رئیس ستاد روحانی در انتخابات سال 92؛
تابناک: رضا اکبر آبادی با بیان اینکه دولت روحانی در مجموع در عرصه سیاست های خارجی و داخلی موفق عمل کرده است و به سود ملت گام برداشته است گفت: انتظار از سفر ریاست جمهور به استان مرکزی این است که برای حفظ اعتبار و پایگاه مردمی خود استاندار مرکزی را اگر تمایل به تغییر رویه و برداشتن نقطه اتکا از کاسبان اصلاح طلب ندارد عزل کند.
کد خبر: ۳۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸ 19 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، رضا اکبر آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب که در کارنامه فعالیت سیاسی اش فرمانداری دولت اصلاحات و رئیس ستاد روحانی در انتخابات سال 92 به چشم میخورد برادر شهیدی است که از بدن پاک و مطهرش بعد از گذشت 4500 روز بی نشان بودن تنها یک پلاک سهم خانواده جهادگرش شده است و خود نیز دوران پر شور و پر افتخار دفاع مقدس را تجربه کرده است امروز میهمان تابناک مرکزی بود تا درباره اتفاقات و رخدادهای سیاسی استان از سفررئیس جمهور به استان گرفته تا عملکرد مدیریت ارشد استان به گفتگو بنشینم که ماحصل آن به شرح ذیل از نگاه مخاطبان تابناک می گذرد.

از طرف نوبخت به عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی معرفی شدم

اسفند ماه سال 1391 فعالان سیاسی اصلاح طلب استان مرکزی که در انتخابات سال 88 متمایل به میر حسین موسوی بودند پیرامون انتخابات سال 92 حول کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی به اجماع رسیده بودند که بنا بر هماهنگی های قبلی که صورت گرفته بود و ما از آن بی اطلاع بودیم آقای زاهدی استاندار اسبق استان مرکزی به عنوان رئیس تشکیلات معرفی شد که بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی اصلاح طلبان به حمایت از روحانی پرداختند. دو ستاد انتخاباتی در استان مرکزی یکی به مسئولیت حجت هاشمی که از آقای نعمت زاده حکم گرفته بود و دیگری به مسئولیت من که از طرف آقای نوبخت حکم داشتم شکل گرفت که با تلاش های صورت گرفته شاهد پیروزی آقای روحانی در انتخابات بودیم.

در اعتراض به عملکرد مقیمی قصد تحصن در استانداری را داشتیم

با کناره گیری عارف از انتخابات مسئول ستاد ایشان که لزوما مسئول ستاد آقای روحانی را اصلاح طلب نمی دانست به ستاد آقای روحانی تحمیل و مشغول به فعالیت شد بعد از گذر از انتخابات بحث تعیین استانداری مرکزی قوت گرفت گروهی پیگیر آقای زاهدی بودند تا دوباره ایشان در استاندار مرکزی شود ما نیز امور مربوط به آقای مجیدی را دنبال می کردیم که در نهایت هیچ کدام موفق نبودیم و آقای مقیمی استاندار شد. نسبت به حضور افراد کاسب در عرصه قدرت هشدارهای لازم به مقیمی داده شد و هنگامی که اعتنایی نکرد نامه تحصن افراد ستاد روحانی در استانداری مرکزی در انتقاد به عملکرد مقیمی نوشته شد هر چند هیچ گاه تحصنی صورت نگرفت اما بسیار تاثیر گذار بود و مقیمی که سعی داشت با حفظ مدیران دولت سابق و چند تغییر جزیی استان را اداره کند در عمل موفق نبود و با تجربه تلخ استان مرکزی را ترک گفت و به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور مشغول به فعالیت شد.

پیگیری های حجت هاشمی و بهمن اخوان باعث شد زمانی قمی استاندار شود

تماس با وزیر کشور و دفتر ریاست جمهوری جهت یادآوری نحوه طرز تفکر مقیمی در استان و حضور افراد کاسب منجر به این امر شد که نامه استانداری آقای مجیدی انشاء شود تا عملا مقیمی که پیگیر استاندار شدن حسن بیگی بود شکست بخورد اما در دقیقه 90 با تهیه امضاء از ستادهای منحل شده روحانی و پیگیری های حجت هاشمی و تلاش های مستمر بهمن اخوان زمانی قمی به عنوان گزینه استانداری مرکزی مطرح و در نهایت بر مسند قدرت تکیه زد.

استان مرکزی توسط استاندار مدیریت و اداره نمی شود

تمایلی برای دیدار با زمانی قمی نداشتم و اولین تماس از سوی او برقرار و درخواست دیدار شد که در جلسه استاندار با احزاب سیاسی استان این دیدار صورت گرفت هر چند علی الظاهر رفتار متانت آمیز و محترمانه زمانی قمی را شاهد بودم اما کاملا مشخص بود استاندار مرکزی صداقت ندارد. قدرت گرفتن حجت هاشمی و رفتن باقری و پورعطار به ایرالکو که با حذف افرادی چون علی یوسفی همراه بود به خوبی مشخص کرد سیستم کنترل استان مرکزی فقط دست زمانی قمی نیست.

استاندار به علی یوسفی فشار آورد به نفع مقدسی انصراف دهد

در انتخابات مجلس دهم باید این نکته مورد ارزیابی قرار بگیرد که کاندیداهای لیست امید در چه فرآیندی و توسط چه کسانی انتخاب شده بودند. بعد از تایید صلاحیت علی یوسفی در مذاکره خصوصی استاندار با فشار بر یوسفی کناره گیری وی از عرصه انتخابات به نفع مقدسی را با ذکر این دلیل که مقدسی چهار ماه است از مسئولیت قبلی خود کنار کشیده است و از نظر حقوقی 100 میلیون متضرر شده است طلب می کند. افشون معاون اقتصادی استاندار که به دلیل فامیلی با آقای موسوی لاری در استانداری مرکزی مشغول به خدمت شده است نیز از من درخواست کرد از مقدسی حمایت کنم که با پاسخ منفی من مواجه شد. در انتخابات مجلس دهم رای سفید دادم.

عملکرد استاندار مانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است

عملکرد استاندار مرکزی تابعی از عملکرد دولت به انضمام شرایط منطقه ای، استانی است اما چیزی که به یقین می توان درباره آن اظهار نظر کرد این است که با خط و نشان کشیدن برای بانک ها به منظور پرداخت تسهیلات و دستور دادن برای قطع نکردن آب یا برق فلان واحد صنعتی، اقتصاد استان مرکزی بالاخص با حضور افشون که از انگیزه، دانش و توان لازم برخوردار نیست رونق پیدا نمی کند و سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری هیچ گاه در استان مرکزی عملی نخواهد شد.

خیاط دیروز امروز در نقش معرف پیمانکار ظاهر می شود

روزی که اسداله امینی فرم تعهد کاندیداهای انتخابات مجلس را از طرف آقای موسوی لاری برای آقای مجیدی آورد که مجیدی آن را امضا نکرد من کنار مجیدی حضور داشتم که امینی گفت افشون سواد اقتصادی ندارد و امروز حضور فردی که به شغل شریف خیاطی اشتغال داشت، مسئولیت معرفی پیمانکار به ارگان های مختلف و فشار برای واگذاری کار به آنها را بر عهده دارد همچنین افرادی که بیشتر از تعداد انگشتان دو دست چک برگشت خورده صد میلیونی دارند و باقید وثیقه آزاد هستند در دفتر افشون خود گواه این ادعاست.

تجارت خارجی استان را منفعت طلبان اصلاحات هدایت می کنند

برنامه سفر سفیران عراق، بلغارستان برای حضور در اراک و بازدید از واحدهای صنعتی آلومرول و ایرالکو که مقدسی در آنها ذینفع است تنظیم می شود. این حرکت به خوبی نشان می دهد تجارت خارجی استان نیز به سمت منفعت طلبان جهت گیری پیدا کرده است چرا که عراق قبل از آنکه به پروفیل آلومینیوم احتیاج داشته باشد نیازمند مصالح ساختمانی، واحدهای خونی و سازه های فلزی برای بازسازی کشورش است.

بنام اصلاح طلبی مشغول کاسبی هستند

فلان شخصی که ادعا کرده بود استاندار مرکزی در جیب کوچک من است تلاش میکند با وعده و وعید به مردم و دادن آمار دروغ به افراد پایتخت نشین و با استفاده از رابطه برای ماندن بر مسند قدرت با هدف حفظ مقدرات سیاسی و اقتصادی استان به دست باند منفعت طلب و  کاسب بنام اصلاح طلبی حرکت کند و وقتی فلان نشریه تیتر می زند فلان مدیر باید برود و عزم و اراده همه مسئولان برای رفتن فلان مدیر جزم می شود یعنی امنیت از مدیران استان گرفته شده است.

وقتی ایرالکو صنعت سبز می شود باید منشا آلودگی هوا را ریز گرد عنوان کرد

دو بار کاسبان اصلاحات به چشم دولت تدبیر و امید خاک ریختند یک بار زمانی که از  معصومه ابتکار اقرار گرفتند که منشا آلودگی هوای استان مرگزی ریز گردها و سوخت های فسیلی است در حالی که ایرالکو صنعت سبز معرفی شد و بار دوم هنگامی بود که نعمت زاده وزیر صنعت در اراک به جای اینکه پاسخگو باشد که پول فلان شرکت چرا باید صرف انتخابات، خرید گربه، سفر فرانسه و خرید منزل مسکونی عده ای شود نقش سهام عدالت را در روزگاری که فاصله طبقاتی در ایران بیداد میکند، به عنوان عادلانه ترین، انسانی ترین فعالیت توزیع نسبی بخش کوچکی از ثروت مورد توجه قرار گرفت، زیر سوال برد و آن را تخطئه کرد.

حفظ استاندار مرکزی پایگاه مردمی روحانی را برای انتخابات دچار آسیب می کند

دولت روحانی در مجموع در عرصه سیاست های خارجی و داخلی موفق عمل کرده است و به سود ملت گام برداشته است و انتظار از سفر ریاست جمهور به استان مرکزی این است که برای حفظ اعتبار و پایگاه مردمی خود استاندار مرکزی را اگر تمایل به تغییر رویه و برداشتن نقطه اتکا از کاسبان اصلاح طلب ندارد عزل کند چرا که شکست دکتر روحانی در انتخابات سال 96 در گرو تلاش رقیبان نیست بلکه در گرو عدم پاکسازی افراد دروغگو، آمارساز وکاسب است و پیشنهاد می کنم آقای فیلی را که به کسی باج نمیدهد چرا که از اجرای پروژه هایی که اعتبار ندارند جلوگیری کرده است و به فکر اتمام پروژه های نیمه تمام استان است را در حین سفر با تشکیل جلسه به عنوان استاندار مرکزی معرفی کند. تحقیق مراجع نظارتی نسبت به عملکرد حوزه فعالیت ظفر افشون، بازرسی و حسابرسی توسط وزارت صنعت از ایرالکو و اعلام عمومی نتیجه، و حضور ریاست محترم جمهور در جمع اصلاح طلبان واقعی که در روز سفر قصد تجمع دارند تقاضای ما از رئیس جمهور است.

باقری و همسرش از طرف استانداری مرکزی برای حضور در جلسه نخبگان دعوت نشده بودند

جلسه نخبگان و متنفذین استان مرکزی با محمد شریعمتداری در حالی تشکیل شده است که آقای حسن بیگی اذعان کرده است آقای افشون نفرات را دعوت کرده اند اما ایشان عنوان می کنند آقای باقری و خانم فریبا آباقری دعوت نداشته اند. در این جلسه باید افرادی حضور پیدا می کردند که نسبت به مسائل و مشکلات استان مرکزی آگاهی داشتند اما برنامه به نحوی ترتیب داده شده است که مسئولان دولتی از وقایع زیر پوستی استان مرکزی مطلع نشوند تا سفر رئیس جمهور به استان مرکزی سفر به بهشت قلمداد شود.

با کاسبان اصلاح طلب در حضور رئیس جمهور مناظره می کنم

برخی دوستان اصلاح طلب حرکت من و آقای یوسفی را در افشای چهره واقعی منفعت طلبان و کاسبان ایجاد انشعاب در اصلاحات می دانند در صورتیکه هدف ما طرد افراد کاسب از حوزه اصلاح طلبی است نه انشعاب و این جراحی را در چارچوب رفتار مدنی به هر قیمتی انجام می دهیم چرا که آنها هستند که از اصلاحات فاصله گرفته اند و پرچم اصلاح طلبی را در استان مرکزی دزدیده اند. این افراد را به مناظره در حضور رئیس جمهور در روز تشریف فرمایی دکتر روحانی دعوت میکنم.

چرا اسناد شورای شهر در منزل شخصی فلان فرد کاسب یافت شد

اتفاقات شهرداری اراک که منجر به دستگیری شهردار و چند عضو شورای شهر شد به طور کامل بازگو نشده است مردم حق دارند مطلع شوند که بعد از تماس دفتر دادستان با فلان عضو شورا برای حضور در دادگستری به همراه وثیقه که بعدها به صلاحدید و تشخیص بازوند و استاندار وقت به دلیل منحل نشدن شورای شهر سوم تنها به گرفتن تعهد اکتفا کردند چه اتفاقی افتاد که اسناد و مدارک شورای شهر از منزل شخصی فلان کس که مشغول گرفتن رشوه از افراد در قبال گرفتن مجوز تراکم و ساخت و ساز بود کشف شد؟

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار