فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک؛
تابناک: فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: رزمایش امداد و نجات شهری در استان مرکزی به جهت دفاع از کوی و برزن، با حضور گردان های بیت المقدس و به صورت شبانه در تاریخ 29 و 30 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 18 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک، پیش از ظهر امروز در جلسه ای پیرامون برگزاری رزمایش امداد و نجات شهری که در فرمانداری اراک برگزار شد گفت: این رزمایش با سالهای پیش که دشمن فرضی آمریکا و انگلیس تعریف شده، بودند و سناریو ها بر همین اساس نوشته میشد، متفاوت است زیرا بنا بر وضع موجود و تحولات منطقه و اطراف کشور که بیشتر تحت الشعاع مبارزه با تروریست های داعشی می باشد، سناریو رزمایش امسال تغییرات اساسی داشته و برای اولین بار قراراست در استان مرکزی اجرا شود.

وی افزود: این رزمایش به جهت دفاع از کوی و برزن، با حضور گردان های بیت المقدس و به صورت شبانه در تاریخ 29 و 30  مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در این رابطه به دو سناریوی برنامه ریزی شده اشاره کرد و افزود: در سناریوی اول، تعدادی تروریست در قالب جریانهای تکفیری به شهر حمله خواهند کرد (تقریبا همان چیزی  که در سوریه در حال اتفاق است تصویر سازی خواهد شد) و تعدادی بسیجی در بیرون شهر به مقابله با آنها خواهند پرداخت که ما در این ماجرا موضوعاتی از قبیل: برقراری امنیت ورودی های شهر، جلوگیری از ورود اشرار به اماکن حساس مهم شهر و حفاظت از آنها را دنبال می کنیم.

رزمایش امداد و نجات شهری در استان مرکزی برگزار می شود

وی در رابطه با سناریوی دوم که در روز جمعه برگزار خواهد شد به بحث امداد و نجات پرداخت و خاطر نشان کرد: در بحث مدیریت بحران استان زحمات بسیاری کشیده شده است اما در عمل اقدامی صورت نگرفته که هماهنگی به صورت عملی نیز آزمایش شود و ما در نظر داریم که با همکاری و هماهنگی با سایر ارگان ها این تمرین صورت بگیرد.

وی از رزمایش امسال به عنوان مقدمه و پیش زمینه ای برای رزمایش سال های آتی که به صورت واقعی تر تصویر سازی خواهد شد سخن گفت و بیان کرد: هدف ما سنجش میزان آمادگی دستگاه های اجرایی و هماهنگی آنها در مقابله با تهدیدات و حوادث احتمالی، حفظ و انسجام نیروهای بسیجی و تمرین دفاع از شهر در مقابل دشمن فرضی می باشد.

رضایی به اهمیت ایجاد آمادگی لازم در استان در بخش های مختلف، تقویت بنیه دفاعی استان، آموزش های لازم و تمرینات تاکیک های کمین و ضد کمین، آرام سازی در صورت اختشاش، امداد و نجات، حفظ و حراست از اماکن و اشخاص مهم و نیز اشاره کرد و از تقسیم وظایف میان ارگان ها سخن گفت.

وی در ارائه خلاصه ای از اقدامات را تشریح کرد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته رزمایش از ساعت 30/7 صبح با آموزش نیروهای بسیجی آغاز خواهد شد و تا نماز مغرب ادامه خواهد داشت، سپس رزمایشی که مقابله با دشمن فرضی می باشد صورت خواهد گرفت که تا ساعت 1 بامداد به طول خواهد انجامید.

رزمایش امداد و نجات شهری در استان مرکزی برگزار می شود

رضایی در پایان به برنامه های روز دوم رزمایش اشاره کرد و افزود: صبح جمعه نیز صبگاه مشترکی با حضور کلیه نیروهای بسیجی که تقریبا جمعیت سه هزار نفری در تیپ یکم حضرت روح الله با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مقامات دعوت شده صورت خواهد گرفت که تا ساعت 10 صبح ادامه خواهد داشت.

 فرمانده سپاه ناحییه اراک ادامه داد: رزمایش امداد و نجات گردان کوثر به مدت دو ساعت شروع خواهد شد که با ایجاد زلزله ای ساختگی، عملیات امداد و نجات صورت خواهد گرفت و اتومبیل های سایر ارگان ها باید به صورت نمادین در محل ها حضور پیدا کنند که از جمله اهداف آن: ارزیابی میزان آمادگی سازمانها، افزایش مهارت ها در حین بحران، تبادل تجربیات مدیران در سازمان ها، ارزیابی میزان تعامل بین بخشی سازمان ها، ارزیابی میزان اثربخشی آموزش های صورت گرفته، تشخیص خلأ ها می باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار