدام است؟ و آن ها در پاسخ اول در حدود 41، 42 درصد مردم به مسئله اشتغال و بی کاری اشاره کرده بودند که ما نیز به این موضوع علم داشتیم.

وی افزود: دومین پاسخی که اکثریت مردم به این نظرسنجی داده بودند مسئله  آلودگی هوا  بود که در این باب قدم های بسیاری برداشته شده است و نزدیک 50 درصد  از آلومینیوم هم انتقال یافته است و همچنین خوشحالیم که تولید بنزین یورو 4 در این استان تولید می شود و این یکی از دستاورد هایی است که در موضوع آلودگی هوا صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نظر سنجی دوم این بود که بهترین کارکرد دولت در چه حوزه ای بوده است؟ و مردم به بهبود روابط خارجی جمهوری اسلامی با دنیا اشاره کرده بودند و مردم از برجام احساس رضایت کرده بودند و سپس بهبود بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داده بودند و سپس به کنترل سطح قیمت ها و تامین وضع معیشت اشاره کرده بودند.

وی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: ما باید از بودجه عمومی فاصله بگیریم و از سمت بودجه غیر دولتی توسعه ی استان را شتاب دهیم به طور مثال در گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آمده است " بیش از 2440 پروژه نیمه کاره در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که تاخیر در تکمیل آن ها اعتبارات استان را می بلعد و چالش جدی برای این منطقه شده است"

وی تصریح کرد: تعداد کل پروژه های نیمه تمام که استاندار اتمام آن هارا در اولویت میدانست  209 پروژه بوده است با اعتباری در حدود 1600 میلیارد تومان نیاز که 1150 میلیارد تومان برای آن ها هزینه کرده اند و 80 پروژه آن را در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل داده اند و 129 پروژه اولویت دار دیگر در استان را در دست اجرا دارند که در ادامه مسیر این کار باید صورت گیرد و یکی از ویژگی های کاروان تدبیر و امید فاصله گرفتن از بودجه عمومی است.

شریعت مداری گفت: ما بالغ بر 3 میلیون نفر ثبت شده ایرانی مقیم خارج از کشور داریم که این ها دارای توانایی های علمی اند و منابعی در اختیارشان است که باید مورد جذب و استفاده قرار گیرد.

وی به تالاب میقان اشاره کرد و افزود: وقتی ما به حق تالاب تجاوز کردیم آن هم به حق ما که نفس کشیدن است تجاوز می کند ما راه هارا برای حل مشکل یکی یکی جلو می رویم.

وی در آخر به حوزه هسته ای استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این استان میزبان این قله علم پاک و امن و صلح جو است مثل نیروگاه و مرور تولید آب سنگین که در کنار این قله حتما باید مراکزی رو برای توسعه علمی در این جهت داشته باشیم و سفر ما پروژه محور نیست بلکه راهبرد محور است که این راهبرد ها چراغ راه ما برای آینده است.
/ انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
سلام احسنت.واقعا خسته نباشیدمردان راهبردمحور.چقدرشماخوب هستید.تشکرتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار