تابناک: محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید نظارت شود تا با اعطای تسهیلات رونق تولید، افزایش تولید و اشتغال در کشور محقق شود.
کد خبر: ۳۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 20 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، نعمت زاده روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعطای تسهیلات بخشی از فرآیند رونق تولید است، افزود: گام مهم بعدی نظارت بر چگونگی استفاده از این تسهیلات است و باید از انحراف آن در مسیرهایی غیر از تولید جلوگیری کرد.

وی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای اجرایی شدن برنامه ها و توجه ویژه به اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: باید با قاطعیت و تلاش جدی، برنامه ها از روی کاغذ بیرون بیاید و جامه عمل بپوشد تا کشور به سوی توسعه گام بردارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تعیین تکلیف واحدهای ثبت نام شده در طرح رونق تولید تاکید کرد و خطاب به مدیران گفت: در اسرع وقت به واحدها اعلام کنید که واجد شرایط هستند یا خیر و نگذارید معطل بمانند.

در این جلسه بر اساس گزارش ارایه شده از سوی معاونت صنایع تاکنون به 12 هزارو 555 واحد صنعتی و کشاورزی در مجموع 92 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که 6 هزار و 400 واحد بر اساس معرفی کارگروه رفع موانع تولید و در قالب طرح رونق و 6 هزار و 155 واحد نیز توسط بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه از مجموع 5 هزار و400 واحد با پیشرفت کار بالای 60 درصد در کشورپروانه بهره برداری 2 هزار و 960 واحد تا پایان مهر ماه صادر خواهد شد که بر این اساس 90 درصد برنامه ریزی ها در این بخش محقق می شود.

در بخش 36 طرح اولویت دار ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی در مجموع 13 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و بر اساس تکلیف این ستاد این طرح ها تا پایان امسال باید به بهره برداری برسد و در صورت تکمیل برای 13 هزار و 300 نفر شغل ایجاد می شود.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسئولیت تحقق 7 طرح اولویت دار از جمله رونق 7 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط و 33 طرح مهم و ملی را در قالب اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است.

شرکت شهرک ها نیز در این نشست گزارشی از عملکرد خود در بخش ارتقای توان رقابت پذیری ارایه و آخرین وضعیت فعالیت خوشه های صنعتی را اعلام کرد.

معاونت امور معادن و صنایع معدنی هم در ادامه این نشست از ایجاد توازن در زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور خبر داد و ایجاد توازن در زنجیره مواد اولیه را در توسعه صنعت فولاد و مس کشور ضروری دانست.

تبادل گفت وگو درباره موانع و مشکلات پیش روی برخی واحدهای صنعتی و تبادل نظر برای اتخاذ راهکارهای مناسب از بخش های دیگر جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
ای کاش بجای این وزرا، وزیر صنعت، معدن و تجارت یعنی آقای نعمت زاده استعفا میداد. همون وزیری که مردم ایران را بخاطر نخریدن خودروهای بی کیفیتشون ضد انقلاب خطاب کرد. البته بلافاصله بعد از رفتنشون باید اموالشون مورد بررسی قرار بگیره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار