شهردار اراک
تابناک: شهردار اراک گفت :بهره برداری از سه طرح عمران شهری همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی در این کلانشهر در دستور کار است.
کد خبر: ۳۱۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 19 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، به نقل از قدس آنلاین، محمد ابراهیم عباسی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با منابع طبیعی استان مرکزی بهره برداری از بوستان شهید رجایی اراک در سفرهیات دولت به استان مرکزی انجام می شود.

وی ادامه داد: پارسال بوستان شهید رجایی با مشارکت منابع طبیعی استان مرکزی بهسازی و ساخته شده که به دلیل نداشتن راه مستقل مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

شهردار کلانشهر اراک آغاز بهره برداری از پارکینگ طبقاتی ثنا در این کلانشهر را از دیگر طرح ها شهری این شهرداری در سفر هیات دولت به استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این پارکینگ با هشت هزار متر مربع زیر بنا در هشت طبقه با مشارکت اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال جنب پارکینگ طبقاتی خاتم ساخته شده است.

عباسی افزود: سه طبقه این پارکینگ به مساحت یک هزار و 850 متر مربع تجاری و مابقی آن برای پارک خودرو ها و کاهش بار ترافیکی مرکز کلانشهر اراک اختصاص یافته است. وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، ظرفیت پارکینگ خودرو در هسته مرکزی کلانشهر اراک از 750 خودرو به یک هزار خودرو افزایش می یابد.

شهردار کلانشهر اراک گفت: بهره برداری از طرح زیر گذر بلوار کشاورزی واقع در کمربند شمالی از دیگر طرح های شهرداری است که با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در مدت 9 ماه ساخته شده است.

عباسی افزود: این طرح با آخرین اصول و فنون ترافیک شهری برای سهولت در عبور و مرور و کاهش سوانح رانندگی در محور شمالی کلانشهر اراک ساخته شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح 143متر مکعب خاکبرداری، حدود یک هزار تن میلگرد و دو هزار و 900 متر مکعب حفاری انجام شده است.

شهردار کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری این کلانشهر در مدت 35 ماه گذشته افزود: هم اینک پنج منطقه شهرداری، یک بافت تاریخی، 14 سازمان و باشگاه فرهنگی ورزشی در مجموعه شهرداری اراک فعالیت دارند.

عباسی گفت: هم اینک 50 درصد سازمان های شهرداری کلانشهر اراک با کسب درآمد به خودکفایی رسیده و ضمن اجرای طرح های شهری، حقوق کارکنان خود را نیز پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: ایجاد پایش تصویری بار ترافیکی کلانشهر اراک، پلاک گذاری درختان، اجرای طرح فرا کارت و اجرای طرح های مختلف عمران شهری همچون تقاطع غیر همسطح از جمله فعالیت های شهرداری در سه سال گذشته است. کلانشهر اراک با شش هزار و 252 هکتار وسعت، دارای بیش از 600 هزار نفر جمعیت است و آخرین کلانشهری است که به تصویب دولت رسیده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار