تابناک: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در بررسی های تخصصی که از سوی کارشناسان پلیس فتا صورت گرفت، مشخص شد سایتی که به عنوان سایت قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه راه اندازی شده و شاکی به آن مراجعه کرده توسط افرادی سودجو طراحی شده و جعلی است.
کد خبر: ۳۱۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 17 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی افزود: چند ماه گذشته شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان اعلام کرد که مبلغ هفت میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش برداشته شده است. 

وی بیان کرد: بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را آغاز کردند و در تحقیقات تخصصی انجام شده از فعالیت های بانکی این فرد مشخص شد که مدتی قبل پیامکی با عنوان برنده شدن شمش طلا در قرعه کشی یکی از اپراتورهای همراه کشور به شاکی ارسال شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با مراجعه این فرد به سایت اینترنتی، از شاکی درخواست مبلغی برای واریز به حساب اپراتور و تکمیل اطلاعات برای دیافت جایزه شده بود.

سردار عزیزی اظهار کرد: پس از گذشت چند هفته از این موضوع، نه تنها برای شاکی جایزه ای ارسال نمی شود بلکه مبلغی نیز از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز برداشت شده بود.

وی عنوان کرد: در بررسی های تخصصی که از سوی کارشناسان پلیس فتا صورت گرفت، مشخص شد سایتی که به عنوان سایت قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه راه اندازی شده و شاکی به آن مراجعه کرده توسط افرادی سودجو طراحی شده و جعلی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: با ادامه روند تحقیقات فنی کارشناسان پلیس فتا ۲۰ سایت جعلی با این روش فعالیت را شناسایی کردند و در نهایت سرکرده باند جعل سایت های اینترنتی که هکری سابقه دار بود شناسایی و چهار نفر عضو این باند با هنماهنگی مقام قضایی در استان های البرز و تهران دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان مرکزی منتقل شدند.

سردار عزیزی گفت: در بازجویی های صورت گرفته از متهمان مشخص شد اعضای این باند از آبان ماه سال گذشته اقدام به طراحی و راه اندازی ۲۰ سایت جعلی بانکی کرده بودند.

وی اظهار کرد: اعضای این باند در مدت فعالیت خود موفق به سرقت اطلاعات حساب ۴۲۰۰ کاربر در سطح کشور شده بودند و در حدود یک سال گذشته از شماری از این کاربران مبلغ یک میلیارد ریال به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: بازجویی از متهمان و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

سردار عزیزی اظهار کرد: تمام افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده می توانند با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۸ پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تماس برقرار کنند.

وی هشدار داد: سایت های فیشینگ سایت هایی هستند که افراد کلاهبردار طراحی کرده و درآن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می کنند و در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی مشابه صفحه اصلی درگاه است و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز CVV2 است برای مجرم ارسال می شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: مردم باید هنگام خرید اینترنتی هوشیار باشند تا در دام سایت های فیشینگ گرفتار نشوند.

در نیمه نخست امسال در حوزه پلیس فتا استان مرکزی ۱۳۵ فقره جرایم سایبری رخ داده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

در این مدت ۱۶۰ فقره جرایم سایبری کشف شده که ۴۵ درصد افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار